SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!

Permalänk
Hedersmedlem

Kul med "personliga" hälsningar till oss på Sweclockers från de stora företagen!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dinoman:

Stämmer! Fullt med vassa kanter. Om det inte har skett blodutgjutning vid installation så är det inte äkta vara.

hahaha.... oj jisses vilka minnen man får nu

Skulle man byta någon instickskort eller sätta i en ny hdd etc så var alltid knogar och andra utstickande delar på händerna sargade med små skärsår och blod 😂🩸

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Dec 3. Mycket trevlig lucka och en trevlig jul hälsning! Sådant uppskattas verkligen.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Bra erbjudanden än så länge. Passade på att uppgradera lagringsutrymmet och tipsade även kollegor och vänner i en Discord-server att göra detsamma. Tyvärr missade jag gårdagens lucka annars hade jag även uppgraderat nätagget från mitt XFX nånting nånting som har 10+ år på nacken.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får upp ordinarie pris, 1199 SEK.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Suxxx:

Är det bara jag som får upp ordinarie pris, 1199 SEK.

Du behöver vara verifierad Swec-medlem på Inet för att ta del av erbjudandet. Ska se till att det framgår i texten!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Får erkänna att jag inte fattar julkalendern i år. Finns det luckor och erbjudanden? Var i så fall?
Lade upp mitt rim nu i alla fall och en länk till en youtubevideo.
Får hoppas jag i alla fall fattat tävlingen rätt

Permalänk
Medlem

Är verifierad men ser ordinarie pris på dagens skärm.

Permalänk

Tack så hemsk mycket!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Jackrabbid:

Får erkänna att jag inte fattar julkalendern i år. Finns det luckor och erbjudanden? Var i så fall?
Lade upp mitt rim nu i alla fall och en länk till en youtubevideo.
Får hoppas jag i alla fall fattat tävlingen rätt

Julkalendern består av 24 luckor.

* En lucka publiceras varje dag
* Du hittar dessa här: https://www.sweclockers.com/arkiv/nyckelord/julkalender
* Varje lucka innehåller ett julrim/ julsång från oss medlemmar
* Skickar du in ett julrim / julsång och blir utvald i en av luckorna får du en julklapp av oss (presentkort 1000 kr)
* Består ditt bidrag av en video är du med och tävlar om den stoooooooora Julklappen från Komplett
* Förutom ovan finns ett priserbjudande från en sponsor till alla SweClockers medlemmar i varje julkalenderlucka

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

Får också ordinarie pris på erbjudandet i dagens lucka....Hmm...är verifierad Sweclockersmedlem hos INET.

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Du behöver vara verifierad Swec-medlem på Inet för att ta del av erbjudandet. Ska se till att det framgår i texten!

Skrivet av Halldin:

Är verifierad men ser ordinarie pris på dagens skärm.

Jag är också verifierad medlem på Inet men ser bara ordinarie pris och så har det varit för övrigt varit för alla luckor hittills för min del. Vad är det som styr om man ser det rabatterade priset (utöver verifierat medlemsskap)? Cookies eller nåt annat som man kanske råkat spärra i webbläsaren?

@Dimestam

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspaze:

Jag är också verifierad medlem på Inet men ser bara ordinarie pris och så har det varit för övrigt varit för alla luckor hittills för min del. Vad är det som styr om man ser det rabatterade priset (utöver verifierat medlemsskap)? Cookies eller nåt annat som man kanske råkat spärra i webbläsaren?

@Dimestam

Tror inte det har med webbläsaren att göra, jag har sett kampanjpriset förut på andra luckor men ser inte priset idag. Det kanske är om Inet ändrar priset kl 10 som de gör med sin egna men att inte SweC vet om det?

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Jackrabbid:

Får erkänna att jag inte fattar julkalendern i år. Finns det luckor och erbjudanden? Var i så fall?
Lade upp mitt rim nu i alla fall och en länk till en youtubevideo.
Får hoppas jag i alla fall fattat tävlingen rätt

Skrivet av Swed_Ghost:

Får också ordinarie pris på erbjudandet i dagens lucka....Hmm...är verifierad Sweclockersmedlem hos INET.

Skrivet av backspaze:

Jag är också verifierad medlem på Inet men ser bara ordinarie pris och så har det varit för övrigt varit för alla luckor hittills för min del. Vad är det som styr om man ser det rabatterade priset (utöver verifierat medlemsskap)? Cookies eller nåt annat som man kanske råkat spärra i webbläsaren?

@Dimestam

Inet verkar vara sega med att aktivera dagens erbjudande och har varit det med en tidigare lucka också. Vi jobbar på att lösa det. Priserna har dock fungerat i varje lucka, även om det varit lite fördröjning
------------
Nu ser problemet ut att vara ur världen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tror inte det har med webbläsaren att göra, jag har sett kampanjpriset förut på andra luckor men ser inte priset idag. Det kanske är om Inet ändrar priset kl 10 som de gör med sin egna men att inte SweC vet om det?

Jag verifierade mitt swec-konto på inet för 10 min sedan. Stängde alla flikar för inet och sweclockers och vipps så ser jag iaf rätt pris.

edit: ah, verkar som jag hade perfekt timing på när de ändrade priset då

Permalänk
Skrivet av Wittwang:

Inet verkar vara sega med att aktivera dagens erbjudande och har varit det med en tidigare lucka också. Vi jobbar på att lösa det. Priserna har dock fungerat i varje lucka, även om det varit lite fördröjning
------------
Nu ser problemet ut att vara ur världen!

Nu ser jag rätt pris för dagens erbjudande också. Jag har ingen aning om varför jag inte sett rätt pris på föregående luckor, kanske kan det haft med klockslaget att göra, men det känns mindre troligt då jag oftast kollat under lunchen och då borde väl de uppdaterade priserna definitivt vara publicerade?

Permalänk
Medlem

Alltså, uppsynen på grisen och headcraben... @AkP86 -- du är tamejfan en häxmästare!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Alltså, uppsynen på grisen och headcraben... @AkP86 -- du är tamejfan en häxmästare!

Och musen heter Razer och är sjukt smart. Knaprar free cookies och sparar sin ost till senare

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Om du ställer upp och skickar in ett julrim så lovar jag att fixa ett erbjudande på något du vet att du inte behöver än. Det går också bra att slänga in önskemål i denna tråd så får @Emil ordna!

Hade varit kul om ni fixade något fint på 4K skärm som rabatteras och inte en skärm som var billigare än rabatterade priset idag (feedback till Inet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Och musen heter Razer och är sjukt smart. Knaprar free cookies och sparar sin ost till senare

Haha, har dessutom egen julgran! Gud så sött

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Skrivet av Edin:

Julkalendern består av 24 luckor.

* En lucka publiceras varje dag
* Du hittar dessa här: https://www.sweclockers.com/arkiv/nyckelord/julkalender
* Varje lucka innehåller ett julrim/ julsång från oss medlemmar
* Skickar du in ett julrim / julsång och blir utvald i en av luckorna får du en julklapp av oss (presentkort 1000 kr)
* Består ditt bidrag av en video är du med och tävlar om den stoooooooora Julklappen från Komplett
* Förutom ovan finns ett priserbjudande från en sponsor till alla SweClockers medlemmar i varje julkalenderlucka

Tack! Hittade luckorna nu

Permalänk

Nämen vad kul! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostrichboy:

Nämen vad kul! Tack!

Bra rimmat!

Tycker du ska skicka lägga en bit kol i hyresvärdens brevlåda i jul, att ha katt borde vara en rättighet!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Rolig idé detta, alla bidrag från medlemmar har varit riktigt roliga och bra. Erbjudanderna är också bra.

Ser fram emot varje dag nu, vad kommer i nästa lucka?

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

@UndaC: Har ni funderat på att ha tävlingar som inte grundar sig i kreativitet? Jag är nog inte den enda lite mer fyrkantiga personen som helt enkelt låter bli att ens försöka. Ett sweet mix mellan olika tävlingsvarianter vore gött

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Gorian:

@UndaC: Har ni funderat på att ha tävlingar som inte grundar sig i kreativitet? Jag är nog inte den enda lite mer fyrkantiga personen som helt enkelt låter bli att ens försöka. Ett sweet mix mellan olika tävlingsvarianter vore gött

Vi brukar försöka blanda tävlingsmoment i så hög utsträckning det går, där det i vissa fall är skattjakt, i andra att måla en tavla. Det gemensamma är att tävlingsmomenten ändå måste innebära någon form av prestation, och därtill vara roliga att genomföra. Det blir därför ganska ofta moment med kreativ touch, även om vi försöker variera och passa fler – det är ganska stor skillnad mellan att skriva en komisk berättelse och att baka en kaka, men båda tarvar kreativitet. Förslag på tävlingsmoment är precis som all annan feedback välkommen, antingen direkt i PM, som kontaktmeddelanden eller i feedbackforumet

Permalänk
Racingkonstnär

Riktigt kul med alla grymma bidrag, ni gör bilden levande!

Permalänk
Medlem

Måste ändå säga att Tomten (Sweclockersgubben?) av @Atomisk_Vektor var magnifik!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Vill inte vara otacksam, men tre luckor med erbjudande om M.2 NVMe SSDs sen i fredags känns lite konstigt. Ni kunde ju, om inte annat, sprida ut dem lite mer och ha ett erbjudande per vecka eller liknande.

Permalänk
Skrivet av Starric:

Måste ändå säga att Tomten (Sweclockersgubben?) av @Atomisk_Vektor var magnifik!

Tackar! Kul att du och redaktionen tyckte om den