Gigabyte "Project Stealth" underlättar snygg kabeldragning

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte "Project Stealth" underlättar snygg kabeldragning

Med anslutningar placerade på moderkortets baksida ska Gigabyte göra det synliga ormboet ett minne blott.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Köp för i helvete inte aktier i CableMod nu grabbar!!

Permalänk
Medlem

Dags igen. Med alla produkter jag föreslagit i tävlingar som sedan släppts på riktigt borde jag ha vunnit nån gång tycker jag.

Permalänk
Medlem

Känns rimligt men samtidigt olustigt på något sätt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Keeper of Traditions

"Project Stealth, när ni inte vill se våra produkters alla designfel och brister!"

Genialt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Bort med färgglada lysdioder och fram för färgglada kablar och kretskort
Att kunna matcha svart mot svart är inte nån utmaning alls. Samma sak som att inreda ett hus med 14 nyanser av grå-beige.

Meckigare montering i specialanpassade chassin känns inte riktigt som riktigt rätt väg att gå. Men jag är förmodligen fel målgrupp också.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ser klockrent ut, ärligt talat. Enda problemet är väl att chassi-tillverkarna måste vara med på tåget, annars lär ingenting hända.
Gissningsvis har Gigabyte tänkt på detta då de själva gör (dåliga) chassin, och har en specialare i garderoben.. Men det kommer krävas betydligt mer i form av en ny chassi-standard om det skall bli något i längden. ATX är ju hyffsat omodern så det välkomnar jag!

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 5TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem

Gillar idéen skarpt, skulle till och med kunna bli ny ATX standard? Om det blir ny standard, passa då på att lägga till 12V som krav på dessa moderkort 🙂

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

Är inte dessa kontakter oftast löda rakt igenom och fästa på baksidan på moderkortet?

Är bara gå att ta ditt valfria moderkort och löda loss och om kontakterna "spegelvända" på baksidan av moderkortet om du vill göra likadant. Får dock mecka en del med att göra egna kablar som har den omvända kontaktledningarna när du vill fästa dessa.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat är jag lite förvånad att sådana varianter inte redan finns. Jag skulle köpt!

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Gillar PCI-e ström kontakten på "moderkortssidan". Har redan yttrat iden förut, så kommer jag behöva köpa ett nytt grafikkort i framtiden, så är det här definitivt intressant.

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.

Permalänk
Medlem

Hah.. vad ska de hitta på härnäst, persienner man kan sätta på sidofönstret och dra ner när man inte vill se massa grafikkort å sånt?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt ju!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Smart lösning. Hoppas att det blir standard.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

De första jag tänker är att de har funnits ett antal gånger där kontakterna sitter riktigt jäkligt till och efter att ha fräst bort några lager skinn så har man äntligen lyckats. Jag köper idén, inte alls dumt men sen hur bra de kommer att fungera de är en annan femma

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Rekordmedlem

Hur svårt vore det att bara tillverka allt som en enhet helt utan kablar, inte svårt alls bara man bestämmer sig för att göra det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Trådlös strömförsörjning när?

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Låter som en grej som helt klart lär kunna locka en hel del folk faktiskt, det är ju ingen dum idé på något sätt. Har nog potentialen att kanske bli en ny trendsättare faktiskt. Återstår att se

Jag menar... Ibland är ju kablarna en del av bygget så att säga, skaffar färger på kablar som matchar osv, men många ggr är de ju bara där och ser fula ut. Så varför inte jobba fram en lösning så man slipper se dem öht liksom.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

God ide, och kanske även på tiden, då den fysiska uppbyggnaden av en PC är i det närmaste är oförändrad sedan AT, och det är närmare 30 år nu

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Falistar:

God ide, och kanske även på tiden, då den fysiska uppbyggnaden av en PC är i det närmaste är oförändrad sedan AT, och det är närmare 30 år nu

Vad tror du om denna design, du får gissa vad det är

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tänk om någon av alla tillverkare som satsar på att "gömma" kablar på baksidan även tänkte på att lämna lite plats där också. Man ser ju direkt på första bilden i bildspelet att det kommer bli ett kabelberg runt några av portarna som sedan gör det nära på omöjligt att stänga sidopanelen.

Permalänk
Medlem

självklart heter de Stealth. Kablarna som dödar datorn genom att manipulerar agget så de exploderar och och lägger en rökridå så kablarna kan försvinna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det står ju vad det är

Snyggt så förbannat, vad kan det vara, 20 år sen?

Permalänk
Samsung Sverige

Det ser så...naket ut? Men förstås också riktigt cleant.

De får se till att tillverka PCB's som pluggar rakt in i grafikkortet.

♫Inte en sladd, så långt ögat kan nå. Inte en drägig kabel, på flera ååår ♫

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på att dom ska komma med en enkel standard för on/off, reset, HDD-lampa. Otroligt att man fortfarande 2021 ska behöva pilla med små hemska kontakter som man knappt ser vilken som är vilken. Det är tydligen raketforskning att ha en enkel kontakt att trycka i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det ser så...naket ut? Men förstås också riktigt cleant.

De får se till att tillverka PCB's som pluggar rakt in i grafikkortet.

♫Inte en sladd, så långt ögat kan nå. Inte en drägig kabel, på flera ååår ♫

//Pontus

Ja, ibland måste man

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det är gigabyte så kanske moderkortet sprängs på denna variant då?

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Bra! Sån där grej som känns helt självklar när man ser det. Varför har inte detta kommit tidigare.

Permalänk
Medlem

Liknande något jag tänkt göra själv väldigt länge men aldrig kommit till skott med. Kul att se en liknande ide implementeras, jag hade tänkt löda bort alla kontakter och löda dit kablarna direkt från baksidan istället.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

Det var på tiden! Underbart att någon tog initiativet