Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Så produktutveckling; hårt skal relineat med ett mjukt skal på utsidan? Kanske nåt man kan sälja till Santa Maria.

Det är inget nytt. Har man en lite större tortilla funkar det bra att typ ha guac på den eller liknande, sen lägga den runt ett hårt skal med övrig fyllning. Då slipper man att saker ramlar ut när skalet går sönder.

Till själva frågan så föredrar jag nog tubs även om det inte är så autentiskt, mini tubs kan också vara nice men priset är ju lite väl
högt.

Annars brukar jag köpa äkta mjuka majstortillas från Extremefoods, de är inte lika goda som de nygjorda på bättre tacoställen men slår Old El Pasos Street Market White Corn Tortillas med hästlängder, och de är ju ändå typ så nära man kan komma om man handlar på Ica eller så. Samma butik har ju också Masa Harina om man vill göra sina egna, vilket är trevligt också förstås.

Jag är också ledsen att Little Meats la ner, men har börjat käka lunch ganska ofta på Hermanos Tacokiosk som är väldigt bra, om än inte riktigt lika bra som Little Meats. Annars är många tacorestauranger riktigt pissiga, typ Tacobar eller liknande, de måste vara sponsrade av Santa Maria eller nåt för det smakar ju "tacokrydda" och inget mer typ.

Permalänk
Avstängd

Inget av detta. Jag kör blandning i en stor hög på tallriken och sen skopar man allt med nachochips. Ska vara ICA:s chips https://handla.ica.se/handla/produkt/nachochips-200g-ica-id_p...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är inget nytt. Har man en lite större tortilla funkar det bra att typ ha guac på den eller liknande, sen lägga den runt ett hårt skal med övrig fyllning. Då slipper man att saker ramlar ut när skalet går sönder.

Till själva frågan så föredrar jag nog tubs även om det inte är så autentiskt, mini tubs kan också vara nice men priset är ju lite väl
högt.

Annars brukar jag köpa äkta mjuka majstortillas från Extremefoods, de är inte lika goda som de nygjorda på bättre tacoställen men slår Old El Pasos Street Market White Corn Tortillas med hästlängder, och de är ju ändå typ så nära man kan komma om man handlar på Ica eller så. Samma butik har ju också Masa Harina om man vill göra sina egna, vilket är trevligt också förstås.

Jag är också ledsen att Little Meats la ner, men har börjat käka lunch ganska ofta på Hermanos Tacokiosk som är väldigt bra, om än inte riktigt lika bra som Little Meats. Annars är många tacorestauranger riktigt pissiga, typ Tacobar eller liknande, de måste vara sponsrade av Santa Maria eller nåt för det smakar ju "tacokrydda" och inget mer typ.

Hemmagjorda tortillas på masa är en helt annan nivå än blasket från Santa Maria eller Old El Paso. Som tur är har man en sambo med gedigen erfarenhet av att göra tortillas och riktiga autentiska tacos... tamales för delen med, och där blev jag redigt sugen på kycklingtamales.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Inget av detta. Jag kör blandning i en stor hög på tallriken och sen skopar man allt med nachochips. Ska vara ICA:s chips https://handla.ica.se/handla/produkt/nachochips-200g-ica-id_p...

Är min taktik efter första antingen tortila eller en shell

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Musikälskare

Hur äter man tubs? Som en skål och sen käkar man tortilla till det sista?
Nej, mjuka shell tortillas ska det va!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Är min taktik efter första antingen tortila eller en shell

Jag har som sagt lagt ner allt vad dessa skal heter då det alltid blir kladdigt som fasen då man alltid lägger på för mycket vilken modell man än väljer. Bättre med hög på tallriken, blanda och sen skopa med chips.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag har som sagt lagt ner allt vad dessa skal heter då det alltid blir kladdigt som fasen då man alltid lägger på för mycket vilken modell man än väljer. Bättre med hög på tallriken, blanda och sen skopa med chips.

Exakt!
Vägrar äta asiatisk mat med pinnar while we're at it också
To quote Seinfeld:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Exakt!
Vägrar äta asiatisk mat med pinnar while we're at it också
To quote Seinfeld:
https://i.imgur.com/iYr5bIo.jpg

Japp, har aldrig förstått idén med pinnar då det alltid är enklare med kniv och gaffel

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Japp, har aldrig förstått idén med pinnar då det alltid är enklare med kniv och gaffel

Varför inte bara mixa allt och dricka med sugrör? "Det blandas ju ändå i magen..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Varför inte bara mixa allt och dricka med sugrör? "Det blandas ju ändå i magen..."

Man äter tydligen med ögonen också sägs det och jag tycker nog att många rätter tappar i utseende när det är mixat

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Man äter tydligen med ögonen också sägs det och jag tycker nog att många rätter tappar i utseende när det är mixat

Du får blanda i lite glitter så blir det nog bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Annars brukar jag köpa äkta mjuka majstortillas från Extremefoods

Tack för tipset!

Skrivet av snajk:

Jag är också ledsen att Little Meats la ner, men har börjat käka lunch ganska ofta på Hermanos Tacokiosk som är väldigt bra

Tack för tips #2! Dessa känner jag inte till, jobbar på första lång, man kanske kan försöka hinna dit.. Gäller menyn på deras sida för lunch med, eller har de luncherbjudanden?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Pockets är nice! =D

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Varför inte bara mixa allt och dricka med sugrör? "Det blandas ju ändå i magen..."

Såg en video för ganska många år sedan där de körde en pizza i en mixer och la till vätska för att göra den drickbar. Vill minnas att de blev lite illamående av smaken...

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Egentligen är det väl mindre öppna mjuka majstortillas som är mest autentiskt.
Det sättet de flesta äter tacos på idag är snarare tex-mex än mexikanskt.

För egen del är det föredragna sättet definitivt stora tortillas som jag kan vika så att ingredienserna håller sig kvar när jag äter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har på senare tid gått tillbaka till att föredra shells över mjuka bröd. Det är något som inte går hem hos tjejen dock så jag får allt tvinga i mig mjuka bröd. Kanske inte det största problemet. 😅

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Mini-Tubs såklart. Shells är ju helt omöjliga. Samma med stora tubs också.
Nej Mini-Tubs ska det helt klart vara. Lite gourmet-aktigt. På med riven cheddar och el-taco truck's chipotle salsa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Tack för tipset!

Tack för tips #2! Dessa känner jag inte till, jobbar på första lång, man kanske kan försöka hinna dit.. Gäller menyn på deras sida för lunch med, eller har de luncherbjudanden?

Nej det är samma meny hela dagen. Aningen dyrt för att luncha där jätteofta kanske, men då och då tycker jag det är värt det. De har alltså fyra olika tacos, och man köper tre stycken av samma för 130 typ, alternativt kan man få de som dirty fries istället för tacos. Fisken är bäst i mina ögon. Dessutom lite olika tillbehör och en veckans streetfood.

Skrivet av Alphahanne:

Såg en video för ganska många år sedan där de körde en pizza i en mixer och la till vätska för att göra den drickbar. Vill minnas att de blev lite illamående av smaken...

En del bryr sig ju inte så mycket om smaken utan vill bara få i sig näring liksom. För mig skulle det kännas väldigt konstigt att äta sushi utan pinnar, det passar ju inte alls med kniv och gaffel liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fisken är bäst i mina ögon. Dessutom lite olika tillbehör och en veckans streetfood.

Perfekt, ska testa. Käkar inte kött ändå så då blev ju valet superlätt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Tubs är helt oanvändbara, går sönder direkt och alla vätska från taco rinner överallt. Shells är rimliga om tacon inte är gjord med köttfärs. Med köttfärs är även shell värdelöst och det är mjuka bröd som gäller. Gör man taco med fisk eller tunt skivat kött så är shells ett bra val.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Tortilla bröd för min del.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Tortillabröd såklart med kyckling eller nöt eller fisk

Permalänk
Medlem

Mini-Tubs är perfekta storleken.

Mjukt bröd är inte OK.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Tubsen, om dem inte är spruckna.

Toppa färsen med sås från skånsk chili också

Permalänk
Hedersmedlem

OM det ska vara hårda tacoskal så är tubs överlägsna. De är enklast att fylla, och enklast att äta utan att det spiller överallt.

Jag förstår inte hur någon kan gilla U-formade skal. Kan någon som gillar dem förklara - hur gör ni?

Permalänk
Föredetting
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag kör vanliga mjuka och sen när färs etc är pålagt så krossar jag tacochips med ostsmak över och viker ihop, boom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

OM det ska vara hårda tacoskal så är tubs överlägsna. De är enklast att fylla, och enklast att äta utan att det spiller överallt.

Tubs är ju omöjliga att äta

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Och vad är fel med det? Svenne-tacos är ju supergott

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nioreh83:

Och vad är fel med det? Svenne-tacos är ju supergott

Vem sa att det är fel?

Visa signatur

240p är livet