Tusen tack för alla bra svar!
Ska leta upp ett USB-minne och testa det. Har dock redan kört Windows inbyggda minnestest och det visade inga fel på minnena.
Först uppgraderade jag direkt från Win 7 till Win 10, men när problemen kom så gjorde jag en ren Win 10-installation utan att det blev bättre. Jag har köpt Win 10 på USB. Blir det någon skillnad att göra om installationen med Windows Creation Tool då? Edit: Det är ett 64-bitars operativsystem, en x64-baserad processor.
Jag har uppdaterat mina drivrutiner till senaste version. Skaffade till och med ett program för att scanna av hela systemet (Driver Easy). Har även uppdaterat Win 10.
Har inte testat Cloud Download, men jag har gjort en återställning via Win 10 på USB. Blir det någon skillnad att göra det via molnet?
Får testa att koppla ur HDD:n ur datorn. Det intressanta är att jag nu upptäckte att jag inte kommer åt min HDD i Windows. Den fanns dock med som alternativ när jag skulle välja vart jag installerade Win 10. Jag har köpt Win 10 på USB. Blir det någon skillnad att använda Windows Creation Tool då?