Microsoft Office-pirater får rabatterat pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Det där gäller inte enbart för pirater, min virtualiserade arbetsburk startade om i helgen och uppdaterade till senaste versionen och fick då samma erbjudande (samma pris)

Så här står det för mig;
" Sorry, you are not eligible for the offer
Get started with a 1 month free trial instead "

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennart_zipf:

Software as a service. Vilken dynga.
Kör office 2013 eller vad det är. Superbra.

Kör Office 2010, verkar som det var sista bra versionen av office, sen blev det bara mer och mer av cload och subscribe/hyr trams...
Möjligen 2013 funkar liknade också....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Office 2021 släpptes väl för ett tag sedan och är samma gamla licensmodell som vanligt vad jag vet.

Jo precis, såvitt jag vet så är det mest en fråga om att Microsoft marknadsför Microsoft 365 (tidigare Office 365) rätt hårt, inte att det inte skulle gå att köpa aktuella Office-versioner.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Kör Office 2010, verkar som det var sista bra versionen av office, sen blev det bara mer och mer av cload och subscribe/hyr trams...
Möjligen 2013 funkar liknade också....

Jag har en ännu äldre. 2007 och har inga planeringar att uppgradera till en nyare till det lilla jag gör
Har testat Google Kalkyl men den sorterar inte som jag vill

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Kör Office 2010, verkar som det var sista bra versionen av office, sen blev det bara mer och mer av cload och subscribe/hyr trams...
Möjligen 2013 funkar liknade också....

Det går ju fortfarande att köpa vanliga fristående licenser. Men jag ser ingen anledning till att uppgradera, 2010 funkar fortfarande bra.

Eller Libre Office eller liknande funkar för det mesta.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Är det inte samma sak som skatteverket kör med? Om man blir påkommen för att inte ha betalat in tillräckligt skatt så behöver man bara betala in hälften?

Microsoft office har länge varit en kassako för Microsoft. Jag tycker dock de har förstört mjukvaran för konsumenter genom att göra den så förbaskat dyr så den inte är ett alternativ för nästan någon konsument.
Jag använder Libre office en hel del och det finns några saker som är riktigt bra med den, sedan några riktigt dåliga. Där det största bristen är att den inte klarar av att jobba med stora filer. Läs in en fil med 500 000 rader och säg 300 kolumner, testa sedan och lägg på ett filter. Nej Libre tar inte bara lång tid på sig, den ballar helt ur när man försöker skriva in filret.

De som säger att man inte behöver ha office och Libre fungerar lika bra, så ser jag på dem lite som de som säger att man inte behöver ha en dator som är nyare än 10år. Då just Office och Speciellt excel är ett av huvudverktygen för väldigt många yrken.

LibreOffice lider av samma problem som GIMP. Iderna är bra. Men deras utveckling görs mycket av folk som kodar på fritiden. Och det behövs duktiga utvecklare och dessa har ofta inte gott om tid. Så utvecklingen står väldigt still och folk klagar å att kan ingen annan offra sig och förbättra dem.

Fast, du pratar om yrken, vilket betyder att det finns ett företag där i bakgrunden. Då ska ju en licens köpas in av företaget och då blir det ju inget som drabbar dig privat (om du nu inte kör eget företag...)

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Enda fördelen jag ser med Microsoft Office är att det är en molntjänst, dock tycker jag att de krånglat till layouten på Word efter millennieskiftet och framåt. Men som standalone variant, ja då tycker jag att LibreOffice är ett mycket bättre alternativ, lättare att arbeta med över flera plattformar. Men behöver man inte molntjänsten så förstår jag inte varför man ska ha Microsoft Office överhuvudtaget? Det är en halvkass programsuite som knappt kan läsa vanliga odt-filer och som inte följer standarder.

Antar att molntjänsten inte ingår i en piratversion? Då faller ju hela konceptet pladask med piratkopierat officepaket när det finns gratis open source alternativ som kanske till och med är bättre?

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Enda fördelen jag ser med Microsoft Office är att det är en molntjänst.

Det ser jag som den största nackdelen tillsammans med prenumerationen. Kalla mig paranoid men jag undviker molntjänster så mycket det går. Särskilt om de drivs av utländska företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Det ser jag som den största nackdelen tillsammans med prenumerationen. Kalla mig paranoid men jag undviker molntjänster så mycket det går. Särskilt om de drivs av utländska företag.

Jag brukar skämta dom det på jobbet , nu behöver NSA inte hacka oss längre dom bara går till M$ och hämtar det dom vill ha.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Jag köpte en office 2021 pro licens från en sida på nätet för 15 euro. Fungerade perfekt.

Permalänk
Skrivet av stoffe_83:

Enda fördelen jag ser med Microsoft Office är att det är en molntjänst, dock tycker jag att de krånglat till layouten på Word efter millennieskiftet och framåt. Men som standalone variant, ja då tycker jag att LibreOffice är ett mycket bättre alternativ, lättare att arbeta med över flera plattformar. Men behöver man inte molntjänsten så förstår jag inte varför man ska ha Microsoft Office överhuvudtaget? Det är en halvkass programsuite som knappt kan läsa vanliga odt-filer och som inte följer standarder.

Antar att molntjänsten inte ingår i en piratversion? Då faller ju hela konceptet pladask med piratkopierat officepaket när det finns gratis open source alternativ som kanske till och med är bättre?

onedrive ingår ju i Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

För den nyckeln är ju med all säkerhet, utan rimligt tvivel framtagen på laglig väg och inte köpt med stulna kreditkort exempelvis.

Och nej jag menar inte det som att piratkopiering vore något okej men personligen köper jag aldrig nycklar längre.

Är det verkligen så att dessa billiga nycklar finns pg av stulna kreditkort (då är det typ pengatvätt...?), känns ju sådär att stödja det.
Har gjort det några gånger... men vetifasen om jag är så sugen isf. Någon källa på det här?

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Varför pirata när man kan köpa det från någon cdkey site och få en giltig kod som funkar på MS sida för typ 200kr.

Jag köpte mig nyckel för 22kr, funkar hur bra som helst. 5 datorer och 5tb cloud för dom som använder det. Man får Office och W10/11 nyckel för cirka 50kr och dom funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av pattwall:

Är det verkligen så att dessa billiga nycklar finns pg av stulna kreditkort (då är det typ pengatvätt...?), känns ju sådär att stödja det.
Har gjort det några gånger... men vetifasen om jag är så sugen isf. Någon källa på det här?

Klart det stämmer. Han skriver ju det och allt som står på nätet är sant.

LTT, J2C, GN, m,fl hänvisar just till dessa sidor, licenser för cirka 15us och dom stödjer ju stulna bankkort allihop. Så måste det vara.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Använder inte mycket Office men går det köpa legit Office 2019 etc fortfarande? Office 365 "subscription" är ju helt ointressant, vill inte sitta och betala hela tiden.

Vet jag köpt mindre legit version av Office 2019 bara för att då betalar man 1 gång och utan subscription. Använder inte den Office versionen längre då det jag använde Office till nu funkar i Google Sheets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Office är mycket bättre än Libreoffice, men Libreoffice är gott nog och prisskilnaden är extrem.

Jag tycker Libreoffice har blivit bättre på senare år och finner inte att det skulle vara sämre för privatpersoner.

Skrivet av Nissling:

Mig veterligen är det också av det skälet vi ser alla dessa kravbrev från advokatbolag. Man har viss grund till att ett brott har begåtts och gör ett likviditetserbjudande istället för att försöka väcka åtal som med stor sannolikhet ändå inte blir av eller ens vore lönsamt.

Jag håller inte med då utressarbreven inte bygger på begångna brott utan vänder sig ofta till äldre som betalar för "att slippa åtal".
Jag anser att det är samma som bluff fakturor och negeriabrev.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bizzro:

Definitivt inte, du åker oftast på skattetillägg på 40% av summan du skulle ha betalt som privatperson, sen ska du också betala skatten+ränta. Det du slipper om skatteverket kommer på det är oftast att du slipper bli brottsanmäld då det för en 10~ år sedan beslutades att du inte kan dömmas till både skattetillägg samt fängelse t.ex. Räknades som dubbelbestraffning och det blir ju en dålig affär för staten att inte kunna kräva in dom där 40% samt att betala för en fängelsevistelse. Bara i extremfall (t.ex när annan brottslighet misstänks finnas med i bilden) äverlämnar skatteverket därav skattesmitning till åklagare/polis när det gäller privatpersoner, utan istället försöker man få in den uteblivna skatten plus sina 40%.

Jo det gäller oss "vanliga". Men har man gömt stora mängder pengar i ett skatteparadis, bli påkommen och få chansen att "göra rätt för dig", så kallad självrättelse (vilket borde vara en omöjlighet om man redan blivit påkommen), med en rejäl rabatt.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av pattwall:

Är det verkligen så att dessa billiga nycklar finns pg av stulna kreditkort (då är det typ pengatvätt...?), känns ju sådär att stödja det.
Har gjort det några gånger... men vetifasen om jag är så sugen isf. Någon källa på det här?

Rent historiskt så har det helt klart förekommit. Sedan är det svårt att säkerställa i vilken utsträckning men här är ett exempel i vart fall.
https://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and...

Du kan i sak aldrig vara fullkomligt säker på att en licensnyckel du köper på eBay, G2A med flera är införskaffad på ett legitimt vis och den enda som i praktiken inte har något att förlora på det är säljaren. Visa och MasterCard kan ju kräva tillbaka pengarna från speldistributören som i sin tur kan inaktivera spelet för köparens del, men den faktiska förövaren löper väldigt liten risk att åka dit för något då pengarna blir svåra att spåra i det långa loppet.

Skrivet av Snubb1:

Jag håller inte med då utressarbreven inte bygger på begångna brott utan vänder sig ofta till äldre som betalar för "att slippa åtal".
Jag anser att det är samma som bluff fakturor och negeriabrev.

Det förekommer ju definitivt och jag skulle aldrig uppmana någon att betala, men du missar poängen. Även i de fall som det finns bevisföring att exempelvis en film har laddats ned av en privatperson som i sin tur har sett den själv, i sitt hem, så kommer man ändå förmodligen inte kunna gå till rätten. Det går förstås fortfarande att försöka, vilket är vad de hotar med, men jag har väldigt svårt att se någon domstol i Sverige som skulle väcka åtal för ett sådant brott under normala omständigheter.

Annars tror jag att vi hade märkt om folk blev kallade till Tingsrätten till höger och vänster för att ha laddat ner datorspel eller film.

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Varför pirata när man kan köpa det från någon cdkey site och få en giltig kod som funkar på MS sida för typ 200kr.

Kan du ge tips på några sitter som är legit och har många olika nycklar?

Kan man köpa ett gammalt officepaket någonstans som inte är en årspremunation?

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Avstängd

Har libre & co fått till en likvärdig ersättare till outlook om man kör mot exchange/microsoft 365?
Inte testat på några år, men det var främst detta som gjorde att alla kopior av Microsoft office gick bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det gäller oss "vanliga". Men har man gömt stora mängder pengar i ett skatteparadis, bli påkommen och få chansen att "göra rätt för dig", så kallad självrättelse (vilket borde vara en omöjlighet om man redan blivit påkommen), med en rejäl rabatt.

Du kan göra en självrättelse som vilken privatperson som helst. Skattetilägg gäller om skatteverket kommer och knackar på och har upptäckt att du gjort fel, rättar du det själv så behöver du bara betala skatten+ränta.

Sen har jag för mig att det finns vissa undantag som infördes för självrättelse som infördes just pga att många slapp all form av straff/avgift när dom helt enkelt skickade in deklaration i efterhand efter läckorna från skatteparadisen, innan skatteverket hunnit gå igenom/upptaxera folk.

Permalänk
Medlem

Till och med Google docs duger till 99% av vad folk använder office till. Förstår inte att de tar betalt av privatpersoner längre

Permalänk
Skrivet av Röd Tjur:

Kan du ge tips på några sitter som är legit och har många olika nycklar?

Kan man köpa ett gammalt officepaket någonstans som inte är en årspremunation?

https://www.premiumcdkeys.com/products/microsoft-office-profe...

Dendär köpte jag. Fungerade perfekt.

Permalänk
Medlem

Har ju office 365 genom jobbet, kan aktivera 5 installationer med den, duger fint det.

Permalänk
Skrivet av Röd Tjur:

Kan du ge tips på några sitter som är legit och har många olika nycklar?

Kan man köpa ett gammalt officepaket någonstans som inte är en årspremunation?

Du kan alltid gå in och söka efter billigaste försäljare på https://www.allkeyshop.com/

Sedan får du själv göra en bedömning om det är försäljare som du vill stödja med dina pengar.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk

Office känns lite win 95.. så det finns kvar? spännande

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på WordStar och SuperCalc?

Finns ju Compliant Office också om man ändå är sugen att betala.

Permalänk
Medlem

Själv har jag Office 365 via jobbet, men föredrar faktiskt SoftMaker Office/FreeOffice i GNU/Linux och i Windows.

I macOS kör jag däremot gärna Office 365 tillsammans med Radio Silence (för att slippa all Online-bloat).

Permalänk
Skrivet av Mr. Nobby:

Du kan alltid gå in och söka efter billigaste försäljare på https://www.allkeyshop.com/

Sedan får du själv göra en bedömning om det är försäljare som du vill stödja med dina pengar.

Tack

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Avstängd

Nu är just Office visserligen en relativt billig programvara för vad man får, även om Googles gratis alternativ är minst lika kompetent på det mesta som Office klarar av.
Men jag gillar verkligen inte betalningsmodellen med årsprenumeration för programvara.
Tänker på program som Autocad. Alla Autodeskprogram har rena rövarpriser när de lika gärna hade kunnat ha ett billigare alternativ för det allra mest grundläggande.

Office borde ha en engångskostnad på högst 1000 kronor.