Kan bara se Star Trek Voyager på PC, inte genom Apple TV

Permalänk
Medlem

Kan bara se Star Trek Voyager på PC, inte genom Apple TV

Jag har ett udda problem, har börjat kolla på gamla Star Trek Voyager på Netflix genom min apple TV, men nu helt plötsligt så börjar den bara ladda och den röda cirkeln snurrar, men det börjar aldrig spela upp. På datorn fungerar det direkt.

* Har prövat uppgradera (fanns uppdatering)
* Stängt av Netflix appen
* Startat om Apple TV men inget hjälper.

någon som har förslag? Vill inte sitta och titta på det genom datorn.

Andra serier fungerar fint på Apple TV, det är bara just ST:v, har prövat olika delar, både som jag sett och inte sett.

Även prövat logga ut och in igen.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Jag har ett udda problem, har börjat kolla på gamla Star Trek Voyager på Netflix genom min apple TV, men nu helt plötsligt så börjar den bara ladda och den röda cirkeln snurrar, men det börjar aldrig spela upp. På datorn fungerar det direkt.

* Har prövat uppgradera (fanns uppdatering)
* Stängt av Netflix appen
* Startat om Apple TV men inget hjälper.

någon som har förslag? Vill inte sitta och titta på det genom datorn.

Andra serier fungerar fint på Apple TV, det är bara just ST:v, har prövat olika delar, både som jag sett och inte sett.

Även prövat logga ut och in igen.

Verkligen udda problem! Det är alltså bara Voyager som strular?
Testade på mina enheter, funkar klockrent. Har dock ingen AppleTV. (Windows10-burkar, SamsungTV, Android-lurar).
Kontakta Netflix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Verkligen udda problem! Det är alltså bara Voyager som strular?
Testade på mina enheter, funkar klockrent. Har dock ingen AppleTV. (Windows10-burkar, SamsungTV, Android-lurar).
Kontakta Netflix?

Ja, sjukt skumt, och yes, bara just Voyager, testade även på Iphone och gick finfint. Har skrivit till Netflix men inte fått nått svar än iaf.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ja, sjukt skumt, och yes, bara just Voyager, testade även på Iphone och gick finfint. Har skrivit till Netflix men inte fått nått svar än iaf.

Finns "help-line" kvar?
Runt 2014 fick jag drop-outs på Netflix (Sverige). Filmerna funkade ibland, eller avbröts med "ERROR CODE 123456".
Netflix hade på den tiden en "hotline" man kunde ringa till, vid tekniska problem.
Ringde dit, givetvis!

En amerikan svarade, och han sa att (om jag minns rätt) skulle rensa cachen i datorn. Han lät intressant, ungefär som en "fellow nerd".. Visade sig att han satt ensam ute i saltöknen i Utah, och där var det 40 grader varmt, samt hans AC gått sönder. Vi pratade nog en halvtimme om olika lösningar, framförallt hur man kan kyla en överklockad i5-750 i Utahs saltöken. Hehe.. Sedan löste sig min uppkoppling mot Netflix!

(Min mest minnesvärda Netflix-grej hittills!. Han körde med intels standardkylare, vilket inte är bra i saltöken när det är 40 grader och AC trasig..)

Nåja, lite skojig historia kanske. Men testa om dina övriga enheter fungerar bra mot Netflix/VOY. Annars är tipset att kontakta Jobs, alltså Apple för hjälp.