Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Chromecast eller Apple TV?

Hej

Jag införskaffa en Mediaspelare som Apple TV 4k med 64GB eller Chromecast. Chromecast behöver castas från mobil eller dator. När jag startat programmet jag vill se kan jag stänga av min mobil eller dator utan att programmet avslutas?

Antale appar jag kan ha det beror väl då på mobilen app utrymmer och inte Chromecastens?

När jag startat programmet och castat programmet från min fjärrkontroll streemas programmet från min mobil eller från Chromecatsens internetanslutning?

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av freddehboy:

Hej

Jag införskaffa en Mediaspelare som Apple TV 4k med 64GB eller Chromecast. Chromecast behöver castas från mobil eller dator. När jag startat programmet jag vill se kan jag stänga av min mobil eller dator utan att programmet avslutas?

Antale appar jag kan ha det beror väl då på mobilen app utrymmer och inte Chromecastens?

När jag startat programmet och castat programmet från min fjärrkontroll streemas programmet från min mobil eller från Chromecatsens internetanslutning?

Ja, du kan stänga av mobilen (i de flesta fall) utan att castingen bryts. Det stämmer bra att antalet appar du kan ha beror på hur mycket minne du har på telefonen och inte chromecasten. Om du streamar från mobilen så går den på mobilens internetanslutning

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Keeper of Traditions

Du behöver inte casta från telefon/dator med den nya chromecast:en, du installerar apparna du behöver på den. Du får även en kontroll att styra med, så man slipper telefonen.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Så alternativen är en Chromecast för 290kr eller en Apple TV 4K 64GB för 2090kr?

Varför inte en Nvidia Shield för 1390-2290kr? Eller en Xiaomi Mi Xbox 4K för 690kr?

Om du tror dig klara dig på en Chromecast utan inbyggt minne så kommer du förstås klara dig på 8-16GB också.

Skrivet av Samsung-Daniel:

Om du streamar från mobilen så går den på mobilens internetanslutning

För att förtydliga så behöver både mobilen och Chromecasten finnas på samma nätverk. Castar man t.ex. Netflix så ansluter Chromecasten direkt till Netflix - den använder inte mobilens anslutning i sig.

Visa signatur

press nu1mlock