Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Men min plasma blir otroligt varm så jag överlevt vintrarna! Det är inget man skojar bort.

Helv... du har rätt.. nu får jag sitta i internetskämshörnan Kommer ut lagom till nyår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte hunnit packa upp den än, men är hemma nu iaf. Var absolut inte en centimeter tillgodo, förutom möjligen två på längden (mer magfriktion med ratten i så fall )

https://i.ibb.co/6Jc4K23/B05-C6615-C61-A-4-DB9-A0-A7-C21-F478-B5-AFE.jpg

Till och med vinkeln på balken till höger var precis rätt, och hakarna som vikta baksätet fäster i, och höjden ovanför haken på ens sidan och upp till taket...

Flyt på flera plan

Wow! Snacka om flyt! Snälla lägg upp bild på när du fått upp den ordentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Häftigt! Absolut en bild på besten!
Som jag sa tidigare, Grattis till oss/er som lyckas köpa varor med fel pris

Men, inga konstigheter om de blir annullerade

Nu sitter jag undrar hur J bra marginaler dem har när dem kan släppa den för det priset haha, kanske bara jag som tänker så..

Ännu en gång, Grattis till ett av ditt livs bästa köpa

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte hunnit packa upp den än, men är hemma nu iaf. Var absolut inte en centimeter tillgodo, förutom möjligen två på längden (mer magfriktion med ratten i så fall )

https://i.ibb.co/6Jc4K23/B05-C6615-C61-A-4-DB9-A0-A7-C21-F478-B5-AFE.jpg

Till och med vinkeln på balken till höger var precis rätt, och hakarna som vikta baksätet fäster i, och höjden ovanför haken på ens sidan och upp till taket...

Flyt på flera plan

it was meant to happen

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga om någon vet en vetting handhållen dammsugare?
Jag har svårt att hitta något bra, antagligen köper man den på biltema för typ 200kr eller så måste man pröjsa typ 1600kr för nästa steg upp...

Finns det några bra fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag har svårt att hitta något bra, antagligen köper man den på biltema för typ 200kr eller så måste man pröjsa typ 1600kr för nästa steg upp...

Hört bra grejer om Makita, men inte testat själv

Har du redan ett annat batterisystem så finns det troligen en som passar till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ska göras, men ska bort imorgon och nyår

Inte ens funderat när var och hur än, så det kan nog ta ett par dagar.

Nuvarande setup har varit min 16” Asus-laptop från 2016 (visserligen med en trevlig 4K-IPS)

Kommer bli några steg upp detta

Gamla 40” Swedx som referens ovan, den har inte ens kopplats in efter flytten för 3 år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Efter som Britta lyckades hitta hit, och lyckas beställa för ett sådant bra pris.
Så borde Britta förstå vad Prisjakt är, dubbelt kollat priset och förstått det är för bra att vara sant.

Ja, Tom Britta och min Far på 90 år har förstått att det var för bra pris för vara sant.
Och förstår att priset inte skulle stämma.

Men verkar som du inte har fortfarande inte förstått, som tur har Britta förståelse.

Menar du att Britta måste först hitta hit och prisjakt innan hon kan surfa på mediamarkts hemsida?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Grattis till alla som köpte billigs tvs på mm.

Jag verkar ha dragit en ännu större lott.

Beställde en 75 samsung för 6990, några dagar senare blev ordern makulerad och fakturan försvann från klarna, en vecka senare fick jag sms från bring att paket från samsung ska levereras hem till mig imorgon.

Igår fick jag ännu ett mail från Samsung om varför min order blev "cancellad" ( jepp står detta ordet i mailet)

Så att vi får se vad som dyker upp imorgon, kanske ett kuvert med rabattkod 😂

Dock är moraliska frågan vad man ska göra, känns fel att bara behålla. Kan tänka mig betala för priset jag beställde, annars får dom hämta den.

Vad fick du för förklaring i senaste mailet från Samsung? Själv tog de bara bort min order, that's it!

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Ska göras, men ska bort imorgon och nyår

Inte ens funderat när var och hur än, så det kan nog ta ett par dagar.

Nuvarande setup har varit min 16” Asus-laptop från 2016 (visserligen med en trevlig 4K-IPS)

Kommer bli några steg upp detta

https://i.ibb.co/CJMXQXG/852-D450-B-33-CD-4123-88-E9-BE886-F6265-A3.jpg
Gamla 40” Swedx som referens ovan, den har inte ens kopplats in efter flytten för 3 år sedan

Ser ju inte ut att få plats.
Kan ta den för 9 000 kr

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har du redan ett annat batterisystem så finns det troligen en som passar till det

Makitas är bra för priset och storleken men man får tömma ofta och rensa filtret för att hålla igång suget (jag har den utan påse). Men har man redan Makita batterier är det ett givet köp.
Överlag är ju dock små handhållna dammsugare inte så jättebra skulle jag vilja påstå, men så skönt att bara dra fram. Skulle inte köpa en 200:- den tror jag suger, på ett dåligt sätt...

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Vad fick du för förklaring i senaste mailet från Samsung? Själv tog de bara bort min order, that's it!

"Desvärre har vi behövt cancellera din order då det blivit ett systemfel. TV:n som egentligen ligger på 38 990 kr har av sålts för 6990 kr. Som du säkert förstår är detta ett väldigt orimligt pris och rabatt.

Detta är anledningen till att vi har cancellerat din order. Du kommer att bli återbetald eller få fakturan borttagen beroende på om du betalt eller inte.

Med vänliga hälsningar / With kind regards

Emma"

Kan tillägga att i början på mailet så står det
Hej xxx
Tack för att du kontaktat samsung support.

Jag kontaktade dom aldrig.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag skulle slå till på TROUVER SOLO 10.
https://www.aliexpress.com/item/1005001619574182.html
Glöm inte att lägga till koden AA8010 för att kapa ytterligare $10, så att priset landar på $77,44 (ca: 703 kr).

Har själv köpt en tidigare och tycker den fungerar fint och har nu köpt en till för att ha på övervåningen i kåken.
Dom har jippo på den i några timmar till och det finns några få exemplar kvar.
Jag köpte den från Polen båda gångerna men finns att köpa från Frankrike också.

Finns en liten minirecension här också: #19371772

Kompletterade med produktnamn.
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Shit, det hade jag helt missat, jag kör med dewaltverktyg och har ett 18v batteri.
https://www.bauhaus.se/handdammsugare-dewalt-dcv517n-xj-18v-1...
Denna borde ju fungera!

https://youtu.be/KTsStIh_OgQ?t=184

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Shit, det hade jag helt missat, jag kör med dewaltverktyg och har ett 18v batteri.
https://www.bauhaus.se/handdammsugare-dewalt-dcv517n-xj-18v-1...
Denna borde ju fungera!

https://youtu.be/KTsStIh_OgQ?t=184

Den var kanske lite dyr kan jag tycka, men har inte kollat om något speciellt medföljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den var kanske lite dyr kan jag tycka, men har inte kollat om något speciellt medföljer

Kan ju vara smidig att ha med när man grejar tänker jag. Lätt att bara slänga på ett nytt batteri utan att behöva ladda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kan ju vara smidig att ha med när man grejar tänker jag. Lätt att bara slänga på ett nytt batteri utan att behöva ladda.

Jo den aspekten fattar jag helt klart, men konstigt att den kostar mer än dubbla makitas pris bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jo den aspekten fattar jag helt klart, men konstigt att den kostar mer än dubbla makitas pris bara

Ah då är jag med.
Ja det var lite trist... DeWalt är väl lite dyrare märke antar jag.
Ingen aning om prestationsskillnaderna mellan produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Nu sitter jag undrar hur J bra marginaler dem har när dem kan släppa den för det priset haha, kanske bara jag som tänker så..

Finns ingen sådan marginal, det priset är en stor förlust för Mediamarkt. Men jag tror de planerar räkna hem det som goodwill/utebliven badwill. Lite positivt buzz på nätet med mera helt enkelt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Finns ingen sådan marginal, det priset är en stor förlust för Mediamarkt. Men jag tror de planerar räkna hem det som goodwill/utebliven badwill. Lite positivt buzz på nätet med mera helt enkelt.

Jag tror priserna på C1 var ok, det var nog deras hela marginal möjligen, men 77B1 var definitivt långt förbi alla rimliga nivåer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Produkt: Svive Streaming Microphone & Green Screen Kit
Länk: https://www.komplett.se/product/1204775/datorutrustning/kring...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: (svårt när det är paketprodukt)
Pris: 499kr

Sjukt bra pris för det här kittet, nu är bara frågan vad jag ska göra med en extra mikrofon 😂

Är det någon mer än jag som fått priset ändrat på fakturan?
1198,00 står det nu efter köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parsifal:

Är det någon mer än jag som fått priset ändrat på fakturan?
1198,00 står det nu efter köp!

Nope, det verkar weird! Köpte mitt kit för 499 (99 kr frakt under 500kr så jag lade dit ett USB minne för 96 kr) så totalt 595.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nope, det verkar weird! Köpte mitt kit för 499 (99 kr frakt under 500kr så jag lade dit ett USB minne för 96 kr) så totalt 595.

Tack för svar! Ska kontakta kundtjänst imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror priserna på C1 var ok, det var nog deras hela marginal möjligen, men 77B1 var definitivt långt förbi alla rimliga nivåer

Marginalerna för butikerna på konsument-elektronik är generellt väldigt dåliga vad jag vet, så jag är ytterst tveksam till att de inte gick med klar förlust på alla produkter som fick fel pris denna gång.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Marginalerna för butikerna på konsument-elektronik är generellt väldigt dåliga vad jag vet, så jag är ytterst tveksam till att de inte gick med klar förlust på alla produkter som fick fel pris denna gång.

Men bra pr! Nu kommer massa folk börja scouta deras sida och säkert köpa nått skit dom inte skulle köpt annars.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Men bra pr! Nu kommer massa folk börja scouta deras sida och säkert köpa nått skit dom inte skulle köpt annars.

Absolut. Om det inte vore för den Goodwill och bra PR det blir för dem generellt skulle de ju bara avbrutit ordrarna med hänvisning till att priserna var uppenbart felaktiga. Nu var det förmodligen tillräckligt få som hann köpa för att de ska kunna motivera beslutet.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Absolut. Om det inte vore för den Goodwill och bra PR det blir för dem generellt skulle de ju bara avbrutit ordrarna med hänvisning till att priserna var uppenbart felaktiga. Nu var det förmodligen tillräckligt få som hann köpa för att de ska kunna motivera beslutet.

Tror mycket på dagens marknad handlar om att kunna lita på aktörer och att de står för sina misstag. De har ingen annan att skylla på med felaktig prissättning. Men man ska kunna lita på att deras information är tillförlitlig och de håller vad de lovar. Tänker även situationer som EG med köerna på 3080, det verkar ta tid, men de har ju annonserat att alla ska få sina kort. Vet man att de gör sånt här när det går fel så kommer man nog tillbaka även om det är några kronor värre än billigaste på Amazon nästa gång, eller diverse kinesiska aktörer direkt.

Jag är sjukt förvånad (och såklart nöjd att de gjorde så denna gång) att de stod för sitt ord denna gång, men hade inte blivit förvånad om de hade backat på dessa.

Jag tänker också att om de hann sälja x apparater för dessa priser och har en batch med 10x inne att sälja, då kanske de inte tjänar mycket alls på denna batch, men tror inte de går avsevärt back på det som helhet. Allt beror på vilket perspektiv man tittar.

Jag tror dock det kan vara svårt att hävda tryckfel när så många modeller var nedsatta samtidigt och till olika priser och så. Ingen jurist här såklart, men det var ju inte så att en modell kostade 10kr istället för 10000kr, utan alla var nedsatta med tvåsiffriga procenttal, det är inte omöjligt att det skulle kunna varit rimligt om man kollar på historiska mellandagsreor... dock är det inte rimligt att årets bästa modeller skulle reas så hårt såklart, men lite mysko situation att allt bara skulle vara slumpfel... kanske någon anställd som lekte med fel saker eller med flit?

Permalänk
Skrivet av blunden:

När jag jobbade i butik var marginalen på TV ungefär 15%. Om man inte hade någon speciell kickback från leverantör vill säga för då kunde det vara en smula högre. Kampanjprodukterna fick man ersättning centralt för att kunna sänka priset på.
Nu har det många år sedan, men skulle tro att marginalerna inte är bättre idag, snarare sämre om jag får kill-gissa lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Produkt: LG 34GN850 34"
Länk: https://www.komplett.se/product/1158205/gaming/spelutrustning...
Kategori: Bildskärm
Pris: 8490:-
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5284089&utm_campaign=al...

Samma pris som den gick för under BF.

Blev ett köp. Har kommit underfund med att separera gaming och jobb till olika rum, det här blir en utmärkt ny gamingskärm och den nuvarande LG GK950G får bli dedikerad jobbskärm.

Visa signatur

Gammal gubbe