Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Jajamen, 500/500.

Får också bara 500 som alternativ

Enligt villkoren:
Bredband 500
Nedladdning: 250-500 Mbit/s
Uppladdning: 50-100 Mbit/s

Bredband 500/500
Nedladdning: 250-500 Mbit/s
Uppladdning: 250-500 Mbit/s

*Edit*
Chattade med dem och då kunde de erbjuda 500/500 för 299kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Hojta till när du vet om det stämmer så ska jag ringa in och försöka få den dealen också

Japp! ska försöka uppdatera senast lördag. Dock har dom riktigt sabbat för sig om dom inte står för det dom sa. Lär ju aldrig få mig som kund igen annars.
Jag var riktigt påstridig med att Telia har 299kr för 500Mbit inga extra kostnader. Han försökte hela tiden tjata på med 299kr för 250Mbit.

Skrivet av allstar16:

Ringde dom lite tidigare och det bästa dom kunde erbjuda mig (även jag via Open Universe) var 250/250 för 299. Kanske får ringa dom igen.

Jag ska ringa in Fredag eftermiddag eller lördag förmiddag och verifiera det. Stämmer det så är det definitivt läge ringa och stämma av läget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Har haft telia 500 upp och ner i 12månadeer för 299:- i månaden och gick in på telias chatt, valde uppsägning och fick verifiera mig med bank id sen så ringde dom upp och sa att dom kunde förlänga ett år för samma pris 299:- i månaden.

Perfekt.

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Skrivet av Mixan:

Har haft telia 500 upp och ner i 12månadeer för 299:- i månaden och gick in på telias chatt, valde uppsägning och fick verifiera mig med bank id sen så ringde dom upp och sa att dom kunde förlänga ett år för samma pris 299:- i månaden.

Perfekt.

Vilken hastighet?

Så otroligt tråkigt att Bahnhof inte matchar priserna men vet dom försöker få bättre marginal.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kollade precis med Telia. Jag har ett löpande abonnemang, rätt dyrt sådant, och frågade om jag kunde teckna mig på det BF-erbjudande som fanns men det gick inte sa de, bara nyteckning. Tyvärr har jag inget alternativ till Telia där jag bor så kan inte "hota" med att byta leverantör.

Såg att du svarade i en annan tråd också, men svarar här. Jag ringde till dom och sa som det var. Jag vill ha erbjudandet som nya kunder får och att de låser på ett år. Och då kopplade han mig till en annan avdelning och där löste han det efter att ha pratat med chefen. Förra året fick jag först ringa och fick nej, sedan chatta där de inte kunde hjälpa mig men någon kunde ringa mig. När han ringde löste han det förra året också.

Jag har bara Telia som alternativ här med, men det är bara säga att du funderar på mobilt bredband eller adsl annars. Jag har aldrig behövt säga upp eller hota helt med att säga upp utan lyckats i tre år nu med detta. Ring varje dag och fråga om det vore så. De flesta som har skrivit på forumet senaste dagarna lyckas, så det är bara ifrågasätta det i sista ledet om inget annat hjälper.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Såg att du svarade i en annan tråd också, men svarar här. Jag ringde till dom och sa som det var. Jag vill ha erbjudandet som nya kunder får och att de låser på ett år. Och då kopplade han mig till en annan avdelning och där löste han det efter att ha pratat med chefen. Förra året fick jag först ringa och fick nej, sedan chatta där de inte kunde hjälpa mig men någon kunde ringa mig. När han ringde löste han det förra året också.

Jag har bara Telia som alternativ här med, men det är bara säga att du funderar på mobilt bredband eller adsl annars. Jag har aldrig behövt säga upp eller hota helt med att säga upp utan lyckats i tre år nu med detta. Ring varje dag och fråga om det vore så. De flesta som har skrivit på forumet senaste dagarna lyckas, så det är bara ifrågasätta det i sista ledet om inget annat hjälper.

Får försöka med det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Ska prova ringa och gnälla lite. Så avigt att behöva säga upp för att kunna nyteckna.

jag var redan befintlig kund hos telia, ringde dom och sa att erbjudandet ifrån dom 2 andra företagen lockar för mycket och om dom kunde prismatcha.. som vanligt erbjöd dom samma pris men högre hastighet men jag var bara ute efter priset så dom slussa mig vidare där dom kunde matcha samma erbjudande hos dom andra gör.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jag var redan befintlig kund hos telia, ringde dom och sa att erbjudandet ifrån dom 2 andra företagen lockar för mycket och om dom kunde prismatcha.. som vanligt erbjöd dom samma pris men högre hastighet men jag var bara ute efter priset så dom slussa mig vidare där dom kunde matcha samma erbjudande hos dom andra gör.

Har inget alternativ tyvärr, annat än mobilt bredband, så kan inte dra upp konkurrenters erbjudanden men ska försöka tjata mig fram till det ändå.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Hade egentligen inte tid att fixa detta idag men fick avsätta lite tid när man såg att andra lyckades förlänga innan de kanske ändrar sig. Smida medan järnet är varmt d.v.s.

Hade Telia 500 som många andra, 299kr mån.
Haft ett år tillsammans med ett Viasat Film paket typ, för 199 kr mån.
Detta TV paket fanns ej längre.

Ringde och ville säga upp fast med avsikt att hoppas på förnyelse.
Erbjuden samma bredband plus deras stora sportpaket.

299kr för bredband 12 månader
299.50kr för Telia All Sport i 6 månader
599kr för Telia All Sport resterande 6 månader.

Det roliga i kråksången är att jag var beredd/helt inställd på att betala fullpris för All Sport paketet redan från start, d.v.s. 898kr i månaden totalt men jag fick rabatt ett halvår utan att jag ens bad om det.

Riktigt nöjd med detta upplägg!

Permalänk
Medlem

Bredband2 kunde inte prismatcha, men de var väldigt snabba på att förlänga min 15% rabatt i 12 månader till.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Kört Telia 500 från förra årets BF men hade det under uppsägning nu då rabatten snart tar slut. Chattade med dom och nu är det förlängt ytterligare ett år för 299 kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Bredband2 kunde inte prismatcha, men de var väldigt snabba på att förlänga min 15% rabatt i 12 månader till.

Hade du redan rabatten aktiv och de förlängde den i 12 månader till utan bindningstid?
I så fall ska jag kontakta dem, betalar gärna 660 kronor extra per år om jag slipper byta till Telia (mest ett ställningstagande mot hur lätt de delar ut ens IP-adress för nästan vad som helst, trots att jag inte har något att dölja). Har Telias mobilnät då det har överlägset bäst täckning men ingen anledning att stödja dem som ISP när det finns bättre alternativ.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Ni som byter operatör, har aldrig gjort det med fiber innan så jag undrar, hur säkrar man leveransen? Kan jag säga upp mitt nuvarande (som har 0 dagar uppsägningstid) den 30/11 och börja hos den nya 1/12 utan att få avbrott i leveransen eller blir det ett glapp då?

Permalänk
Skrivet av saturn5:

Ni som byter operatör, har aldrig gjort det med fiber innan så jag undrar, hur säkrar man leveransen? Kan jag säga upp mitt nuvarande (som har 0 dagar uppsägningstid) den 30/11 och börja hos den nya 1/12 utan att få avbrott i leveransen eller blir det ett glapp då?

När jag bytte operatör för några månader sen så sa både gamla och nya operatören att det inte skulle bli mer än en kortare stunds avbrott och man behövde säga upp till ett datum och koppla in till dagen efter, så det gamla skulle kopplas ur till midnatt och det nya strax efter midnatt. (så blev det inte i verkligheten då den nya operatören missade att aktivera det nya abonnemanget så blev en halv dags avbrott innan jag fick tag i supporten).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Ingen som skulle kunna göra en sammanställning på priser ni fått? Betalar alldeles för mycket för Telia nu. 479 för 100/100
Så om man kunde hitta något bättre skulle vara trevligt.

Permalänk
Medlem

Stannade kvar hos Telenor, de kunde sänka mitt 500/500 till 399 iaf och då jag inte ville gå ner till billigare 250/250 och inte byta till telia så blev det okej ändå då vårt nät inte heller kunde då de bästa priserna. Kan hoppas Bahnhof eller Ownit kör något roligare nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Ni som byter operatör, har aldrig gjort det med fiber innan så jag undrar, hur säkrar man leveransen? Kan jag säga upp mitt nuvarande (som har 0 dagar uppsägningstid) den 30/11 och börja hos den nya 1/12 utan att få avbrott i leveransen eller blir det ett glapp då?

Bytte från Halebop till Telia igår och i min uppsägning så bad jag få reda på när jag behövde aktivera den nya tjänsten hos telia, vilket de gav besked om så man inte står utan uppkoppling.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte passa på nu och byta från Telia eftersom 479kr är svårt att motivera för 100/100. Betalade runt 300kr när vi tecknade det för drygt 4 år sedan... men jag får ju inte glömma allt de gjort för att förbättra tjänsten sedan dess som motiverar 50% högre pris.

Har Telia öppen fiber så tänker att Bahnhof är vettigaste alternativet när det gäller pris och kvalitet på tjänsten.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Telia sa det inte ens finns fiber på min adress. Konstigt då jag haft både telenor, ownit här
Och kan välja Telia via bredbandsportalen.

De la upp ett ärende o blabla, men kollar nog åt annat håll när mitt förra års telenor är uppsagt till 1/12.

Permalänk
Medlem

Ringde till bahnofs uppsägningsavdelning direkt, det är inget dom kan göra i mitt fall. Har tappat räkningen hur många år man har varit en trogen kund hos dom (13-14 år). Jag har Fibra som stadsnät och dom kan tydligen inte erbjuda mer än 100 i uppload.

Jag fick följade alternativ:
3 månader billigare för 100/100 av en person
299 kr i månaden för 250/100 men var tvungen att binda mig i 12 månader

Sa upp skiten direkt efter samtal med telenor 299 kr för 250/100, alltid roligare med högre hastighet för samma peng.

Visa signatur

P4 2400mhz | Asus P4PE | Radeon 9500pro | 1536mb 333mhz

Permalänk
Skrivet av Merz:

Ringde till bahnofs uppsägningsavdelning direkt, det är inget dom kan göra i mitt fall. Har tappat räkningen hur många år man har varit en trogen kund hos dom (13-14 år). Jag har Fibra som stadsnät och dom kan tydligen inte erbjuda mer än 100 i uppload.

Jag fick följade alternativ:
3 månader billigare för 100/100 av en person
299 kr i månaden för 250/100 men var tvungen att binda mig i 12 månader

Sa upp skiten direkt efter samtal med telenor 299 kr för 250/100, alltid roligare med högre hastighet för samma peng.

Fan vad dåligt. Jag ringde dom nu hör av mig vad jag får för deal.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Telenor har nog fått kalla fötter. Jag fick nu behålla mitt gamla pris i ett år till när jag sa att jag skulle gå till Telia
Skönt att slippa skicka routrar hit och dit i år, har nog att göra i alla fall.

Permalänk
Inaktiv

Blev Telenor 250/250 för 299kr månaden i 12månader för jag har även mobiltelefoni där och därför får jag 50kr till i rabatt så man kan "säga" att jag får 250/250 för 249kr månaden i 12 månader.

Det som är bra med är att om ens internet inte fungerar ger Telenor oss frisurf tills det är fixat i våra mobiltelefoner.

Permalänk

Ringde Telias uppsägningsavdelning och fick mitt bredband 500/500 förlängt. Bra jobbat Telia. Tack fellow Sweclockare för tipset.

Permalänk
Inaktiv

Återstår att se nu då, Banhofs bredband som jag har idag avslutas natten från 2021-12-31 mot 2022-01-01 antar att det är ca 00:01 eller liknande.

Telenors bredband gäller från 2021-12-31 och som jag förstod det på dom ligger då Telenor och "väntar" på att Banhof ska försvinna och när Banhof har försvunnit då kommer Telenor in direkt som att dom står på "kö" kan bli tvungen att starta om router osv bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Återstår att se nu då, Banhofs bredband som jag har idag avslutas natten från 2021-12-31 mot 2022-01-01 antar att det är ca 00:01 eller liknande.

Telenors bredband gäller från 2021-12-31 och som jag förstod det på dom ligger då Telenor och "väntar" på att Banhof ska försvinna och när Banhof har försvunnit då kommer Telenor in direkt som att dom står på "kö" kan bli tvungen att starta om router osv bara.

Det kan dröja när det sköts "automatiskt".
Enklast är att ringa när ditt nuvarande nät dött. Så aktiverar dom ditt nya på 5 minuter typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Återstår att se nu då, Banhofs bredband som jag har idag avslutas natten från 2021-12-31 mot 2022-01-01 antar att det är ca 00:01 eller liknande.

Telenors bredband gäller från 2021-12-31 och som jag förstod det på dom ligger då Telenor och "väntar" på att Banhof ska försvinna och när Banhof har försvunnit då kommer Telenor in direkt som att dom står på "kö" kan bli tvungen att starta om router osv bara.

Fick du inte avsluta redan 11/30? Jag sade upp mitt 11/22 och avslut sker 11/30. Bredband2 aktiveras 2021-12-01.

Permalänk
Skrivet av anon300311:

Återstår att se nu då, Banhofs bredband som jag har idag avslutas natten från 2021-12-31 mot 2022-01-01 antar att det är ca 00:01 eller liknande.

Telenors bredband gäller från 2021-12-31 och som jag förstod det på dom ligger då Telenor och "väntar" på att Banhof ska försvinna och när Banhof har försvunnit då kommer Telenor in direkt som att dom står på "kö" kan bli tvungen att starta om router osv bara.

Det påstod Halebop att det inte var möjligt... Men jag vet inte.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Nu har Telia höjt till 379:- för 500Mbit.
Kass, skulle ju precis in och teckna...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Telenor 100/100 beställt för 249 kr/mån Härligt med prissänkning som fd Telia-kund.