Microsoft köper Activison Blizzard för närmare 70 miljarder dollar

Permalänk
Medlem

Lägg ned gamepass och släpp spelen på GoG.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Inte en chans att Kotick sitter kvar länge...

Oavsett vad Kotick håller på med så går det bra för företaget. Han tog över 2008

Permalänk
Medlem

Undrar om Game Pass får en nivå till, eller kommer WoW ingå? I så fall lär de ju få en hel del nya prenumeranter på Game Pass, om WoWs månadsavgift ingår...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Finns inget spelbolag jag hatar mer än Activision.
Jag ser väldigt positivt på den här nyheten.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Haha vad grymt. Hoppas det går genom.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Oj! Det var oväntat. Spontant så känns det bara positivt tycker jag, Blizzard behöver verkligen en 'nystart' har det känts som länge nu. Det är bara att hoppas Microsoft kan hitta på roliga saker med Blizzards IP's och även ta väl hand om de gamla klassikerna.

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan är väl om det innebär att Candy Crush kommer tillbaka i startmenyn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Ännu ett steg mot "Big Gaming".

Jag tror att du stavade fel, det ska nog vara "Bing Gaming" va?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Snälla Microsoft, splitta ut Vicarious Visions från Blizzard och ge oss fler Tony Hawk-remasters!

Permalänk
Medlem

Det kan ju knappast bli sämre iallafall

Permalänk
Medlem

Jaha, då blir det att sluta spela Destiny 2. Av gammal hävd håller jag mig borta från Microsoft. Det är illa nog att jag måste använda Windows.

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt! Game Pass kommer få en rejäl tillökning framöver. Ubisoft eller EA som står på tur?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Bränn ner skiten.

Jag gissar att dem fick den på REA med tanke på all skit kring detta skamföretag...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Sjuka är dock att vi hejar på när ett mega-monopol skapas…

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Niolator:

Jaha, då blir det att sluta spela Destiny 2. Av gammal hävd håller jag mig borta från Microsoft. Det är illa nog att jag måste använda Windows.

Bungie klev ifrån Activision redan 2019 så du har inget att oroa dig över

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pamudas:

Bobby Kotick will continue to serve as CEO of Activision Blizzard, and he and his team will maintain their focus on driving efforts to further strengthen the company’s culture and accelerate business growth. Once the deal closes, the Activision Blizzard business will report to Phil Spencer, CEO, Microsoft Gaming. - Microsoft News

Aja, kanske kan Microsoft styra upp det lite i alla fall?

Verkar vara rätt vanligt i USA att när man tar över företag så har man kvar ledningen i 2-3 månader innan man suggestivt börjar sparka dom man inte vill ha. Hoppas att så är fallet här

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SuperSverker:

Jag gissar att dem fick den på REA med tanke på all skit kring detta skamföretag...

Om rea är att betala mer än ursprungspriset (i detta fall 45% över marknadsvärde per aktie), då måste jag erkänna att jag missuppfattat konceptet av begreppet rea fram till nu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Och när ska man lägga lite pengar på att få Xbox-appen i Windows vettig? Finns tydligen pengar till att köpa ett av världens enligt min mening sämsta spelbolag, väldigt lite bra har kommit från Acti-Blizz senaste 5 åren, men att få portalen till PC Game Pass fungerande mer än hjälpligt tycks det inte finnas pengar till. Ja, jag är bitter...

Personligen skiter jag i om Microsoft får igenom köpet, men tycker att trenden med uppköp känns oroande. Ogillar skarpt att stora bolag köper upp varandra när marknaden skulle må mycket bättre av att de konkurrerade istället.

Permalänk
Medlem

Snacka om att öppna upp plånkan 💸

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Samma summa som BNP för Madagaskar, Tchad, Armenien, Nordmakedonien, Malta, Mongoliet och Albanien tillsammans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Snälla Microsoft, splitta ut Vicarious Visions från Blizzard och ge oss fler Tony Hawk-remasters!

Tony hawk kan man aldrig få för mycket av 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Musikälskare

Wow sinnes, så oväntat! Måste smälta det...

EDIT: Nu har jag smält det, tror det kommer bli mycket bättre med MS vid rodret.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag är mer fundersam över hur Call of Duty's framtid bäddar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

100% att dom byter ut Microsoft Teams till wow så man kan vara lite mer produktiv medans man jobbar.

Permalänk
Medlem

Konstigt att de får köpa upp alla spelstudior. Monopol? Kommer sluta med ett enda stort vidunder och leda till döden för spelmarknaden så som vi känner den idag. Usch.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Konstigt att de får köpa upp alla spelstudior. Monopol? Kommer sluta med ett enda stort vidunder och leda till döden för spelmarknaden så som vi känner den idag. Usch.

Oroa dig inte, EA tar hand om alla gamers á la BF2042

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i hur Microsoft agerat vid tidigare köp. Är Bethesda titlar nu exklusiva?

Permalänk
Medlem

Wow. Diablo till Gamepass säger jag väldigt ja till! Dock lite skrämmande när ett megaföretag köper upp alla spelföretag. Men kortsiktig så är det ju väldigt trevligt med mer spel till Gamepass.

Permalänk
Medlem

Om det inte var över för Blizzard innan så är det definitivt det nu (detta känns som en IPO grab mer än ett kompetensköp).
Räknar med att Diablo 4 kommer bli identiskt på mobiler, konsoler och PC, ett väldigt förenklat spel som saknar både komplexitet och djup.

Som tur är finns det fortfarande mindre studios som fokuserar på att göra bra spel, så det är ju inte över helt, men det bådar verkligen inte gott.

Permalänk
Medlem

Där ser man, bara det fortfarande e battle.net för att spela så och inget M$ Store eller Xbox trams, för det inget jag har på datorn och inget jag kommer använda för att spela.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP