Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trist bara att det är de lägsta hastigheterna som dyker upp hela tiden.
Men antagligen är dom enklare att få fram/tillverka.

Fick iaf igenom en beställning tack vare @Östfelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Se på fan. Ett annat tips från coachen är att vissa återförsäljare listar ddr5 minnen om man steppar igenom artnr i urlen, som är dolda om man söker/bläddrar efter de men går ändå att beställa (och till min väns stora glädje, faktisk levereras).

Har du ett exempel möjligtvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Trist bara att det är de lägsta hastigheterna som dyker upp hela tiden.
Men antagligen är dom enklare att få fram/tillverka.

Fick iaf igenom en beställning tack vare @Fidde_Aberg

Du kan ju köra på de här tills de bättre kit:en blir tillgängliga för rimligare priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Jag har förhoppningsvis knipit en av dem, har iallafall fått bekräftelse på mejlen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Har du ett exempel möjligtvis?

https://www.inet.se/produkt/5304564/
den t.ex., listas inte men nog väl finns den som produkt. I det här fallet svindyr för att förhindra att folk gör så här, men polarn fick 2x16gb ddr5 till normalt pris genom att bara stega upp i siffrorna. Hade jag varit desperat hade jag haft koll på de olistade artiklarna med om någon skulle komma in i lager och inte vara onormalt dyra. Samma går att göra på andra återförsäljare med ;P Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

https://www.inet.se/produkt/5304564/
den t.ex., listas inte men nog väl finns den som produkt. I det här fallet svindyr för att förhindra att folk gör så här, men polarn fick 2x16gb ddr5 till normalt pris genom att bara stega upp i siffrorna. Hade jag varit desperat hade jag haft koll på de olistade artiklarna med om någon skulle komma in i lager och inte vara onormalt dyra. Samma går att göra på andra återförsäljare med ;P Lycka till!

De har en kingston jullucka den 16/12, kanske reserverade för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

De har en kingston jullucka den 16/12, kanske reserverade för det.

Traskar du igenom artikelnumrena så hittar du 10-20-30+ olika DDR5 minnen som inte är listade. Dvs ta det artikelnumret jag postade och gå +-250.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Traskar du igenom artikelnumrena så hittar du 10-20-30+ olika DDR5 minnen som inte är listade. Dvs ta det artikelnumret jag postade och gå +-250.

verkar vara fixat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

verkar vara fixat?

Inet hökar ju swec forum vad kalrt De verkar tagit bort de DDR5 som de hade på de lägre artikelnumrena ja, men kommer ju dyka upp framöver med. Så är ju värt att ha i bakhuvudet om det kommer fler tillfällen. Samma gäller andra återförsäljare som kanske inte är lika heta på att hänga på forum

Permalänk
Medlem

äntligen ddr5, stort tack för tipset på crucials hemsida

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Fick igenom beställningar på olika ställen och det gick inte att avbeställa den som kom sist "för ordern är redan på väg till fraktfirman". Ena ligger därför på marknaden nu, annars gör jag retur tänkte jag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Avstängd

Bra timing, precis en dag efter man beställt 12700 med DDR4 från netonnet. suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Bra timing, precis en dag efter man beställt 12700 med DDR4 från netonnet. suck

Förlåt

Öppet köp ju!

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att det är en så allvarlig brist på ddr5 ändå, komplett har 93 st corsair vengeance 4800MHz tillgängliga om man använder deras datorbyggare. Poppar upp lite här och där nästan dagligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CarlOscar:

Förlåt

Öppet köp ju!

Om andra överlever med DDR4 så klarar man sig nog i alla fall till 2023. Förhoppningsvis. Går ju annars sälja till sommaren och köpa när det finns bättre kitt då. Bara trist att de får in i lager dagen efter beställning.

Skrivet av Östfelt:

Verkar inte som att det är en så allvarlig brist på ddr5 ändå, komplett har 93 st corsair vengeance 4800MHz tillgängliga om man använder deras datorbyggare. Poppar upp lite här och där nästan dagligen.

Var ju lite pandemi och skräck gällande DDR5 och att det ska ta till runt sommaren nästa år innan det blir normalt. Men de verkar få in lass titt som tätt varje vecka. Precis som grafikkort dock utan överpriser.

Permalänk
Medlem

1x32GB 4800 15st i lager
http://www.mjmultimedia.se/crucial-81

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Yes sir! Jag lyckades få tag på ett par Corsair Vengeance Cl40 4800mhz från NetOnNet, ska anlända imorgon kväll.

Tack vare tråden! Ni är grymma, önskar alla en trevlig kväll!

P.S det ska finnas kvar på Webblager. In och beställ!

Visa signatur

Gigabyte Vision RTX 3090 - ASUS ROG Maximus Z690 Formula - Intel i9 12900K - NZXT Z73 360mm RGB AIO (White) - LIAN LI Dynamic XL (White) - 3 x Samsung 980 Pro 1TB - 10 X Lian Li UNI FAN SL120 RGB - Cablemod Modmesh (White) - *SAKNAR DDR5*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendetta87:

Yes sir! Jag lyckades få tag på ett par Corsair Vengeance Cl40 4800mhz från NetOnNet, ska anlända imorgon kväll.

Tack vare tråden! Ni är grymma, önskar alla en trevlig kväll!

P.S det ska finnas kvar på Webblager. In och beställ!

Samma här, kommer ikväll.
Tack för bra tips!

Permalänk

Tack för all hjälpen här i tråden!

mina 4800mhz minnen från verkkokauppa anlände efter en vecka och fungerar prima. kör dem på 5200mhz utan några som helst protester eller problem

Permalänk
Medlem

Nån som har fått sina minnen skickade från Webhallen?

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag med utlovad leverans ikväll (15 dec) från NON med Best som får detta meddelande när man klickar på "Kollinummer" i mailet?

Hoppsan!
Det här sändningsnumret känner vi inte igen. Har du fyllt i rätt?

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/RAM/GSkill-TridentZ-Z5-DDR5-6000-BK-C4...

G-skill 2x16GB 6000MHz

5st i lager

Behöver något temporärt tills 6600MHz cl36 lanseras men dessa känns lite för dyra för det 😔

Edit: ser inte ut att gå att köpa nu men lägg bevakning så får ni mail 30min innan det släpps (skulle gissa på imorgon 14:00)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Fick mina asus minnen från Jimm's i måndags å dom funka klockrent, tack för tipset!

Visa signatur

Intel i9-14900K + Arctic Liquid Freezer III 360 | AsRock Z790 Riptide WiFi
G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 - 64GB - CL32 | MSI RTX Ventus 3X 4080 SUPER OC
WD_Black SN850 1 TB | Kingston NV1 2TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~May the cores be with you~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Nån som har fått sina minnen skickade från Webhallen?

Nej, de är packade och väntar på upphämtning av logistikföretaget. Beställde dock en CPU-kylare några minuter senare och den är redan levererad. Så förstår inte varför inte även minnen kan skickas när de ändå har status packade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

https://www.proshop.se/RAM/GSkill-TridentZ-Z5-DDR5-6000-BK-C4...

G-skill 2x16GB 6000MHz

5st i lager

Behöver något temporärt tills 6600MHz cl36 lanseras men dessa känns lite för dyra för det 😔

Edit: ser inte ut att gå att köpa nu men lägg bevakning så får ni mail 30min innan det släpps (skulle gissa på imorgon 14:00)

Satans vilket pris!?
Jämfört med andra butiker och då med bättre latency, har Proshop börjat med scalpingpriser?
https://www.inet.se/produkt/5304581/team-group-32gb-6000mhz-c...

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/v101036/uppgraderingspaket-i7-127... Om någon inväntar att köpa propp/moderkort så finns det ett paket nu. Blir ju lite sugen att hoppa på 12th gen.

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Satans vilket pris!?
Jämfört med andra butiker och då med bättre latency, har Proshop börjat med scalpingpriser?
https://www.inet.se/produkt/5304581/team-group-32gb-6000mhz-c...

Folk vill ha G-skill minnen, tror de kommer kosta lika mycket på inet. De G-skill minnena jag väntar på kommer ju vara mycket dyrare också. 😬

Visa signatur