Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

Nu fick jag uppdateringen till Android 11. Märker ingen större skillnad mot tidigare dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Nu fick jag uppdateringen till Android 11. Märker ingen större skillnad mot tidigare dock.

Samma här. Lite besviken att det fortfarande inte finns auto refresh rate och säkerhetsuppdateringen är från September..

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte att ha så bråttom att uppdatera, min Shield fungerar utan problem och efter att ha kollat runt i en massa forum så verkar det finnas en hel del buggar.

Permalänk
Medlem

Comhem Play verkar strula efter uppdateringen, går inte att titta på TV-kanaler längre än några sekunder innan streamen bryts. Kanske kräver lite justeringar från apputvecklarna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Comhem Play verkar strula efter uppdateringen, går inte att titta på TV-kanaler längre än några sekunder innan streamen bryts. Kanske kräver lite justeringar från apputvecklarna.

Comhem appen funkar för mig iallafall

Permalänk
Medlem

Har problem med både Disney+ och HBO Max som laggar på min Shield, finns det några lösningar för detta? Både navigering och uppspelning av 4K material går trögt. Känns som att den inte klarar av 4K-material riktigt, men det fungerar fint i Netflix-appen.

Finns det någon inställning man kan göra för att få ordning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberweiss:

Har problem med både Disney+ och HBO Max som laggar på min Shield, finns det några lösningar för detta? Både navigering och uppspelning av 4K material går trögt. Känns som att den inte klarar av 4K-material riktigt, men det fungerar fint i Netflix-appen.

Du kanske bara har för mycket annat öppet i bakgrunden?
Dubbelklicka på ring på kontrollen och stäng allt eller starta om den från instälningsmeny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Du kanske bara har för mycket annat öppet i bakgrunden?
Dubbelklicka på ring på kontrollen och stäng allt eller starta om den från instälningsmeny.

Har testat stänga appar och starta om utan framgång. I Disney+ appen hamnar ljudet alltid fel när jag spolar också.

Kör HDR, kan det ha någon betydelse? Kan det vara något problem med min setup i övrigt? Kopplar till LG TV via soundbar.

Kanske får prova att nollställa den helt och börja om på ny kula, alternativt se mig om efter annan hårdvara.

Permalänk
Medlem

Min 2017 shield har fastnat på Android loggan efter uppdatering till 9. Får la försöka göra en factory reset och se om det löser problemet. Någon mer som fått samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixard:

Min 2017 shield har fastnat på Android loggan efter uppdatering till 9. Får la försöka göra en factory reset och se om det löser problemet. Någon mer som fått samma?

Har varit så varje gång jag uppdaterat min men den har faktiskt inte fastnat. Har kommit vidare när jag trycker på fjärrkontrollen, kommer inte ihåg vilken knapp dock.
Kanske är så med din med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberweiss:

Jag har alltid haft lagg i Disney+, vet inte varför. Plex 100mb/s 4k Dolby vision funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberweiss:

Har testat stänga appar och starta om utan framgång. I Disney+ appen hamnar ljudet alltid fel när jag spolar också.

Kör HDR, kan det ha någon betydelse? Kan det vara något problem med min setup i övrigt? Kopplar till LG TV via soundbar.

Kanske får prova att nollställa den helt och börja om på ny kula, alternativt se mig om efter annan hårdvara.

Har du provat att rensa cache för appen och sett om det hjälper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Håller inte med dig. Tycker det är en fruktansvärd skillnad. Min Pro hänger sig alltid efter att vaknat från viloläge och startar Kodi. Aldrig haft problem innan 11 eller vad det är för uppdatering jag fick för någon dag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag har alltid haft lagg i Disney+, vet inte varför. Plex 100mb/s 4k Dolby vision funkar utmärkt.

Kör du din Shield som Plex Server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augusts:

Kör du din Shield som Plex Server?

Nope.