HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Necrodude:

Det har med allt att göra. Deras marknadsföring är en ren lögn.

"HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden"

Det är en usel, lam, marknadsföring som saknar verklighetsförankring.
Om de skryter om att de ger mig rabatt livet ut så skall de ge mig det. Annars är det ren lögn.

Så hur ska du bevisa att de inte gör det? Det räcker att de byter namn så har de tekniskt sett gett dig rabatten "livet ut".

Det är en dödfödd diskussion.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Testat Operas gratis-VPN i operas browser för att kolla om det gick att glo på HBO MAX USA, och det gjorde det. Men HBO "Sverige" har jag testat både på datorn, och tre Samsung-TV av olika årsmodell (2013, 2014, 2018 och 2021), ser inte lika bra ut som varken Netflix, Amazon, eller ens SVTplay. Verkar inte ha samma bitdjup. En liknelse är skillnaden mellan Highcolor och Truecolor, om nu någon minns inställningarna i gamla datorer. (16 bitar versus 32 bitars färgdjup).

Det var det i alla fall på det jag kollade i morse. Ska kolla lite mer idag, och se om det är så i flera filmer på HBO.
Ska kolla "Godzilla i Hong-Kong" om den filmen ser bättre ut. Observera att artefakterna mest syns i skymningsscener och även i stora fält med liknande färgkulör. Blir "stora blobbar", ungefär som gamla 16, eller till och med 8-bitars färg på windows på 90-talet.

Kör på Sony TV, kanske bättre på att filtrera bort artefakter. Eller så tänkte jag bara inte på dom. Med det sagt är jag nog inte så kräsen för dom pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Ganska övertygad om att det inte finns någon streamingtjänst där du tillåts skapa konton för personer utanför närmsta familjen eller hushållet.

Själv ska jag kolla Dune den 1 nov sen får vi se, det var ju inget imponerande utbud dom hade direkt.

Kommer dune 1 november på hbo max eller menar du att du ska kolla den på bio?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

https://www.moviezine.se/nyheter/streama-dune-sverige-hbo-max...

Permalänk
Medlem

Tack bro!

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Ganska övertygad om att det inte finns någon streamingtjänst där du tillåts skapa konton för personer utanför närmsta familjen eller hushållet.

Själv ska jag kolla Dune den 1 nov sen får vi se, det var ju inget imponerande utbud dom hade direkt.

Jämfört med HBO Nordic så är utbudet en stor förbättring, särskilt vad gäller filmer.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dunder:

Så hur ska du bevisa att de inte gör det? Det räcker att de byter namn så har de tekniskt sett gett dig rabatten "livet ut".

Det är en dödfödd diskussion.

Har vi beviskrav är på sweclockers forum?? Detta är inte högskolan.
Hur som helst, så går tekniken framåt med ett rasande tempo. Företag byter namn, går i konkurs. Saker och ting förändras kontinueligt. Det kan jag bevisa.

Vidare så är jag extremt skeptiskt på att vi sitter och streamar på samma sätt om 60 år. Med det senaste hundra årens teknikutveckling i åtanke så är det rent löjeväckande att påstå att vi har samma tekniska prylar och tjänster om tex 60 år som vi har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Seriöst, det är inte HBO eller Netflix som felar här. Det är din smak/intresse
Vad exakt är det du vill ha för att det ska vara värt det?

Mitt eget lilla "film-bibliotek" består av runt 500 dvd skivor, ett par hundra bluray och ytterligare runt hundra digitala filmer på hårddisk. Tekniskt sett, hade jag själv kunnat starta en större "streaming tjänst" (väldigt illegalt naturligtvis)

Det som dom har att bjuda på är den metaforiska "droppen i filmhavet", jämfört med vad jag faktiskt har, eller har redan sett och inte önskar se igen. Som toppen på berget har det inte heller varit många riktigt lovande storfilmer på senare år inom någon ovan nämnd genré och det lilla fåtal som faktiskt sticker ut, fanns icke i sortiment vare sig här eller där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feist:

Mitt eget lilla "film-bibliotek" består av runt 500 dvd skivor, ett par hundra bluray och ytterligare runt hundra digitala filmer på hårddisk. Tekniskt sett, hade jag själv kunnat starta en större "streaming tjänst" (väldigt illegalt naturligtvis)

Det som dom har att bjuda på är den metaforiska "droppen i filmhavet", jämfört med vad jag faktiskt har, eller har redan sett och inte önskar se igen. Som toppen på berget har det inte heller varit många riktigt lovande storfilmer på senare år inom någon ovan nämnd genré och det lilla fåtal som faktiskt sticker ut, fanns icke i sortiment vare sig här eller där.

Hade varit lite jobbigt bara att hålla på och slänga in Blu-Ray skivan så fort någon beställer en stream...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Necrodude:

Har vi beviskrav är på sweclockers forum?? Detta är inte högskolan.
Hur som helst, så går tekniken framåt med ett rasande tempo. Företag byter namn, går i konkurs. Saker och ting förändras kontinueligt. Det kan jag bevisa.

Vidare så är jag extremt skeptiskt på att vi sitter och streamar på samma sätt om 60 år. Med det senaste hundra årens teknikutveckling i åtanke så är det rent löjeväckande att påstå att vi har samma tekniska prylar och tjänster om tex 60 år som vi har nu.

Ser att du missade poängen, eller inte ens läste inlägget i och med att du själv tar upp "Företag byter namn".

Ganska lustig sak att vara bitter över, i ärlighetens namn

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

När ni säger att bilden är dålig, kan ni inte säga vilken upplösning ni har då? Hastighet på internet kan spela in med.
Tex om vi tar netflix. Kör du Chrome så får du bara 720p. Egde och appen ger minst 1080p.

Exakt. Jag gillar egentligen inte Windows Store och appar, men Netflix-appen är imo rätt ok. Synd att Netflix har börjat dra in 4K-material (har iaf för mig att det fanns mycket mer förr), eller släpper åtminstone inte lika mycket i 4K.

Ett tips är kommandot CTRL+SHIFT+ALT+D, får upp en inforuta så att man kan se vilken upplösning man spelar upp i, vilken bitrate på a/v och massa annan information också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tråkigaste för min del med HBO-MAX är att det verkar i det närmaste omöjligt att få ut atmos ur tjänsten... Så vi får se hur långlivad den blir hos oss, beroende på hur snabbt de fixar den biten.

Skrivet av corb06:

Man får 4K, HDR, Dolby Vision och Dolby Atmos-ljud. Jag är nöjd iaf
https://i.imgur.com/KehPX6E.jpg

Jo, tyvärr verkar det snudd på mission impossible, i alla fall för min del att faktiskt få ut atmos då stödet verkar bristfälligt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Tråkigaste för min del med HBO-MAX är att det verkar i det närmaste omöjligt att få ut atmos ur tjänsten... Så vi får se hur långlivad den blir hos oss, beroende på hur snabbt de fixar den biten.

Jo, tyvärr verkar det snudd på mission impossible, i alla fall för min del att faktiskt få ut atmos då stödet verkar bristfälligt.

Ok, vi har iofs bara en Samsung Soundbar (HW-Q90R) med tillhörande Atmos-satelliter. Du kanske har en mer kvalificerad anläggning

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Ok, vi har iofs bara en Samsung Soundbar (HW-Q90R) med tillhörande Atmos-satelliter. Du kanske har en mer kvalificerad anläggning

Lite, men inte det som är problemet.. Utan att ingen spelare jag testat har kunnat ge atmos. Verkar som inget annat än en Apple TV 4k fixar det enligt hbo. 😒

Dolby digital plus får jag ut... Atmos däremot verkar kört.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Lite, men inte det som är problemet.. Utan att ingen spelare jag testat har kunnat ge atmos. Verkar som inget annat än en Apple TV 4k fixar det enligt hbo. 😒

Dolby digital plus får jag ut... Atmos däremot verkar kört.

Vi kör med nyaste Nvidia Shield Pro, så den verkar funka med deras app också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Vi kör med nyaste Nvidia Shield Pro, så den verkar funka med deras app också.

Tack! Bra att veta, informationen från HBO är ju minst sagt konflikterande. Borde finnas något enhet för mindre än 2 lök som kan ge ut atmos tycker jag... Min förhoppning var att Chromecast med GoogleTV skulle ge atmos, men icke.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

njae inte direkt, vi har alla tjänster
somliga delat med 2 kompisar, somliga 3… det handlar om antal strömmar samtidigt
min server som jag delar internet till tv:n (strömmar uhd remuxar) får ny ip varje vecka, så ip:n är oviktig… amazon prime tillåter 3 strömmar samtidigt per konto, max 2 samma film/serie

har inte stenkoll på dom andra.. Netflix 4k är väl nåt liknande 3 strömmar samtidigt
dessutom har dom ipadappar, du kan ju se film på tåget via 4G så en ip kan ju skifta flera ggr per dag

så det blir svårt att kontrollera vem som är familj osv…

Du kan köra i 120 på en 50 väg, men det betyder inte att det är ok.
Men, jag bryr mig inte om vad du gör, men inbilla dig inte att det är ok enligt avtalet. Bara för att du får streama till 3 enheter samtidigt betyder inte att det är oviktigt vilka som streamar från ditt konto. Men whatever, det är bara ett brott om dom kommer på dig, right? 😉

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Hbomax, typ 90% av anledningen till att jag signade 😄

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

Ser ut att vara samma innehåll i stort sett? Enda skillnaden jag märker av är att dom sänkt antal användare från 5 enheter till 3.
Förstår inte grejen vs Nordic.. (bra deal dock för nya användare)

Permalänk

Lanseringen blev allt annat än bra med tanke på allt teknikstrul, dåliga utbud och hur man behandlar redan existerande HBO-kunder. Provar en månad och ser om det blir bättre, annars säger jag upp tjänsten.

Flera nya streamingtjänster har lanserats genom åren men ingen är i närheten av Netflix. Ska bli intressant att se om SkyShowtime, som ersätter Paramount+ här i norden nästa år, kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MidnightMeatTrain:

Lanseringen blev allt annat än bra med tanke på allt teknikstrul, dåliga utbud och hur man behandlar redan existerande HBO-kunder. Provar en månad och ser om det blir bättre, annars säger jag upp tjänsten.

Flera nya streamingtjänster har lanserats genom åren men ingen är i närheten av Netflix. Ska bli intressant att se om SkyShowtime, som ersätter Paramount+ här i norden nästa år, kan leverera.

Jag var en befintlig kund. Tog några sekunder att säga upp och skaffa ett nytt abonnemang. Och utbudet blir bättre, de lägger till nya (och gamla) filmer och shower varje vecka

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Jag har tittat några kvällar på HBOMax och ärligt talat vet jag inte om ens halva priset är värt det. Riktigt kasst utbud, åtminstonde av dom genrer jag är intresserad. Är fler som tycker att knappt det billiga priset räddar abbonemanget?

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte det direkt
44kr för HBO med massa extra är alltid gött

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon297462:

Jag har tittat några kvällar på HBOMax och ärligt talat vet jag inte om ens halva priset är värt det. Riktigt kasst utbud, åtminstonde av dom genrer jag är intresserad. Är fler som tycker att knappt det billiga priset räddar abbonemanget?

Dom har enligt mig väldigt bra serier bla. Banshee, all americans, billions mfl.

Permalänk
Medlem

Hoppas folk printscreenar hela kampanjen och avtalet ordentligt, kommer att tänka på tv4's eller viaplays sportgrej som kom upp i diskussion för ett tag sen då de ville bryta deras avtal, vet inte hur det gick där ioförsig och vart nog bara 10 år.

Permalänk
Medlem

Jag blev besviken på streaming-kvaliteten. Jag trodde dem hade kommit längre. Jag sitter på ett sunkigt ADSL bredand från telia pga det inte finns bättre alternativ, så blir kvaliteten därefter. Visst, man ser ju vad det är man tittar på. Men att man inte ens har möjligthet att manuellt välja kvalitet på streamingen är bara dåligt. Oavsett pris.

Permalänk

Nappade tyvärr på erbjudandet och kan knappt tro det är sant... Kan man inte få surroundljud på HBO Max om man vill titta med en Windows-PC?!

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largo-Sama:

Nappade tyvärr på erbjudandet och kan knappt tro det är sant... Kan man inte få surroundljud på HBO Max om man vill titta med en Windows-PC?!

Vilken browser använder du?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Vilken browser använder du?

Testat Google Chrome och Edge. Har du fått det funka?

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largo-Sama:

Testat Google Chrome och Edge. Har du fått det funka?

Kan inte svara på ljudet men såg ett tips att från Edges högermeny installera "appen" tycker att bilden blev lite bättre, men jag kollar på The Wire och den har ju några år på nacken...