Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

För någon som inte följt utvecklingen: är MSFS spelbart i VR nu med någorlunda god prestanda, eller borde man vänta på fler uppdateringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Kör windows 11 utan problem, har du några moddar i community mappen?

Nej inga Alls, jag kör det helt rent

Edit
Jag installerade om datorn tillbaka till WIN10 istället, hoppas det hjälper

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Halldin:

För någon som inte följt utvecklingen: är MSFS spelbart i VR nu med någorlunda god prestanda, eller borde man vänta på fler uppdateringar?

Tips: Det går just nu inte att öppna några funktioner i meny baren eller flytta i vr läge. Det finns ett fix för detta ctrl+0. Kommer säkert en patch för detta

Permalänk
Medlem

Efter installtion av WIN10 igen så fungerade simulatron som det skulle för mig igen. Konstigt att den inte ville lira med WIN11, nåja får vänta med den uppdateringen ett tag tills det kommit lite patches eller what ever.

Lite black week shopping för mig. köpte äntligen Honeycomb Bravo Throttle Quadrant för att komplettera min redan awsome Honeycomb Alpha Flight Control. Nu kommer flygningen bli så mycket roligare och det kommer äntligen bli dags att gå upp till airliners

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Efter installtion av WIN10 igen så fungerade simulatron som det skulle för mig igen. Konstigt att den inte ville lira med WIN11, nåja får vänta med den uppdateringen ett tag tills det kommit lite patches eller what ever.

Lite black week shopping för mig. köpte äntligen Honeycomb Bravo Throttle Quadrant för att komplettera min redan awsome Honeycomb Alpha Flight Control. Nu kommer flygningen bli så mycket roligare och det kommer äntligen bli dags att gå upp till airliners

Ja de var märkligt, för mig fungerar det kanon i W11, hade en krasch efter SU7 men det var en inkompatibel mod jag missat uppdatera , det kan inte vara nån drivrutin som behövt en uppdatering eller så ?

Själv vart jag lite ledsen över laddtiderna inte blir mycket bättre trots alder lake och att jag la installationen på min 890 Pro sticka, read är ju typ 7100 mb/s där

Mm de gör skillnad, köpte Thrustmasters a320 paket med quadranten också, de var oerhört stor skillnad i upplevelse, funderar på köpa add-on en med klaffar mm också

Permalänk
Medlem

Vilken känsla det är att flyga med honeycomb bravo throttle quadrant! Nu kan jag börja flyga fullt ut med Airlines och större flygplan, sån jäkla cool känsla att landa och sätta motorerna i full reversering 🤓 inte missnöjd med det köpet!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det några tekniska fördelar med att köra Premium Deluxe vs Standard?
Jag köpte Standard igår och kör med Google Maps-modden

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Finns det några tekniska fördelar med att köra Premium Deluxe vs Standard?
Jag köpte Standard igår och kör med Google Maps-modden

Det enda som överhuvudtaget skiljer är vilka plan och handgjorda flygplatser som följer med.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det enda som överhuvudtaget skiljer är vilka plan och handgjorda flygplatser som följer med.

Aaah tack!

Vet du om det finns några Boeing 737/787 att köpa från tredjepart? PMDG tror jag inte har släppt sina modeller för Flight Sim ännu!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Vet du om det finns några Boeing 737/787 att köpa från tredjepart? PMDG tror jag inte har släppt sina modeller för Flight Sim ännu!

Det finns, men inga bra som det ser ut. Bredok3d 737 MAX finns t ex, men den har fått väldigt blandade åsikter. Vissa tycker den är helt OK för priset, andra att den är fullständigt värdelös och sämre än de inbyggda planen.
Har inte testat själv, men det är inget jag skulle köra baserat på åsikterna jag sett.

https://www.avsim.com/forums/topic/595147-737-max-released-fo...

PMDGs lär ju bli riktigt bra, men också riktigt dyr. Man fick ju $100 i RABATT på deras MSFS-737 om man köpte deras 737-remake (NGXu) till Prepar3D förut, så den lär ju kosta över $100.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Pmdg 737 ska komma under Q1 2022 såg jag , de finns en 737max men den var tydligen ganska dålig

Sen har pmdg sagt priset ska vara lägre på msfs än tidigare , "you will be surprised " fritt citerat

Permalänk

Laddade ner det idag till min gamla PC och jäklar vad förvånad jag blev då jag kunde köra på ultra settings på min hedenhös-PC. Måste kommit en hel del optimeringspatchar? Kul.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midvintersorg:

Laddade ner det idag till min gamla PC och jäklar vad förvånad jag blev då jag kunde köra på ultra settings på min hedenhös-PC. Måste kommit en hel del optimeringspatchar? Kul.

Ja det kom en rejäl optimering med en av sim update patcharna för inte så länge sedan.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Efter installtion av WIN10 igen så fungerade simulatron som det skulle för mig igen. Konstigt att den inte ville lira med WIN11, nåja får vänta med den uppdateringen ett tag tills det kommit lite patches eller what ever.

Lite black week shopping för mig. köpte äntligen Honeycomb Bravo Throttle Quadrant för att komplettera min redan awsome Honeycomb Alpha Flight Control. Nu kommer flygningen bli så mycket roligare och det kommer äntligen bli dags att gå upp till airliners

Fasiken va skumt, nu börjar min MSFS krascha också i Win 11, enligt eventloggen så har grafiken stannat, alla andra spel fungerar dock o kört stress på GPUn, enda jag gjort är lägga på senaste Nvidia driver, så antingen det elelr något annat har förstört sen jag flög i lördags..

EDIT ok det är tydligen ett känt fel https://forums.flightsimulator.com/t/new-nvidia-497-09-always...

googlade lite o hitta
Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Fasiken va skumt, nu börjar min MSFS krascha också i Win 11, enligt eventloggen så har grafiken stannat, alla andra spel fungerar dock o kört stress på GPUn, enda jag gjort är lägga på senaste Nvidia driver, så antingen det elelr något annat har förstört sen jag flög i lördags..

EDIT ok det är tydligen ett känt fel https://forums.flightsimulator.com/t/new-nvidia-497-09-always...

Fan vad nice, inte att det kraschade för dig för det sannerligen onice men att det verkar vara drivers relaterat för jag gillade verkligen WIN11 och vill gå tillbaka till det så fort jag kan
Väntar ett par veckor till så får det bli en installation av WIN11 igen under julledigheten

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Fan vad nice, inte att det kraschade för dig för det sannerligen onice men att det verkar vara drivers relaterat för jag gillade verkligen WIN11 och vill gå tillbaka till det så fort jag kan
Väntar ett par veckor till så får det bli en installation av WIN11 igen under julledigheten

Du provade aldrig en äldre drivrutin innan du installerade om windows?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Du provade aldrig en äldre drivrutin innan du installerade om windows?

Nja jag hade samma version som innan WIN10 men däremot så trodde jag nog kanske lite förhastat då jag gjort en ren ominstallation och av WIN10/11 med alla drivrutiner att felkällan borde varit något annat. Men men. Snabbt fixat ju

Jag ska gå tillbaka till WIN11 snarast igen, liked it alot

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nja jag hade samma version som innan WIN10 men däremot så trodde jag nog kanske lite förhastat då jag gjort en ren ominstallation och av WIN10/11 med alla drivrutiner att felkällan borde varit något annat. Men men. Snabbt fixat ju

Jag ska gå tillbaka till WIN11 snarast igen, liked it alot

Lätt hänt man förhastar, jag hade en krasch i början på W11 där hela datorn starta om, men det tycks vara skräp från Intel GPU drivern som låg kvar, snabb googling på felet i eventloggen o sen in i hidden devices och avinstallera så verkar det löst sen dess , vet inte om man ska skylla på Intel eller Win11 där dock, eller mig själv som inte tänkte på att moderna windows 11 installerar självt drivers också, (gillar börja köra utan GPUn och få ordning på allt först nu när man har möjligheten med integrerade grafiken, 12K mindre som kan gå "poff" om något är fel om inte annat )

Hoppas de kommer en ny GPU driver snart, vill inte börja reverta, varit med om få massa problem av sånt förr och att det fungerar för dig sen när du tar steget tillbaka till det moderna men kan vara värt tänka på W11 tar hem drivers för allt möjligt, men det måste inte vara den senaste eller mest stabila för det.

Permalänk
Medlem

Jag fick igång google maps modden nu och testade lite snabbt och det verkar ju funka bra förutom att min pilot stod Flintstones style med benen utanför planet och mina skärmar inne i cockpit funkade inte. Kan ha varit det planet, ska prova mer ingående senare med andra plan men det plockar fram lite mer färger och detlajer med google maps helt klart

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Okey! Flög en långsittare i mitt favvis TBM 930 med google maps modden och allt fungerande perfektg utan glitchar och det blir så jääääääklar mycket snyggare

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Köpte Elgato Stream Deck igår, laddade med A32nx Profilen och JISSES så trevligt det är med lite mer kontroll vid skrivbordet! Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns en avionik-mod som liknar Garmin G3X? Jag flyger en G3X-glascockpit IRL, men tycker det är enkelt att glömma bort den myriad av features som finns vid ens fingertoppar (touch-skärmar). Vore trevligt att friska upp minnet i hemmets lugna vrå framför MSFS

Jag har sett någon Garmin G1000-update i Marketplace. Förvisso har den hel del gemensamt med G3X, men skillnaderna är för stora för att det skall vara till hjälp för mig, åtminstone.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus82:

Vet någon om det finns en avionik-mod som liknar Garmin G3X? Jag flyger en G3X-glascockpit IRL, men tycker det är enkelt att glömma bort den myriad av features som finns vid ens fingertoppar (touch-skärmar). Vore trevligt att friska upp minnet i hemmets lugna vrå framför MSFS

Jag har sett någon Garmin G1000-update i Marketplace. Förvisso har den hel del gemensamt med G3X, men skillnaderna är för stora för att det skall vara till hjälp för mig, åtminstone.

https://www.workingtitle.aero/packages/g3x/2021/10/19/g3x-rel... samma killar som gör 1000i modden, står dock inte om den lirar med SU7

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

https://www.workingtitle.aero/packages/g3x/2021/10/19/g3x-rel... samma killar som gör 1000i modden, står dock inte om den lirar med SU7

G1000 m.fl finns väl att hämta gratis på GitHub?!

Finns ju mycket moddar på GitHub med, vilka är era favoriter?

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

G1000 m.fl finns väl att hämta gratis på GitHub?!

Finns ju mycket moddar på GitHub med, vilka är era favoriter?

Den är gratis, det är bara de har en egen site

FBW A320 utan tvekan, blir bara bättre o bättre för varje version ,

Permalänk

Vill börja flyga VFR på vatsim men har knappt någon erfarenhet av VFR alls.. suttit i A32nx på vatsim i ett år men nu vill jag lära mig nya saker Någon som kan guida mig lite, alternativt YT-länk?

Shared cockpit kanske vore nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asupertramp:

Vill börja flyga VFR på vatsim men har knappt någon erfarenhet av VFR alls.. suttit i A32nx på vatsim i ett år men nu vill jag lära mig nya saker Någon som kan guida mig lite, alternativt YT-länk?

Shared cockpit kanske vore nått?

Nu var det längesen jag flög på VATSIM och då enbart IFR-planer.
Men som VFR-flygare IRL (inte VATSIM i synnerhet) så skiljer ju det en del från IFR-flygare...

Mantrat för oss VFR-piloter är ju att "se och bli sedd". Detta är viktigt att ha i åtanke för ATC i kontrollerat luftrum har inget ansvar för inbördes separation av annan VFR-trafik i sektorn, håll utkik. Så här kan det se ut när två VFR-piloter blir klarerade mot samma väntläge...båda piloterna kvitterade till ATC att vi hade visuell kontakt med varandra:

Vidare bör du vara bekant med det s.k VAC-kortet (referens:ESKN Skavsta VAC), "visual approach chart" som visar var rapporteringspunkter, väntelägena för VFR-trafiken finns och vilket håll man förväntas snurra (vi flyger hö/vä 360 svängar och inga riktiga holding patterns som IFR-kärrorna har). ATC har heller ingen skyldighet att lämna över dig till nästa enhet men de brukar förstås vara vänliga nog att rekommendera VFR-piloten att byta frekvens för vidare klarering.

Airmanship: ha koll på väjningsregler och hur du flyger i kontrollzoner/väntelägen (återigen, läs VAC-kortet). Nu vet jag inte hur stort tryck det är på VATSIM, men god sed är att aldrig angöra okontrollerade fält via lång final. Trafikvarvet är oftast 1000ft AGL och vänstersvängar.

Generellt bör du välja 4500/6500/8500ft som höjd vid flygningar som innebär västlig färdriktning (track, inte din heading)
3500/5500/7500/9500 vid östlig dito. Anpassat för genomgångshöjd (STD 1013Hpa) blir det således FL55, FL65, FL75 etc...

Transponderkod 7000 vid VFR i okontrollerad luft (i USA 1200)

Filad färdplan är inget krav, går bra med förkortad FPL via radio med närmaste enhet.
Den bör innehålla "luftfartygens beteckning, flygregler, typ av luftfartyg, flygväg, flyghöjd och
antal personer ombord."
tycker Transportstyrelsen. Men har du vanan inne är det inget minus att fila färdplan i förväg om du skall iväg på en längre VFR-flygning.

PS: Hela inlägget har en stor asterisk: det var par år sedan jag gjorde teorin och ovanstående kan innehålla fel, vilket jag isf ödmjukast ber om ursäkt för

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Skrivet av Nexus82:

Nu var det längesen jag flög på VATSIM och då enbart IFR-planer.
Men som VFR-flygare IRL (inte VATSIM i synnerhet) så skiljer ju det en del från IFR-flygare...

Mantrat för oss VFR-piloter är ju att "se och bli sedd". Detta är viktigt att ha i åtanke för ATC i kontrollerat luftrum har inget ansvar för inbördes separation av annan VFR-trafik i sektorn, håll utkik. Så här kan det se ut när två VFR-piloter blir klarerade mot samma väntläge...båda piloterna kvitterade till ATC att vi hade visuell kontakt med varandra:https://i.imgur.com/en77hn3.png

Vidare bör du hålla kort på VAC-kortet (referens:ESKN Skavsta VAC), dvs "visual approach chart" som visar var rapporteringspunkter, väntelägena för VFR-trafiken finns och vilket håll man förväntas snurra (vi flyger hö/vä 360 svängar och inga riktiga holding patterns som IFR-kärrorna har). ATC har heller ingen skyldighet att lämna över dig till nästa enhet men de brukar förstås vara vänliga nog att rekommendera VFR-piloten att byta frekvens för vidare klarering.

Airmanship: ha koll på väjningsregler och hur du flyger i kontrollzoner/väntelägen (återigen, läs VAC-kortet). Nu vet jag inte hur stort tryck det är på VATSIM, men god sed är att aldrig angöra okontrollerade fält via lång final. Trafikvarvet är oftast 1000ft AGL och vänstersvängar.

Generellt bör du välja 4500/6500/8500ft som höjd vid flygningar som innebär västlig färdriktning (track, inte din heading)
3500/5500/7500/9500 vid östlig dito. Anpassat för genomgångshöjd (STD 1013Hpa) blir det således FL55, FL65, FL75 etc...

Transponderkod 7000 vid VFR i okontrollerad luft (i USA 1200)

Filad färdplan är inget krav, går bra med förkortat dito via radio med närmaste enhet.
Den bör innehålla "luftfartygens beteckning, flygregler, typ av luftfartyg, flygväg, flyghöjd och
antal personer ombord."
tycker Transportstyrelsen. Men har du vanan inne är det inget minus att fila färdplan i förväg om du skall iväg på en längre VFR-flygning.

PS: Hela inlägget har en stor asterisk: det var par år sedan jag gjorde teorin och ovanstående kan innehålla fel, vilket jag isf ödmjukast ber om ursäkt för

Magiskt tack för detta! Kul läsning och jag ska verkligen ta mig an detta.
Kanske återkommer med fler frågor

PS. du borde langa upp en tutorial på YT, goda förklaringar och enkelt att hänga med!

Permalänk
Medlem

Idag har jag spelat för första gången på någon månad.
Börjar bli lite besviken på kvaliteten nu faktiskt, så mycket regression i VR.
Nu fungerade inte musen för att interagera med rutorna om man inte googlar sig fram till att trycka på ctrl+0 som ett "fulhack" Under 3 timmar krashade spelet också till desktop 3 gånger. Antar att bing eller liknande APIer är överbelastade igen.

Spelet i VR ger upplevelse utan motstycke när man tex kör in genom ett molntäcke och kommer ut på andra sidan i gyllene moln och det är som tunnlar i molnen och landskap som tittar igenom.

Men resten av upplevelsen, vafan håller de på med som utvecklare av detta spel. Kan de inte se till att fokusera iaf på 1 plan med 1 uppsättning inställningar som faktiskt fungerar. Sedan bredda sig.

Permalänk

Håller med dig om att de för länge sen borde fokuserat på buggar istället för nytt innehåll men Sim Update 8 som kommer i januari ska bara fokusera på just fixar.

Så med lite tur kommer många av de problem vi ser nu bli fixade snart 👍