Permalänk
Medlem

Keycaps med nordisk design

Hallå!
Någon som har koll på om jag kan få tag på keycaps med nordisk design till mitt Razer tangentbord från 2016? Alltså med Å, Ä, Ö. Efter kontakt med flera återförsäljare börjar det kännas kört.
modellnummer: RZ03-01770100-R3M1.

Permalänk

Kan du skriva vad det heter så tror jag det kan bli lite lättare att hitta. Har letat lite med när jag söker i vissa hemsidor så kommer det inte upp något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLahey:

Hallå!
Någon som har koll på om jag kan få tag på keycaps med nordisk design till mitt Razer tangentbord från 2016? Alltså med Å, Ä, Ö. Efter kontakt med flera återförsäljare börjar det kännas kört.

Du vill ha precis lika dant eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jag gillar datorer:

Kan du skriva vad det heter så tror jag det kan bli lite lättare att hitta. Har letat lite med när jag söker i vissa hemsidor så kommer det inte upp något.

Bordet heter Razer BlackWidow X Tournament Edition Chroma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Du vill ha precis lika dant eller?

Tänkte behålla tangentbordet och köpa nya keycaps till det (om det nu är möjligt).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrLahey:

Hallå!

Ta en titt på http://www.sweclockers.com/forum/trad/1434177-var-fa-tag-pa-i... så kanske du kan få några fler tips.

Permalänk

Det ska inte vara några problem att använda cherry-mx kompatibla keycaps med isolayout. Kan vara svårt att hitta under 500, kan finnas på aliexpress eller banggood och ibland hos svenska ÅF. Annars finns det blanka keycaps billigt.

Edit: felaktigt. se nedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuruGlennart:

Det ska inte vara några problem att använda cherry-mx kompatibla keycaps med isolayout. Kan vara svårt att hitta under 500, kan finnas på aliexpress eller banggood och ibland hos svenska ÅF. Annars finns det blanka keycaps billigt.

Razor Blackwidow (även corsair k allt vad dom heter) har inte standard bottens mått (vissa keycaps har fel mått) , så ett standard keycaps set från t ex Ducky passar inte vissa keycaps i botten raden (får återkomma med vilka senare idag).

Edit: Här är en länk som visar en del olika tangentbords bottenrads mått.

Das, Ducky mm raden i länken har standard bottenrads mått. Som synes har razor. corsair mm inte detta.

Alltså. inte en enda keycaps från bottenraden + Spacebaren från ett standard keycaps set kommer inte att passa razor blackwidow:s bottenrad..

ANSI (US) å ISO standard tangentbords bottenrads mått har samma mått.

https://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size...

Edit 2:
Gäller att vara vaken:

Tittade på vanliga Blackwidow tangentbord i länken men vad här står så hade/har Blackwidow X Tourment Edition standard botten rads mått. Då Spacebaren har/hade måttet 6x25 (vilket är standard mått, mina Ducky ANSI/ISO Nordic tangentbord har samma Spacebars mått)

Ber om ursäkt för detta som blev skrivit här.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Razor Blackwidow (även corsair k allt vad dom heter) har inte standard bottens mått (vissa keycaps har fel mått) , så ett standard keycaps set från t ex Ducky passar inte vissa keycaps i botten raden (får återkomma med vilka senare idag).

Edit: Här är en länk som visar en del olika tangentbords bottenrads mått.

Das, Ducky mm raden i länken har standard bottenrads mått. Som synes har razor. corsair mm inte detta.

Alltså. inte en enda keycaps från bottenraden + Spacebaren från ett standard keycaps set kommer inte att passa razor blackwidow:s bottenrad..

ANSI (US) å ISO standard tangentbords bottenrads mått har samma mått.

https://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size...

Tack, det var ju värre. Hade inte en tanke på att vissa fular sig så. Har endast haft keyboards som har standard storlek.

Ledsen för den kommentaren får edita bort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLahey:

Hallå!

Tyska tangentbord har iaf Ä och Ö om du får tag på såna i samma modell.
Jag fick mina störiga "nordiska" två tangenter med tre tecken på (norsk, svensk, dansk ä och ö) utbytta gratis av Fnatic med tyska tangenter iaf Bra kundservice där!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuruGlennart:

Tack, det var ju värre. Hade inte en tanke på att vissa fular sig så. Har endast haft keyboards som har standard storlek.

Ledsen för den kommentaren får edita bort den.

Ber om ursäkt.

Såg nu i länken att razor Tourament Blaclwidow X Edition Chroma använde en 6,25 Spacebar (så då borde ett standard keycaps set passa), så du behöver inte editera ditt inlägg.
Jag kollade på foton av detta tangentbord precis, så vad jag kunde se är det standard bottenrad.

Ber om ursäkt ännu en gång.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Jag känner att detta kommer att dra iväg i pris kontra vad ett nytt bord kostar då det jag har börjar bli utdaterat.

Permalänk

Kan det finnas någon på SweC som sitter på ett trasigt? Typ vattenskadat eller överkörd sladd etc