Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som köpte billigs tvs på mm.

Jag verkar ha dragit en ännu större lott.

Beställde en 75 samsung för 6990, några dagar senare blev ordern makulerad och fakturan försvann från klarna, en vecka senare fick jag sms från bring att paket från samsung ska levereras hem till mig imorgon.

Igår fick jag ännu ett mail från Samsung om varför min order blev "cancellad" ( jepp står detta ordet i mailet)

Så att vi får se vad som dyker upp imorgon, kanske ett kuvert med rabattkod 😂

Dock är moraliska frågan vad man ska göra, känns fel att bara behålla. Kan tänka mig betala för priset jag beställde, annars får dom hämta den.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

Finns en hel del troll som säger att deras order gick igenom bara för att trigga dom som fick ordern annulerad. högst troligt är alla ordrar annulerade

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Schysst av Media Markt att hålla fast vid sin prissättning ändå.
Stor eloge till Media Markt.

Kan säga att jag är lite avundsjuk, men då jag köpte mig en tv i början av december i år så kanske det får räcka ändå hahaha 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Framförallt när andra fått sina ordrar, och många andra liknande rabatter fanns samtidigt på liknande modeller i samma serie (och andra serier från samma tillverkare)

Det fanns dock inga andra liknande rabatter samtidigt, eller någonsin för den delen.

Aja, kul att det gick vägen. Skicka gärna en bild på den stora besten när du väl har den på plats.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ni som vet allt om tv-apparater... Det låter ju grymt fräckt att slänga upp en LG 77-tummare på väggen, men blir inte detta absurt stort?! Vi har en 55" Samsung-TV nu som jag är sugen på att pensionera. Ska jag gå för 65" eller satsa på hela 77"? Spouse-factor?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Han kanske vet varför men Britta, 80 som ville beställa lite större tv så hon kan bättre se sin nyhetsmorgon kanske fattar inte varför ordern blev annulerad. Tycker det borde vara vanlig hyfs att meddela köparen varför och ursäkta sig för den felaktiga priset som letat sig in på deras webbshop. Men det är bara jag. Du kanske hade antagit att alla i världen borde veta att det är felaktigt pris.

Efter som Britta lyckades hitta hit, och lyckas beställa för ett sådant bra pris.
Så borde Britta förstå vad Prisjakt är, dubbelt kollat priset och förstått det är för bra att vara sant.

Ja, Tom Britta och min Far på 90 år har förstått att det var för bra pris för vara sant.
Och förstår att priset inte skulle stämma.

Men verkar som du inte har fortfarande inte förstått, som tur har Britta förståelse.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Ni som vet allt om tv-apparater... Det låter ju grymt fräckt att slänga upp en LG 77-tummare på väggen, men blir inte detta absurt stort?! Vi har en 55" Samsung-TV nu som jag är sugen på att pensionera. Ska jag gå för 65" eller satsa på hela 77"? Spouse-factor?

Om det blir för stort avgör ni nog bäst själv, här har du en jämförelse mellan 55 och 77. Du kan justera till 65 också om du vill se hur stor den är i förhållande till 55 och 77.

http://www.displaywars.com/55-inch-16x9-vs-77-inch-16x9

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Efter som Britta lyckades hitta hit, och lyckas beställa för ett sådant bra pris.
Så borde Britta förstå vad Prisjakt är, dubbelt kollat priset och förstått det är för bra att vara sant.

Ja, Tom Britta och min Far på 90 år har förstått att det var för bra pris för vara sant.
Och förstår att priset inte skulle stämma.

Men verkar som du inte har fortfarande inte förstått, som tur har Britta förståelse.

Du tycker det är orimligt att mediamarkt ska klargöra varför ens order har blivit makulerad oavsett hur bra priset är?

🤔

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det fanns dock inga andra liknande rabatter samtidigt, eller någonsin för den delen.

Aja, kul att det gick vägen. Skicka gärna en bild på den stora besten när du väl har den på plats.

Jag fattar inte... kö i kundtjänst nu...

Hoppas det går vägen, annars är en timmes bilfärd inte hela världen i sammanhanget...

Den stora frågan är om den alls går in i bilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Du tycker det är orimligt att mediamarkt ska klargöra varför ens order har blivit makulerad oavsett hur bra priset är?

🤔

Säkert en miss bara, fått säkert mailet, eller hamnat i skräpposten.
Mänskliga faktorn, exakt som när ett fel pris finns. Högt som lågt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hoppas det går vägen, annars är en timmes bilfärd inte hela världen i sammanhanget...

Grattis om du får den

Du ska ha en väldigt stor bil om du ska få in den, skulle rekommendera släp lr skåpbil.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Fru/Sambo?

Skulle jag köpt en sådan stor TV även för det låga priset... jösses...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ni som lyckades få igenom ett köp säga när ni lade beställningen?

Ser att jag kommenterat de låga priserna på Slack i en konversation med en kompis 19:08 igår, men hittar ingen referens här på SweClockers förrän flera minuter senare. Är helt säker på att jag såg någon nämna det här först dock då jag sällan är inne på Mediamarkt.se spontant.

Skrivet av medbor:

Det är nog väldigt tveksamt tyvärr. Min 55" gick precis in i kompisens bil med väldigt liten marginal. Det var förvisso en ganska liten bil, men 77-tummaren är ju rejält mycket större också. Du hittar säkert en lösning dock.

LG listar dimensionerna på kartongen på åtminstone UK-sidan har jag för mig.

EDIT:

Size W/ Carton, With Stand (W x H x D): 1895 x 1130 x 285 mm

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Boka en uber XL 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Grattis om du får den

Du ska ha en väldigt stor bil om du ska få in den, skulle rekommendera släp lr skåpbil.

Skrivet av blunden:

Ser att jag kommenterat de låga priserna på Slack i en konversation med en kompis 19:08 igår, men hittar ingen referens här på SweClockers förrän flera minuter senare. Är helt säker på att jag såg någon nämna det här först dock då jag sällan är inne på Mediamarkt.se spontant.

Det är nog väldigt tveksamt tyvärr. Min 55" gick precis in i kompisens bil med väldigt liten marginal. Det var förvisso en ganska liten bil, men 77-tummaren är ju rejält mycket större också. Du hittar säkert en lösning dock.

EDIT:

Skrivet av Danieleet:

Boka en uber XL 😉

På väg hem med magen mot ratten

(Nya bildlänkar)
Permalänk
Medlem

Årets lyckligaste saga @medbor <3

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av blunden:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Did anyone manage to get delivery / pickup of 77B1 at 7999 ? Or is it only the C1 orders which went through.

I need closure please 😇

Closure above

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

EDIT:

19:14 för mig

Permalänk
Medlem

Haha nice, grattis igen

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Tack! Var mycket riktigt i den tråden.

Skrivet av medbor:

19:14 för mig

Hade nog utan problem ha kunnat checka ut en 65" C1 då, om den inte slutade vara beställningsbar tidigare. Borde ha lagt en beställning bara för att, vilket jag övervägde. Satt och funderade hur jag i så fall skulle bli av med min 55" C1 inköpt i mitten av november. När jag väl testade lägga en beställning några minuter senare gick det inte. Surt.

Men men, kul att du fick din i slutändan. Enda nackdelen är väl möjligen att dina framtida TV-köp kommer att blir dyra eftersom du vant dig vid 77". Finns värre problem man kan ha dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken deal. Gratulerar!

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Tack! Var mycket riktigt i den tråden.

Hade nog utan problem ha kunnat checka ut en 65" C1 då, om den inte slutade vara beställningsbar tidigare. Borde ha lagt en beställning bara för att, vilket jag övervägde. Satt och funderade hur jag i så fall skulle bli av med min 55" C1 inköpt i mitten av november. När jag väl testade lägga en beställning några minuter senare gick det inte. Surt.

Men men, kul att du fick din i slutändan. Enda nackdelen är väl möjligen att dina framtida TV-köp kommer att blir dyra eftersom du vant dig vid 77". Finns värre problem man kan ha dock.

Värre för min son på tre år, han kommer nog inte minnas mindre än detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

På väg hem med magen mot ratten

Såja! 👍😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Värre för min son på tre år, han kommer nog inte minnas mindre än detta

Haha. Riskerar att bli selektivt världsfrånvänd med andra ord.

Vad sade förresten familjen när du kom hem med denna gigantiska pjäs? Firat med att titta på någon film kanske? Säga vad man vill om filmen Passengers, men den ser fantastiskt bra ut i 4K HDR på en OLED så där har du ett tips annars.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jävla överpriser ni har betalat! Sitter här med min 60" plasma som jag köpte för 4.990kr...

Permalänk
Medlem

Fasen vad kul att det hedrades och gick igenom, ganska imponerande att den gick in i bilen! Fira med någon riktigt bra rulle när du fått upp pjäsen. Trevlig helg & gott nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Jävla överpriser ni har betalat! Sitter här med min 60" plasma som jag köpte för 4.990kr...

Vilket över pris du gav! Du betalade mer per yta än de som fick tag i 77 tummaren för 7990 kr! Skrota den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Vilket över pris du gav! Du betalade mer per yta än de som fick tag i 77 tummaren för 7990 kr! Skrota den!

Men min plasma blir otroligt varm så jag överlevt vintrarna! Det är inget man skojar bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Såja! 👍😁

Skrivet av blunden:

Haha. Riskerar att bli selektivt världsfrånvänd med andra ord.

Vad sade förresten familjen när du kom hem med denna gigantiska pjäs? Firat med att titta på någon film kanske? Säga vad man vill om filmen Passengers, men den ser fantastiskt bra ut i 4K HDR på en OLED så där har du ett tips annars.

Skrivet av Floskel:

Fasen vad kul att det hedrades och gick igenom, ganska imponerande att den gick in i bilen! Fira med någon riktigt bra rulle när du fått upp pjäsen. Trevlig helg & gott nytt.

Inte hunnit packa upp den än, men är hemma nu iaf. Var absolut inte en centimeter tillgodo, förutom möjligen två på längden (mer magfriktion med ratten i så fall )

Till och med vinkeln på balken till höger var precis rätt, och hakarna som vikta baksätet fäster i, och höjden ovanför haken på ens sidan och upp till taket...

Flyt på flera plan