Anmäl dig till Roborock Challenge!

Nintendo meddelar att Switch får uppföljare – släpps inom 79 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Jag förstår dock valet.
- Prestanda och intressanta sätt att spela på => dyrt
- Prestanda => finns inget syfte att skapa en sådan maskin då det redan finns två stycken, om man inte på allvar försöker utmanövrera Sony och Microsoft så att säga.
- Intressanta sätt att spela på => nisch där man kan sälja in sig.

Personligen anser jag att den naturliga fortsättningen på Wii är en VR-konsol.

Virtual Boy 2?

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Vi får nog Nintendo Switch Light Oled innan de.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Önska Nintendo sluta släppa egna konsolmojänger och istället släppte sina spel på Game Pass och PSN...

Nej. 3ds, Wii kontroller m.fl. är innovativa

Men för nästa konsol räcker det med en del extra prestanda, vill gärna ha bakåtkompatibilitet dock, finns mängder med spel som jag vill se flyta på bättre med AA osv

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nintendos självsäljande produktutbud

Nintendo har notoriskt släppt konsoller som hårdvarumässigt varit rejält underlägsna både Sonys och Microsofts,ända sedan N64 slogs mot PS1,och NDS mot PSP !.Och med undantag för "Wii U",så har allt Nintendo lanserat efter 1995 blivit till guld.Det är som jag brukar säga: Nintendo har hemelektronikbranschens trognaste/lojalaste kunder !.För inte så länge sedan var Switch det allra dyraste (seriösa) konsollalternativet på Prisjakt.-Och de konsumenter som väljer bort såväl PS4 Pro som Xbox one X,till förmån för en Switch som är dyrare och (REJÄLT !) klenare än båda två,gör det inte av en slump.DE HAR BESTÄMT SIG !!.Så länge det inte är FÖR dåligt (som Virtual boy) eller FÖR konstigt (som Wii U),så tycks Nintendo kunna släppa nästan vilket mög som helst,ta ut sanslösa priser för det,och ändå räkna med supersuccé !.Själv känner jag lojalitet för både Xbox och Atari,men ALDRIG att jag skulle bli så förblindat hängiven som "The Nintendo people" är !.Det går nog att kränga Switch fram till 2099.Men då måste de nog skyffla in lite nymodigheter under tiden (som tex en "Super Mario red edition"/"Zelda warrior special console edition",en skärm med bara liite bättre upplösning än den föregående,eller ett extra hörlurssuttag på sidan..Hi tech ska det va´ !).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Nu vet jag inte om twitter inlägget stämmer men om man kollar på vad Sony och MS har fått får Custom SoC borde det inte vara svårare från Nvidia att få ett med bakåtkompatibilitet till även A57 och Maxvell. Framförallt med tanke på att SoCen i Nintendo switch redan är en modifierad variant.

i Sony och MS fall snackar vi ju om flera års sammarbeta i samband med deras cpu och gpu utveckling, då med AMD. där man skräddarsyr antalet cores av cpu respektive gpu.

det är inte samma sak som att ta fram en "ny" gpu arch som är 100% kompatibel med maxwell på hårdvarunivå med en intern "switch" eller dubbel-gpu SoC eller annan lösning, i alla fall inte inom snar framtid.

mer troligt är samma stuk som 2019 version av switchen, lite updaterad krympt nanometer, få in lite fler stream proc och cuda cores osv, kanske nån liten uppskruvning av frekvensen? tippa på 30... kanske 50% ökning i prestanda om man är optimist? men inget man kör 4k på direkt

sen kan man ju absolut stödja 4k utmatning ifall de planerar netflix osv. och kanske vissa 2D spel eller enklare 3D kan passa för det.

sen var det ju diskussion om DLSS, vet inte om de bara kan "slänga in det" på en gammal maxwell, än mindre få det att funka på alla gamla spel eller om spelen i detta fallet med måste kodas specifikt för det (och gamla titlar ev updateras)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapten2:

Nintendo har notoriskt släppt konsoller som hårdvarumässigt varit rejält underlägsna både Sonys och Microsofts,ända sedan N64 slogs mot PS1,och NDS mot PSP !.Och med undantag för "Wii U",så har allt Nintendo lanserat efter 1995 blivit till guld.Det är som jag brukar säga: Nintendo har hemelektronikbranschens trognaste/lojalaste kunder !.För inte så länge sedan var Switch det allra dyraste (seriösa) konsollalternativet på Prisjakt.-Och de konsumenter som väljer bort såväl PS4 Pro som Xbox one X,till förmån för en Switch som är dyrare och (REJÄLT !) klenare än båda två,gör det inte av en slump.DE HAR BESTÄMT SIG !!.Så länge det inte är FÖR dåligt (som Virtual boy) eller FÖR konstigt (som Wii U),så tycks Nintendo kunna släppa nästan vilket mög som helst,ta ut sanslösa priser för det,och ändå räkna med supersuccé !.Själv känner jag lojalitet för både Xbox och Atari,men ALDRIG att jag skulle bli så förblindat hängiven som "The Nintendo people" är !.Det går nog att kränga Switch fram till 2099.Men då måste de nog skyffla in lite nymodigheter under tiden (som tex en "Super Mario red edition"/"Zelda warrior special console edition",en skärm med bara liite bättre upplösning än den föregående,eller ett extra hörlurssuttag på sidan..Hi tech ska det va´ !).

Eller så inser man att den stora massan inte bryr sig alls om prestanda så länge det flyter på okej. Ingen i verkligheten bryr sig om antalet kärnor på processorn eller hur snabb GPU:n är i teorin.

Switch är ju dessutom en helt annorlunda konsol jämfört med PS och Xbox, den är ju portabel. Tycker inte Nintendo kränger "vilket mög som helt", de kränger en unik konsol med ett attraktivt spelutbud och tillräcklig hårdvara för de flesta.

Permalänk
Medlem

Hoppas på bättre prestanda så att 60fps+ blir standard i spel på Nintendo. När man spelar fler än 2 på samma Switch så låser det till 30 fps på Mario Kart 8 Deluxe lite synd.

Visa signatur

Dator
| Ryzen 3600 | Palit GTX 1060 6GB | 32 GB 3200mhz DDR4 | Samsung 860 SSD | 840 SSD | 2x1 TB WD Black | Rampage IV Extreme X79 | HAF X| Spelar | Stonehearth | Flotsam | Foundation| Stardew Valley
YouTube Kanal
http://www.youtube.com/user/B4NTO

Permalänk
Medlem

Vet ni vad, här kommer jag med världens scoop! Uppföljaren till Switch kommer själv få en uppföljare!!! Jag kan även avslöja med hjälp av mina insider info att det kommer en uppföljare till PS5 (kanske kommer heta PS6), och även Microsoft kommer komma med en uppföljare till sin senaste xbox!!! Ni hörde det här först!

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

79år 🤣
Skönt då kan jag nog köpa en Nintendo Switch med gott samvete. Behöver ju inte oroa mig att jag behöver uppgradera inom det snaraste 🤣🤣🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det blir en ny spelkonsol efter Nintendo Switch. Det bekräftar den japanska speljätten i samband med sin senaste kvartalsrapport.

Läs hela artikeln här

Det är bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapten2:

Problemet med "Nintendo har hemelektronikbranschens trognaste/lojalaste kunder!" är att det inte är sant. Så sent som Nintendos förra konsol, sålde de bara totalt 13 miljoner exemplar. Även om vi antar att varenda en av de köparna var Nintendo-fans, så är det ändå bara en liten, liten bråkdel av Switch-köparna.

Switchen är helt enkelt en attraktiv produkt generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Väntat på en pro sen originalet som inte ens klarar hd kom.

Jag har kört många spel i HD på min Switch. Är din nedklockad eller varför har din problem med att köra i HD?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapten2:

Det du glömmer är att Nintendo har varit kung på bärbart sedan urminnes tider. Där deras bästa konsoler är handhållna, bara Wii ligger i närheten på tredje plats (Nintendo konsoler) och blir snart ner petad av Switchen. Sony hade en chans med PSP och Vita, men de gav ju helt upp där och/eller gjorde bort sig(?). Bara kolla hur bra PSP sålde!

Det är väl också därför det är sådant tryck på Steam Deck, den är handhållen med bra prestanda och folk skriker efter den. Hade varit intressant att se hur bra Steam Deck sålt om det hade funnits obegränsat parti.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Det du glömmer är att Nintendo har varit kung på bärbart sedan urminnes tider. Där deras bästa konsoler är handhållna, bara Wii ligger i närheten på tredje plats (Nintendo konsoler) och blir snart ner petad av Switchen. Sony hade en chans med PSP och Vita, men de gav ju helt upp där och/eller gjorde bort sig(?). Bara kolla hur bra PSP sålde!

Det är väl också därför det är sådant tryck på Steam Deck, den är handhållen med bra prestanda och folk skriker efter den. Hade varit intressant att se hur bra Steam Deck sålt om det hade funnits obegränsat parti.

Att PSP sålde som smör kan vi nog tacka bl.a. Dark Alex för. Sen var det visserligen en grym maskin tekniskt sett, men UMD och Memory Stick satte nog en hel del käppar i hjulet för försäljningen gjorde å andra sidan systemet mindre intressant för den som inte kunde eller ville använda sig av CFW.

formulering
Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Önska Nintendo sluta släppa egna konsolmojänger och istället släppte sina spel på Game Pass och PSN...

Varför? Är det inte härligt med iaf ett företag kvar som försöker (hit or miss) göra någonting annorlunda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Varför? Är det inte härligt med iaf ett företag kvar som försöker (hit or miss) göra någonting annorlunda?

Detta! Lätt att glömma, men Nintendo har gett oss (och spelindustrin) så mycket mer än bra spel! Jag ser därför mer än gärna att de fortsätter tar risker och beger sig på knasiga upptåg emellanåt - och glädjer mig åt deras åt återhämtningar emellan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Nej det är inte härligt med hårdvara som ligger 1-2generationer efter konkurrenterna och behöva köpa en helt ny platform för bara 2-3spel under en hel generation. Jag vill inte ha nya sätt att styra spelen på, en handkontroll är jag nöjd med.

Permalänk
Medlem

79 år lol.
Kan det bli ett bundle med Half-life 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nej det är inte härligt med hårdvara som ligger 1-2generationer efter konkurrenterna och behöva köpa en helt ny platform för bara 2-3spel under en hel generation. Jag vill inte ha nya sätt att styra spelen på, en handkontroll är jag nöjd med.

Bara du inser att du talar för dig själv.
Jag kan inte se någon vits alls med att ha tre i princip identiska men inkompatibla me-too konsoler som spelar samma spel som på PC plus ett litet fåtal exklusiva titlar. Vad, exakt, är poängen med det?
Som det är nu har jag en spel-PC, och en Switch som inte bara tillåter local multiplayer, utan också portabelt spelande och portabel local multiplayer (!). Inte nog med att det är unikt för Switchen, döttrarna använder det faktiskt också.

Min hållning är den rakt motsatta - om det skall vara någon vits med en spelkonsol överhuvudtaget måste den erbjuda något unikt.

Permalänk
Medlem

Hoppas själv på att vi ser mer spel på iOS å Android. Telefonerna är kraftfulla nog å har bättre skärmar.

Med en xbox controller å clip får man en kanon-upplevelse.

Nintendo är ett skämt. Man betalar premium för gammal hårdvara. Dyra pengar för spel, även i Onlinebutiken som sällan dessutom har några rabatter av intresse. Sedan betala varje månad för enkla funktioner som online-spel. Ingen förmåga att spela retro-spel än mkt utvalda titlar eller något man ska premunera det för även.

Nej. Någon ny nintendo-konsoll blir det aldrig.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Eller så inser man att den stora massan inte bryr sig alls om prestanda så länge det flyter på okej. Ingen i verkligheten bryr sig om antalet kärnor på processorn eller hur snabb GPU:n är i teorin.

Switch är ju dessutom en helt annorlunda konsol jämfört med PS och Xbox, den är ju portabel. Tycker inte Nintendo kränger "vilket mög som helt", de kränger en unik konsol med ett attraktivt spelutbud och tillräcklig hårdvara för de flesta.

Där har du per definition fel: "Den stora massan" (= en bred majoritet) som du talar om,bryr sig helt uppenbart om prestanda.För det är INTE en majoritet av den rika världens tv-spelande befolkning som sitter och spelar Switch.-OM det hade varit så,så skulle det ha inneburit att Switch med god marginal,sålt betydligt mer än PS4/PS5,Xbone/Series X,PC och Mac TILLSAMMANS !.Du har säkert rätt såtillvida att Nintendofansen nog "inte bryr sig",men det är en annan femma.

"I teorin" så bryr inte jag mig heller om processorkärnor,GPU-snabbhet el. andra tekniska fikonspråksbenämningar..Men I PRAKTIKEN så är det ju just sådana saker som sätter upp ramverket för vad ett system klarar av.När du talar om att "det flyter på okej",så innebär det att spelet/n designats av spelföretaget för att flyta på så "optimalt okej" som det nånsin är möjligt,MEN,detta på en hårdvara som är underlägsen konkurrenternas. Hörde nyligen om ett kraftberoende spel,-"Wolfenstein 2"-,som lanserats i en Switch-version,och där konsollen höll på att få tuppjuck av belastningen ! (trots att spelföretaget "Bethesta" ju ansträngt sig med en separat Switch-upplaga). Hur många speltitlar som aldrig nått fram till nintendos konsoller de senaste 25 åren,ENBART pga konsollernas bristande datorkraft,finns det ingen som vet.-Men okej,DET FINNS spel som enbart släpps på nintendokonsoller också ! (köpte själv en billig Wii begagnat,enbart för att få tillgång till "Punch out" i modern tappning,plus "Mario kart" med ratt).Fast detta argument innebär endast "ett nintendobehov för nintendos egen skull".-Hade de gett ut sina titlar med Mario,Zelda etc. på moderna,högpresterande system från
Microsoft/Sony istället för sina egna,så hade ju ALLA (utom nintendos aktieägare) vunnit på det !.

Ja,visst är nintendos konsoller "annorlunda" !. Rätta mig om jag har fel,men är det inte så att Switch saknar all form av underhållningsmedia-kompatibilitet,förutom själva spelen ?.Ingen film,ingen musik och ingen webbläsare.Och utan skivläsare så står nintendoanvändaren där som ett fån,med de Gamecube-,Wii- och Wii U-spel som han/hon betalat tusentals kronor för.

Tycker du verkligen att Switch är liten nog för att kallas "portabel" ?.Jag håller inte med. "Switch Lite" ?,ja det må så vara.Men då måste man lik förbenat KÖPA EN SWITCH TILL,om man vill spela samma spel på sin tv !.

"Nintendofans vs nintendoskeptiker" är skiljelinjen här mellan oss,och vi kommer nog aldrig att enas.

Permalänk
Avstängd

Någonting gör de ju helt rätt

Nintendo Switch Passes 92 Million Units Sold,
https://www.gameinformer.com/2021/11/04/nintendo-switch-passe...

"Där har du per definition fel: "Den stora massan" (= en bred majoritet) som du talar om,bryr sig helt uppenbart om prestanda."
Den stora massan skulle inte märka skillnad på om Mario Kart kördes på Xbox eller Switchen. Man måste komma ihåg att den stora massan inte bryr sig om 30fps eller 60fps, de vill bara att det fungerar och att det är enkelt att komma igång. Casual-spelarna är inte så teknikintresserade.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Intressant.
Jag tänker att historiskt har Nintendo mångt och mycket skapat den konvention (eller iaf drivit på den) som nu är norm.

Digitalt styrkors och två knappar med olika input med (vissa game and watch) NES.

Diamant formationsknappar och Axelknappar (snes)

Visst dual analog fick vi till ps1 och sen standard till ps2 men utan analog spak till N64 kanske det hade tagit längre tid.

Osv...

Poängen är att jag gärna ser vad Nintendo ger oss närmaste 20 åren som sedan känns självklara i framtiden.

När VR och AR går ner i pris för tekniken blir mer vanlig, vad kommer Nintendo med sin erfarenhet och "tänka utanför lådan" tradition att ge oss då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Problemet med "Nintendo har hemelektronikbranschens trognaste/lojalaste kunder!" är att det inte är sant. Så sent som Nintendos förra konsol, sålde de bara totalt 13 miljoner exemplar. Även om vi antar att varenda en av de köparna var Nintendo-fans, så är det ändå bara en liten, liten bråkdel av Switch-köparna.

Switchen är helt enkelt en attraktiv produkt generellt.

Nej,jag tycker inte så alls.Och framförallt INTE med de prislappar vi sett hittills !.

,..och om du läser mitt inlägg ORDENTLIGT,så ser du att jag gjorde undantag just för "Virtual boy (för dålig)" OCH "Wii U (för konstig)".Ja du,.."13 miljoner (13000.000:-) exemplar" är en HERRANS MASSA KONSOLLER (!),men anses ändå av branschen som "ett misslyckande".Det får stå för marknadsanalytiker och andra,själv hålller jag inte med.

Med undantag för de här två produkterna,så har Nintendos grejer sålt som smör i solsken se´n gud vet när (= lite mer än 40 år i västvärlden.-Men dessförinnan,även ca 100 år till i Japan). Och på den tiden som de gick i bräschen för ny teknik och var branchledande,var det motiverat.Men så är inte fallet idag.Och så har inte varit fallet på minst 20 år.

Desto färre enskilda,-helt separata-,standarder för tekniska system,desto bättre för konsumenten.Det gäller allt från VHS till kaffefilter,och för min del så fick gärna Microsoft och Sony slå sina konsollstandard-påsar ihop,de också !.

Så länge jag inte kan spela Mario kart eller Punch out på mina Xbox:ar,bara för att Nintendo envisas med sitt underlägsna och hårdsaltade konsollmonopol,kommer jag att vara "Anti-nintendoan" !. Punkt.

Permalänk
Medlem

Kul tråd! Det här är en diskussion som är lika gammal som när Nintendo skippade cd-rom till N64 och behöll kassetter..

Kanske lika gammal som när de höll ut med NES något år fast SEGA släppt sin mycket snabbare Mega drive.

Jag tror till och med den här diskussionen hölls när Gameboy sålde skiten ur Lynx, fast den inte ens hade färgskärm! 😅

Nintendo har alltid förargat vissa och sålt sina fantastiska spel ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vad är det jag har glömt ?.Du upprepar ju bara det jag säger,nämligen att deras säljavdelning har jobbat för högtryck ända sedan Hedenhös ! (och med Virtual boy och Wii U som undantag).-Se´n så har vi den,-TYVÄRR-,vedertagna definitionen för "succé" visavi "fiasko",när det gäller moderna konsoller (stationära såväl som bärbara) !.Den går så här (siffrorna är tagna ur luften,och endast för exemplets skull):

Nintendo säljer 25 miljoner av sin (underlägsna) "Konsoll A".Microsoft/Xbox säljer 28 miljoner av sin "Konsoll B".Och,slutligen,Sony/Playstation säljer 32 miljoner av sin "Konsoll C".-Enligt rådande "logik" så har nu Sony lyckats få till en "braksuccé" !.Microsoft "har misslyckats",och går till historien som "losers" för just den konsollgenerationen.Men,"värst av dem alla" enligt detta sinnesrubbade,fiktiva exempel,är NINTENDO !!.""..-YNKA 25.000.000 EX. !.Det är ju "bara" ca två och en halv gånger sveriges befolkning..-BUUU !!!...FRAM MED DE RUTTNA ÄGGEN !!.."" (räknar man ratiot "självkostnad vs försäljningspris",så är troligtvis nintendos effektiva vinstmarginal dessutom STÖRRE än de andras,eftersom deras teknik är simplare och slutpriset lika högt/högre).

ALLT tycks handla om en tänkt "segerpall" och dess tre steg !.Att ha lyckats kränga ofattbara mängder av sin konsoll,är det ingen som låter sig imponeras av.Bara "första,andra och tredje plats"("guld,silver och brons").På detta vis resonerar BARN,men vanligtvis inte,vuxna människor.

Jag har aldrig sagt att det är nintendos försäljningssiffror det är fel på.Det är snarare deras grejer,och framförallt,hur de prissätter dem,som förvånar (och delvis,stör) mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nothorized:

79år 🤣
Skönt då kan jag nog köpa en Nintendo Switch med gott samvete. Behöver ju inte oroa mig att jag behöver uppgradera inom det snaraste 🤣🤣🤣

Inom 79 år. Det inkluderar, som nån sa, redan imorgon.

Så ditt samvete kan inte ropa hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Kul tråd! Det här är en diskussion som är lika gammal som när Nintendo skippade cd-rom till N64 och behöll kassetter..

Kanske lika gammal som när de höll ut med NES något år fast SEGA släppt sin mycket snabbare Mega drive.

Jag tror till och med den här diskussionen hölls när Gameboy sålde skiten ur Lynx, fast den inte ens hade färgskärm! 😅

Visst är det så !.Nintendofansen "är det gåtfulla folket,och de bor i ett främmande land".I västvärlden har det varit så i drygt 40 år nu.I Japan finns det anor ända se´n 1800-talet (= mycket populära,handmålade spelkort).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kapten2:

Visst är det så !.Nintendofansen "är det gåtfulla folket,och de bor i ett främmande land".I västvärlden har det varit så i drygt 40 år nu.I Japan finns det anor ända se´n 1800-talet (= mycket populära,handmålade spelkort).

Inget märkligt med Nintendo folket. Även om de gör 2 miljoner Mario o Zelda spel så är de fortfarande väldigt kreativa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Vill bara bekräfta det du skriver. Jag hade den här diskussionen första gången 30+ år sen på skolgården och den höll ungefär samma nivå då som den här tråden.
Vi hade också Amiga mot Atari diskussioner.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.