SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!

Häng med på ett stämningsfullt julfirande när SweClockers drar igång årets julkalender, fylld med läckra tävlingsvinster och exklusiva erbjudanden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
Grundare

Ser så otroligt mycket fram emot alla roliga bidrag från er alla! Och så gör vi julkalendern SweClockers-julig på riktigt denna gång. Så har även redaktionen med Anton, Kenneth, Jonas, Noelia och Jacob i spetsen lovat mig att bjuda tillbaka ordentligt i lucka 24 om vi får in bra bidrag.

Kom gärna med önskemål på vad lucka 24 ska innehålla :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Vem har gjort den härliga bilden på rummet?
Sjukt detaljerat tycker jag, grymt jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Ser så otroligt mycket fram emot alla roliga bidrag från er alla! Och så gör vi julkalendern SweClockers-julig på riktigt denna gång. Så har även redaktionen med Anton, Kenneth, Jonas, Noelia och Jacob i spetsen lovat mig att bjuda tillbaka ordentligt i lucka 24 om vi får in bra bidrag.

Kom gärna med önskemål på vad lucka 24 ska innehålla

En ny julskiva från Sweclockers.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Bakgrund:

En ny julskiva från Sweclockers.

Bra förslag! Fler som vill höra redaktionens ljuvliga sångpipa?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Falcon:

Vem har gjort den härliga bilden på rummet?
Sjukt detaljerat tycker jag, grymt jobbat!

Det är @AkP86 som är vår nördiga konstnär extraordinaire. 🙏

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

En spargris för "NY GPU" men hade ändå råd med en laddningsbar Boston Dynamics-hund. Underbart!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av AplAy:

En spargris för "NY GPU" men hade ändå råd med en laddningsbar Boston Dynamics-hund. Underbart!

Det är större chans att hitta en Boston Dynamics-hund på Black Friday-rean nu än en GPU, den saken är säker.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Underbar bild till Julkalendern. Hoppas på bra rabatter på saker jag inte vet att jag vill ha än

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av FreddyK:

Underbar bild till Julkalendern. Hoppas på bra rabatter på saker jag inte vet att jag vill ha än

Om du ställer upp och skickar in ett julrim så lovar jag att fixa ett erbjudande på något du vet att du inte behöver än. Det går också bra att slänga in önskemål i denna tråd så får @Emil ordna!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ska va bra full innan jag skulle ge mig på detta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Fyfan va härligt!

Permalänk
Medlem

Det här var en rolig idé, det ska följas med glädje. Jag själv är så dålig på allt med rim eller sjunga så jag kan verkligen inte bidra.

@AkP86 : Måste bara säga att bilden är så klockren och snygg gjord! Du har fått med så många nördiga saker. 15/10 möjliga poäng!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Har någon hittat bamse än?

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Defender:

Jag ska va bra full innan jag skulle ge mig på detta.

Det går att ordna? Kör på bara, SweClockers behöver dig!

Skrivet av Lagers:

Det här var en rolig idé, det ska följas med glädje. Jag själv är så dålig på allt med rim eller sjunga så jag kan verkligen inte bidra.

Det behöver inte vara vackert och proffsigt, var dig själv bara så går det alldeles utmärkt. Någon gång ska man ju utmana sig själv - detta kan vara dagen! Värt en julklapp från SweClockers :).

Skrivet av Chromatic:

Har någon hittat bamse än?

Nej, har du? Vem vet, han kanske dyker upp…

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Skön interaktiv 90-tals cd-rom feeling på bilden

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Hedersmedlem

Använd som > Använd som bakgrund

Done!

Jag vill se en repris på när Jonas dricker šljivovica någonstans i forna Jugoslavien!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Nej, har du? Vem vet, han kanske dyker upp…

Jag letar jag letar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Det behöver inte vara vackert och proffsigt, var dig själv bara så går det alldeles utmärkt. Någon gång ska man ju utmana sig själv - detta kan vara dagen! Värt en julklapp från SweClockers :).

Jag utsätter inte mina kära Swec-vänner för det, lovar att det skulle förstöra julkänslan för alla om jag var med

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@AkP86 riktigt snygg kalender!

Får man fråga om du har bakgrund som graffare?
Stilen påminner mig jäkligt mkt om några bekanta som sysslar med diverse konst nuförtiden men som kommer från gamla graffcrews

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Super trevligt!

Och på tal om jul när kommer tävlingen om att pynta loggan?
Vill inte stressa men första advent på söndag 😉

Visa signatur
Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av MrMadMax:

Super trevligt!

Och på tal om jul när kommer tävlingen om att pynta loggan?
Vill inte stressa men första advent på söndag 😉

Off topic:
Rätt många tävlingar igång nu parallellt så jag tror inte det planeras en tävling för jul-loggan. Men ska höra vad vi kan hitta på, synd att bryta en så gammal tradition. Förutom Julkalendern (snälla in med bidrag! våga!) pågår detta:

Vinn 15 000 kr med Elgiganten: https://www.sweclockers.com/tavling/33180-black-friday-tavla-...

Lego-tävling med Logitech: https://www.sweclockers.com/tavling/33184-skapa-din-egen-lego...

Tipsa medlemmar om riktiga Black Friday-erbjudanden: #19351128

On topic: nu har vi ändrat reglerna lite så att alla frilansare, testpiloter och moderatorer också får vara med i julkalendern. Välkomna!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Julrummet blev min wallpaper, hur skön som helst! Älskar nostalgin och julemyset man mindes som liten. Har till och med min rigg i ett likadant chieftec dragon chassi <3

Önskar flera sådana bilder, ge mig ett gammalt lan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Ser så otroligt mycket fram emot alla roliga bidrag från er alla! Och så gör vi julkalendern SweClockers-julig på riktigt denna gång. Så har även redaktionen med Anton, Kenneth, Jonas, Noelia och Jacob i spetsen lovat mig att bjuda tillbaka ordentligt i lucka 24 om vi får in bra bidrag.

Kom gärna med önskemål på vad lucka 24 ska innehålla :).

Skrivet av Überklass:

Använd som > Använd som bakgrund

Done!

Jag vill se en repris på när Jonas dricker šljivovica någonstans i forna Jugoslavien!

Kanske en Alko-Läsk-Clockers?

Men mer seriöst så har vi alla väntat på julskivan alldeles för länge nu

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av medbor:

Kanske en Alko-Läsk-Clockers?

Men mer seriöst så har vi alla väntat på julskivan alldeles för länge nu

Jag vill veta att det kommit in 5 bidrag till julkalendern så ser jag till att dra igång detta internt. Det låter inte omöjligt, behöver bara ta fram min allra bästa övertalningsförmåga. Är ändå SweClockers grundare - något har jag väl rätt att säga till om. Helt seriös!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Kanske en Alko-Läsk-Clockers?

Men mer seriöst så har vi alla väntat på julskivan alldeles för länge nu

Pops? Hehe nu fick man flashbacks till högstadiet

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Fantastiskt snygg kalender @AkP86!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Pops? Hehe nu fick man flashbacks till högstadiet

Kan själv inte dricka Smirnoff Ice alls av liknande anledning

Det som en gång kommit upp kommer inte komma ner igen liksom

Permalänk

"Tävlingen pågår löpande fram till den 22 december och vinnarna presenteras från och med den 1 december"

För mig efter några öl så går inte det ihop?!

Aja skickat in mitt bidrag nu iaf
Lycka till alla skickliga amatörer <3

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

"Tävlingen pågår löpande fram till den 22 december och vinnarna presenteras från och med den 1 december"

För mig efter några öl så går inte det ihop?!

Aja skickat in mitt bidrag nu iaf
Lycka till alla skickliga amatörer <3

När du skickar in ett bidrag så kan det dyka upp vilken lucka som helst, senast den 23e. Alltså kan de ta emot bidrag fram till 22a om de inte har nog med bidrag