Jag vill inte lägga ut hela mitt livs historia eller ens diskutera privatekonomi, du vill alltså tysta alla som har det svårt.
Men om vi tar ett exempel på hur dumt det kan bli bara om vi tittar på toppen av isberget. Ponera att man har ett registrerat telefonnummer och tandläkaren vill ha tag på dig för att boka en tid. Tandläkaren hittar då ditt nummer på en slumpvis sida på internet och ringer sedan upp dig kl 06:00 på morgonen, du är för trött att svara just då och samtalet går till röstbrevlådan.
När du sedan vaknar kl 08:00 så har du bråttom till jobbet och hinner inte fylla på kontantkortet, kanske är det i slutet av månaden så du ha 1 vecka kvar till löning. Du lyssnar därför inte av din röstbrevlåda (som ingen telefonoperatör jag frågat kan låta bli att ha) och får veckan senare ett "mysigt" inkassobrev på uteblivet besök hos tandläkaren.
Okej, då förstår jag. Då blir det inga annonspengar från mig, jag får annonsera på annat håll.
Det är möjligt, Swedbank är ganska nitiska, men både Felia & Telesnor brukar själva skicka ut reklam SMS.