Klarna köper Pricerunner för 9,2 miljarder kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

8:e länken till classic.prisjakt.nu lol

Har inte ens funderat på att det kommit någon ny version. Man använder ju alla sökmotorer som finns.

Konstigt bara vad alla är negativa över att folk satsar på Pricerunner om nu prisjakt är så dåligt så går det ju göra något bättre?

Förvisso, men det är också skillnad på dåligt och uruselt.
Prisjakt är egentligen inte dålig, men i förhållande vad det tidigare varit, så är den numera dålig. Men som andra ofta påpekat är lösningen https://classic.prisjakt.nu/

Dock tycker jag det är märkligt att Prisjakt konsekvent struntar i feedback, förslag och idéer som kommer från användarna på Sweclockers. Dessutom tråkigt med den otrevliga tonen från supporten på Prisjakt, när man försöker få dem att stoppa bluff-företagen. Detta är tacken för att man genom åren lagt ned 100-tals timmar ideellt, att registrera specifikationer och egenskaper på listade produkter.

Pricerunner är däremot urusel, har alltid varit det och kommer troligtvis alltid vara det. Att man överhuvudtaget kan komma på tanken att betala för det företaget är ofattbart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rymdriddaren:

Why not both. Personligen använder jag båda. Av en slump råkade jag testa pricerunner igen i år och insåg att fan dom är rätt bra nu, medans prisjakt har blivit någon fat and happy site som lever på att folk blint rekommenderar dom för dom inte varit inne på pricerunner dom senaste 15 åren.

This. Pricerunner har ju helt byggts om. Folk som klagar verkar inte varit inne på väldigt länge.

Permalänk
Medlem

Använder Prisjakt oftast faktiskt. Anser att den är bättre vad gäller elektronik och IT.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Använder båda då de indexerar olika saker olika bra, generellt har pricerunner en större bredd utanför tekniska prylar. Pricerunner mer sällan även om prisjakt gått ner sig och dummat ner det hela för mycket från att ha haft relativt avancerade funktioner tidigare.

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Testade Pricerunner efter kommentarerna om att de skulle vara bättre nu, och jag håller med. De har gått från att vara urusel till att vara medioker. Fortfarande en bra bit från Prisjakt, men kanske kan vidareutvecklas under Klarnas ägande.

Försökte t.ex. hitta Logitech MX Master 3 For Mac på Pricerunner, men den finns inte att hitta. Det jag gillar med Pricerunner är att de aggregerar användarrecensioner från flera olika källor. Det är nog det jag använder Amazon mest till också, läser användarrecensioner.

Generellt får jag känslan Prisjakt=Hemelektronik och Pricerunner=Vitvaror. Vet inte varför riktigt, men det är något med formspråk, approach osv.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Det har nu gått flera sekunder sedan någon nämnde classic.prisjakt.nu
Bör jag vara orolig?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det har nu gått flera sekunder sedan någon nämnde classic.prisjakt.nu
Bör jag vara orolig?

Det finns en bättre version:
https://classic.prisjakt.nu

/s

Fattar inte varför alla gör det, varför marknadsföra en tjänst som stått stilla i över 10 år och som många har dåliga saker att säga om i övrigt?

Well well... tror jag måste ge pricerunner en chans nu (inför BF till exempel)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Hur kan Pricerunner va värt så mycket?? Det är ju prisjakt folk använder??

PriceRunner är som CDON. Tidigt ute och ”det fungerade” men sen kom en konkurrent o slog ut dem så det tjongade!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

9.2 miljarder känns som ett helt sinnesjukt pris. Till och med 9.2 miljoner låter överdrivet mycket för en avdankad och dysfunktionell, nästan bortglömd sajt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Inte helt säker, men är det detta du menar...
https://i.imgur.com/b1f1mKl.png

Japp. Loggade just in på nya Prisjakt för att kolla om de mot all förmodan råkat lägga in den funktionen, men tyvärr inte. Jag fick faktiskt ännu mer avsmak den här gången, känns som att den har blivit värre sedan sist (kanske inbillning.)

Nya Prisjakt har åt helsike för mycket padding/margin/luft/fluff överallt, kombinerat med krympt funktionalitet (det verkar ju t.ex. inte ens gå att öppna en av ens listor i helsidesvy), så informationdensiteten blir störande låg. Mobilanpassning som gått för långt. Som vanligt. Tröttsamt något så förbannat.

Visst, gamla Prisjakt är inget under den heller, men betydligt högre informationsdensitet och som sagt möjlighet till kommentar/anteckning på varje produkt i mina listor är faktiskt en dealbreaker - jag kommer aldrig frivilligt gå över till nya Prisjakt pga detta.

Visa signatur

9950X3D | 5080