Eller så väljer man bara att dölja sitt nummer från t.ex. telefonkataloger?
Dessutom är det bara köparen/säljaren som ser ditt mobilnummer, om du inte skulle ha dolt dessa uppgifter och vara orolig för att någon av någon anledning skulle få för sig att jaga ner just dig.
Mitt privata mobilnummer som jag förövrigt använder till Swish dyker inte upp på exempelvis Hitta eller Eniro öht. Bara att ringa din telefonoperatör och se vad för möjligheter du har, du kan även kontakta diverse sajter direkt om inte annat också. Vill du undvika eventuella telefonförsäljare reggar du dig bara mot NIX, tar 2 minuter max.
Ser detta som ett självskapat icke-problem från din sida med att vägra registrerade telefonnummer eller Swish. Jag förstår om en person utav ekonomiska eller andra skäl inte kan ha Swish — Men att inte kunna/vilja ha ett bankkonto låter som något en person utan svenska ID-handlingar eller problem med finansinstiturer likt kronofogden skulle säga.
Om problem med ID-handling, skyddad identitet eller skulder inte är en sak, då känns det bara som en foliehatt-sak är kvar på listan. Och då kanske man inte borde skriva offentliga inlägg på forum, verkar inte som den bästa idéen om det är den nivån utav personlig integritet man eftersöker