Söker äldre grafikkort (helst med vattenblock) samt ssd 60-120gb.

Permalänk
Medlem

Söker äldre grafikkort (helst med vattenblock) samt ssd 60-120gb.

Here we go again SweC!

Jag efterlyste nyligen ett moderkortspaket här på forumet till en klient på mitt jobb vars dator hade pajat. Nu har vi fått liv i hans burk igen men hans GTX 960 är verkligen i tröttaste laget och han skulle därför behöva ett nytt kort. Hans budget är väldigt begränsad och han behöver hitta något som kostar max en tusenlapp, det vill säga nästan samma prisklass som hans nuvarande kort.

Han tyckte det var sjukt kul att bygga dator sist och jag har delar till typ en hel custom loop liggandes, så nu tänkte jag att vi kanske kunde hitta någon som sitter på ett äldre kort med förmonterat vattenblock. Jag tänker mig något i stil med typ ett GTX 780/ti eller liknande. Det kan även vara intressant med något liknande kort utan vattenblock.

Om någon har en pump/res-kombo liggandes som kan säljas väldigt billigt kan även det vara av intresse om den funkar med EK mounting kit (det har jag) eller om det finns en medföljande monteringsanordning. Annars har jag en pump/res-kombo som vi skulle kunna limma fast i burken men skulle ju vara önskvärt med något lite robustare.

Sen till sist har han bara vanliga hårddiskar i sin dator, så det skulle även vara intressant med en ssd till boot-drive på typ 60gb eller 120gb.

Skicka ett PM med vad ni har, kan hämtas upp i centrala Stockholm eller i södra förorter. Ska det skickas står jag för frakten

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Jag har en Intel SSD 320 på 80Gb som bara ligger. Du kan få den för en 50-lapp eller något. Bor en bra bit ifrån Stockholm så får skicka den isf.

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Jag har en Intel SSD 320 på 80Gb som bara ligger. Du kan få den för en 50-lapp eller något. Bor en bra bit ifrån Stockholm så får skicka den isf.

Tack, hade varit kanon men fick en 60gb disk av en kille i PM!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Och jag har RTX 2080 med vattenblock (alternativt vattenblock till Asus Gtx 960 Strix sitter i kartong också).

PM om nånting kan vara av intresse

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag har också EK-XRES 140 Revo D5 PWM

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Och jag har RTX 2080 med vattenblock (alternativt vattenblock till Asus Gtx 960 Strix sitter i kartong också).

PM om nånting kan vara av intresse

Han har ett MSI-kort så vattenblocket skulle inte passa, men hoppas också att hitta nåt lite kraftfullare än det han har. Dessvärre tror jag inte vi spelar i samma prisklass om du inte vill sälja kortet för runt tusenlappen såklart haha

Skrivet av Rebe1:

Jag har också EK-XRES 140 Revo D5 PWM

Samma sak här, jag hoppas att hitta nån billig modell som nån har skräpandes och vill sälja för nån hundring eller två, antar att du inte vill skicka iväg kvalitetsgrejer för dom summorna?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Jag har ett HD 7970 med vattenblock. Stock tror jag endast att det är några procent snabbare än GTX 960, men det är ett av de bäst överklockande korten de senaste 10 åren. Med vattenkylning lär det lätt gå att överklocka 20-30%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Jag har ett HD 7970 med vattenblock. Stock tror jag endast att det är några procent snabbare än GTX 960, men det är ett av de bäst överklockande korten de senaste 10 åren. Med vattenkylning lär det lätt gå att överklocka 20-30%.

Kan absolut vara intressant om jag inte hittar något lite kraftfullare kort. Jag skickar ett PM

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Har möjligen ett R9 Nano med block som sitter i ett system som inte startats på säkert 1 år (därav "möjligen" då funktion är okänd) om det är av intresse. Kommer inte ihåg om det körs stock eller med "nästan Fury X" frekvenserna/mods som jag hade dragit in i bios när det begav sig