Razer skakar din rumpa med gamingstolen Enki Pro Hypersense

Permalänk
Melding Plague

Razer skakar din rumpa med gamingstolen Enki Pro Hypersense

Razer tar konceptet haptisk återkoppling till en ny nivå med sin senaste gamingstol, vilken via en inbyggd motor ska låta användaren fysiskt känna händelserna i spel och film.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Vissa får lön för att köra tunga maskiner och de ryggproblem som medföljer, andra betalar för att efterlikna upplevelsen hemmavid

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Razer fortsätter innovera
Vad är näst?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Razer fortsätter innovera
Vad är näst?

Nästa är en kudde som tillbehör till VR som man monterar framför sig så man får riktiga känslan när man blir t-baggad

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vissa får lön för att köra tunga maskiner och de ryggproblem som medföljer, andra betalar för att efterlikna upplevelsen hemmavid

Det är lite det som är poängen med att spela simulatorer, du vill att upplevelsen kommer så nära verkligheten som möjligt utan att det är verkligheten. Du kan köpa sånt här separat också. T.ex. https://thebuttkicker.com/

Permalänk
Medlem

Jag får "4D Bio" känsla av det här, där man fokuserar mer på att sitta kvar i sätet än på vad som händer i filmen. Nej tack jag sitter gärna stilla i min stol utöver det jag själv rör mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nu blir hon lycklig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Nästa är en kudde som tillbehör till VR som man monterar framför sig så man får riktiga känslan när man blir t-baggad

Glöm inte att kombinera med en lukt och smak-modul så du kan få den fulla upplevelsen.

Permalänk

Det va bara ett par dagar sedan jag tänkte "racing, VR... och en stol med haptisk feedback!"
Trots det kan jag inte låta bli att skämmas lite när just Razer kommer ut med en sån stol...

Permalänk
Medlem

Är inte stolar rangliga nog?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Ändå nice att Razer inte är generic som gör som alla andra. Resten av företagen är ju så fantasilösa och kopierar varandras mallar bara.

Permalänk
Medlem

Vibrating ass while gaming? No...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Sure, why not, folk bygger ju redan nu VR stolar för racing med hydralik för 20.000 - 200.000kr. Varför inte en stol i ett mer kompakt format för dem som önskar immersion utan att gå helt over board

Permalänk
Skrivet av ronz:

Razer fortsätter innovera
Vad är näst?

Smörgåsgrill, för att komplettera deras brödrost!

Permalänk
Medlem

Bara de inte får för sig att simulera headshotkänslan för användaren. 😏

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Glöm inte att kombinera med en lukt och smak-modul så du kan få den fulla upplevelsen.

Nästa års julklapp tillsammans med https://www.theverge.com/2021/12/23/22851585/lick-taste-the-t...

Permalänk
Medlem

Hade de, som jag slarvigt läste först, rakat rumpan så skulle jag överväga att köpa stolen.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av Aene:

Synd det inte finns bilder kvar från bergsala/nintendo sveriges aprilskämt med "taste me", en grön gba wireless adaptor som skulle simulera smak, lite samma tema.

Permalänk
Medlem

Razer + D-box... så den kommer kosta typ 30k+?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vissa får lön för att köra tunga maskiner och de ryggproblem som medföljer, andra betalar för att efterlikna upplevelsen hemmavid

En av de simulatorriggarna som Chalmers har rekommenderar de att man stoppar innan en krash, för att det kan vara för intensivt för både förare och maskinen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Det var väl på tiden dom utvecklade den 20 år gamla buttkickern man satte under stolen för att efterlikna skakningar vid bilkörning.

För dom som inte vet så är buttkicker en ljudlös bas, så nära inpå haptisk man kan komma utan att det är haptiskt.

Är detta innovativt? Att efterlikna något som redan används och fungerar? Fråga Apple

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Bara de inte får för sig att simulera headshotkänslan för användaren. 😏

Hehe då hade du legat risigt till 😉

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det var väl på tiden dom utvecklade den 20 år gamla buttkickern man satte under stolen för att efterlikna skakningar vid bilkörning.

För dom som inte vet så är buttkicker en ljudlös bas, så nära inpå haptisk man kan komma utan att det är haptiskt.

Är detta innovativt? Att efterlikna något som redan används och fungerar? Fråga Apple

Oftast brukar Apple använda teknik när den är redo.
Men du kanske tyckte om och smeka på fingeravtrycksläsarna som fanns innan touch id?

Permalänk
Medlem

Sitter hellre på en trästubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thelias:

Sitter hellre på en trästubbe

Inte allt för smal en då får vi hoppas…

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Oftast brukar Apple använda teknik när den är redo.
Men du kanske tyckte om och smeka på fingeravtrycksläsarna som fanns innan touch id?

Nja

Jag har mestadels Apple-produkter men s.k. Re-inventing är ju deras grej. Dom tar saker som redan finns, låtsas som om det aldrig har funnits, använder det stenhårt som argument i sina events - det ogillar jag hos apple.

Dom har vart innovativa tre gånger. Första iPhone (fast det fanns redan touchtelefoner, men de fick det till att låta som dom var först)

Första iPad, det fanns redan liknande lösningar men deras PR lyckades även där att återuppfinna något som i praktiken redan funnits hur länge som helst.

Sen Apple Watch då.

Tro mig, jag gillar deras produkter - inte deras PR.

För att svara på din fråga så är den lite tudelad - den haptiska motorn var på bekostnad av 3,5mm-jacket - jag själv hade inga större problem med det då jag kört trådlöst så länge jag kan minnas - men hur många kunder dom bara körde över i det läget för att inte tala om hur mycket elektronik (läs hörlurar) som blev liggande tack vare apples haptiska motor och avskaffandet av 3,5mm… jag hade inte haft några problem att använda touch-ID i sin forna form.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Razer tar konceptet haptisk återkoppling till en ny nivå med sin senaste gamingstol, vilken via en inbyggd motor ska låta användaren fysiskt känna händelserna i spel och film.

Läs hela artikeln här

Jag köpte min gamingstol från kinnarps för 16 300kr år 2012, det skakar fortfarande i kroppen när jag tänker på det priset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ronz:

Razer fortsätter innovera
Vad är näst?

Vibrerande munskydd

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Vangen:

Nu blir hon lycklig.

Detta kommer 100% bli en egen kategori på twitch, och på något sätt länkas ihop med bits-donations.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jafka:

Jag köpte min gamingstol från kinnarps för 16 300kr år 2012, det skakar fortfarande i kroppen när jag tänker på det priset.

såå 150kr / månaden för nått du använder troligen dagligen. 5kr dagen altså!
Jag hade lätt sagt det är ett bra pris då du använder den ännu