Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sarek? Till tacos? Vaniljglass också?

Ja, tunnbrödet, inte ölen men den funkar kanske också

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Hårda tacobröd är ett påhitt av f_n själv.

Tortillas med tacochips eller nachos vid sidan av ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Pfft.

https://youtu.be/nUwTnJ8yFXY

Angående topic så är det korrekta svaret att båda fungerar exakt lika bra med tanke på att de inte duger till annat än att krossas och lägga i sin tortilla.

Men om jag nu måste välja en så blir det väl shells för att få känna lite nostalgi från när man var liten och inte visste bättre.

"host host"

Sen är Tubs som gäller i första hand men mjuka bröden kommer med fram då o då

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nymodiga? Majs- eller vetetortillas är ursprunget. Dessa påfund med skal och tubs vet jag inte var de kommer från.

Svenska tacos är originalet, mexikanska är bara en blek kopia

(Jag vet att du har rätt. Men tacos som kag åt dem som barn kommer alltid att vara originalet för mig.)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Mm varför i hela värden fuktar ni inte dom hårda tacobröden först? Går ju hur bra som helt att sätta tänderna i dom utan att dom sprängs..

Fukta i med ost in i micron, i med resten ät utan att de sprängs svårt nej..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaputnik:

Mm varför i hela värden fuktar ni inte dom hårda tacobröden först? Går ju hur bra som helt att sätta tänderna i dom utan att dom sprängs..

Fukta i med ost in i micron, i med resten ät utan att de sprängs svårt nej..

För att folk leker huggorm för att kunna klaga att de fått köttfärs i håret "pga" skalet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Godförmiddag.
Självfallet kan dessa inte mäta sig mot RIKTIGA tacos (LittleMeats i Göteborg - kom tillbaka!!) men omröstningen tar inte hänsyn till det. Inte heller tar jag upp frågan om alternativa produkter i omröstningen, även om jag minsann slängt i mig en och annan tortilla i mina dar.

Zocalo i Göteborg

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Det enda shells gör "bättre" än tubs är ju att göra det svårare, så om man gillar att äta något på ett svårt sätt så vinner shells, annars är tubs bättre. Fast som 90% av övriga säger så är hårt ganska kasst förutom nachos då (pga munsbit).

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _niko_:

Zocalo i Göteborg

Jqg hoppas du skämtar? Zocalo är inte bra, inte katastrof men knappt bättre än typ Santa Marias tacotarian.

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt hårda tacoskal på över 10 år för att de är totalt värdelösa och totalt underlägsna tortillas. Även tacochipsen är rätt kassa men kan gå i någon gång ibland tex i tacogratänger.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Mini tubs är fint, men jag är inte så kinkig. Föredrar dock hela känslan och smaken av tacoskal istället för tortilla-bröd. Man blir mätt så fort av tortillas.
Men jag är född med väldigt förlåtande smaklökar och har svårt att räkna till fem saker jag inte kan äta eller tycker ät gott... så jag brukar säga att jag är den sämsta personen att fråga

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jqg hoppas du skämtar? Zocalo är inte bra, inte katastrof men knappt bättre än typ Santa Marias tacotarian.

Nope, gör jag inte.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Zocalo i Göteborg

Skrivet av snajk:

Jqg hoppas du skämtar? Zocalo är inte bra, inte katastrof men knappt bättre än typ Santa Marias tacotarian.

Får hålla med snajk i frågan. Dessa är budgettacos, fyller sin bukfylleroll men det är ju inget finlir alls. Pass.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Blir både mjuka tubs och de runda mjuka bröden.
Ibland blir det också "Expert level" med hårda tubs - lyckas faktiskt i 9 av 10 försöka att äta dem utan att det ramlar ner saker på tallriken.

Shells ... there lies insanity...

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Får hålla med snajk i frågan. Dessa är budgettacos, fyller sin bukfylleroll men det är ju inget finlir alls. Pass.

Var käkar ni då?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Var käkar ni då?

Efter Little Meats har jag inte hittat något bra ställe. Ska testa det i majorna som rekommenderades ovan, snart! Har gett mig på att försöka göra egna fishtacos några gånger, men det faller hittills på att jag inte gör något eget bröd av majsmjöl, och då tror jag egentligen inte man kan komma tillräckligt nära för att jag själv ska bli nöjd iaf. Får testa någon gång. Resten av delarna börjar bli bra!
Sidnotis; även om jag är ansvarig för just denna omröstning så ser jag fredags-tacos och 'riktiga tacos' som 2 extremt skilda rätter.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _niko_:

Var käkar ni då?

Hermanos tacokiosk är bra. Taco bar är inte bra, sämre än Zocalo. Mexikanska monarkin är helt ok, men mer restaurang än street food. La Fonda Mexicana är mer autentisk mexikansk mat, väldigt gott men inte så mycket tacos. Magic flamingo funkar helt ok. Mercado Mexico är också ok.

Permalänk
Avstängd

Hårda tacoskal är som hårda hamburgerbröd = varför?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Hårda tacoskal är som hårda hamburgerbröd = varför?

Äter du mjuka chips också?

Hårda tacos är bäst!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB