Min rörelsesensor är synsk, hjälp mig.

Permalänk
Medlem

Min rörelsesensor är synsk, hjälp mig.

Hallå!

Jag har en taklampa här hemma jag verkligen inte förstår mig på. Vi flyttade in i huset för ca 2 år sedan och taklampan satt där när vi flyttade in.

Taklampan är av led modell och liknar denna till utseende med en rörelsesensor under skärmen.

https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/belysning-lampo...

Det magiska med denna lampa är att den tänds långt innan jag kliver in i rummet. Det är en smal hall fram till dörren i detta rum och lampan tänds ca 2-3m innan jag visat mig i dörröppningen, alltså 2-3m innan sensorn i mitt huvud iaf? borde kunna se mig.

Det här gör mig fan galen och jag har försökt se om det finns ytterligare sensor någonstans, men jag kan inte hitta någon. Kan min sensor se genom väggar, har den magiska synska krafter eller har jag missat något?

Uppdatering: Jag skissade fram en snabb bild i paint på hur det ser ut.

Röda strecket är isch där lampan tänds.

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Lego Master
Skrivet av kreekill:

Hallå!

Jag har en taklampa här hemma jag verkligen inte förstår mig på. Vi flyttade in i huset för ca 2 år sedan och taklampan satt där när vi flyttade in.

Taklampan är av led modell och liknar denna till utseende med en rörelsesensor under skärmen.

https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/belysning-lampo...

Det magiska med denna lampa är att den tänds långt innan jag kliver in i rummet. Det är en smal hall fram till dörren i detta rum och lampan tänds ca 2-3m innan jag visat mig i dörröppningen, alltså 2-3m innan sensorn i mitt huvud iaf? borde kunna se mig.

Det här gör mig fan galen och jag har försökt se om det finns ytterligare sensor någonstans, men jag kan inte hitta någon. Kan min sensor se genom väggar, har den magiska synska krafter eller har jag missat något?

Den kanske ser din skugga när du närmar dig dörren? Finns det en lampa bakom dig när du går mot rummet där lampan finns?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har du någon tavla med glas/spegel som kan reflektera ut i hallen?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kreekill:

Hallå!

Jag har en taklampa här hemma jag verkligen inte förstår mig på. Vi flyttade in i huset för ca 2 år sedan och taklampan satt där när vi flyttade in.

Taklampan är av led modell och liknar denna till utseende med en rörelsesensor under skärmen.

https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/belysning-lampo...

Det magiska med denna lampa är att den tänds långt innan jag kliver in i rummet. Det är en smal hall fram till dörren i detta rum och lampan tänds ca 2-3m innan jag visat mig i dörröppningen, alltså 2-3m innan sensorn i mitt huvud iaf? borde kunna se mig.

Det här gör mig fan galen och jag har försökt se om det finns ytterligare sensor någonstans, men jag kan inte hitta någon. Kan min sensor se genom väggar, har den magiska synska krafter eller har jag missat något?

Kinesen övervakar hela ditt hus och vet precis vart du är hela tiden
Är du vaccinerad så kan det komma från chippet som är insprutat i dig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

du har fått spöken!

Permalänk
Medlem

Om lampan sitter så att rörelsesensorn är rakt framför dörren så ser sensorn troligen även en del av hallen. Sensorns område som den läser av är bara en kon ner från sensorn, tänk att sensorn är en liten lampa, skulle du träffas av ljuset, isf ser sensorn dig.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

troligtvis så är rörelsesensorn en HF sensor som använder mikrovågor istället för en vanlig PIR(infraröd) sensor. då kan den "se" dig genom väggar.

https://compotech.se/produkter/sensorer/mikrovagssensorer/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Den kanske ser din skugga när du närmar dig dörren? Finns det en lampa bakom dig när du går mot rummet där lampan finns?

Det finns ingen skugga på mig när jag närmar mig dörren. Reagerar en rörelsesensor på skuggor?

Skrivet av Ostbullen:

Har du någon tavla med glas/spegel som kan reflektera ut i hallen?

Jag har kompletterat med en bild på hur det ser ut! Ingen spegel eller annat som kan reflektera, bara kala väggar.

Skrivet av Ferrat:

Om lampan sitter så att rörelsesensorn är rakt framför dörren så ser sensorn troligen även en del av hallen. Sensorns område som den läser av är bara en kon ner från sensorn, tänk att sensorn är en liten lampa, skulle du träffas av ljuset, isf ser sensorn dig.

Se bilden ovan. Det är en skarp 90 graders "sväng" in i rummet, alltså ingen möjlighet för sensorn att se mina fötter eller dylikt innan.

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

troligtvis så är rörelsesensorn en HF sensor som använder mikrovågor istället för en vanlig PIR(infraröd) sensor. då kan den "se" dig genom väggar.

https://compotech.se/produkter/sensorer/mikrovagssensorer/

Det här var ju väldigt intressant, jag visste inte att sådana sensorer existerade. Kanske är en svår fråga, men hur vanligt kan det vara att de används i vanliga hushålls lampor?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Det här var ju väldigt intressant, jag visste inte att sådana sensorer existerade. Kanske är en svår fråga, men hur vanligt kan det vara att de används i vanliga hushålls lampor?

det är inte jättevanligt att dom används i hushållslampor av den enkla anledningen att dom är lite dyrare. I trapphus osv är dom dock väldigt vanliga. Tex hos mig så tänds lampan i trapphuset när jag går förbi min ytterdörr (syns genom titthålet i dörren)

Men dom förekommer absolut i vanliga hushållslampor också.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av kreekill:

Det finns ingen skugga på mig när jag närmar mig dörren. Reagerar en rörelsesensor på skuggor?

Jag tänker att det beror på vad det är för sensor, finns ju olika tekniker.
Vi har nåt liknande på toaletterna på jobb, ibland tänder de innan man hunnit ta tag i dörrhandtaget ens, om dörren står lite på glänt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

IR är ju ljus och kan studsa, har ni aldrig studsat en fjärr mot taket? Min Hue-sensor i garaget är också "synsk" på hög känslighet, det är nog inget konstigt. Testa hänga mattor på båda väggarna i hallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

det är inte jättevanligt att dom används i hushållslampor av den enkla anledningen att dom är lite dyrare. I trapphus osv är dom dock väldigt vanliga. Tex hos mig så tänds lampan i trapphuset när jag går förbi min ytterdörr (syns genom titthålet i dörren)

Men dom förekommer absolut i vanliga hushållslampor också.

Jag testade din strategi att stänga dörren och kika genom nyckelhålet och ja den ser mig även då

Skrivet av sandos:

IR är ju ljus och kan studsa, har ni aldrig studsat en fjärr mot taket? Min Hue-sensor i garaget är också "synsk" på hög känslighet, det är nog inget konstigt. Testa hänga mattor på båda väggarna i hallen

Men det skulle kräva att ljuset studsar på 2 väggar vilket bör kräva ganska starkt ljus tänker jag mig? Hur som haver som jag skrev ovan provade jag stänga dörren och den jäveln kunde fortfarande märka av mig iaf

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Jag testade din strategi att stänga dörren och kika genom nyckelhålet och ja den ser mig även då

Men det skulle kräva att ljuset studsar på 2 väggar vilket bör kräva ganska starkt ljus tänker jag mig? Hur som haver som jag skrev ovan provade jag stänga dörren och den jäveln kunde fortfarande märka av mig iaf

Då tror jag vi kan konstatera att det är en HF sensor i den

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

I huset jag bodde i förut fanns det en lampa i trappan ner till källaren, denna tändes om man gick i trappan upp till övervåningen (alltså inte i trappan till källaren). Kanske kan känna av vibrationer eller väldigt små rörelser? Den rörelsedetektorn ner i källaren kunde definitivt inte se mig när jag gick upp till övervåningen.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Det här var ju väldigt intressant, jag visste inte att sådana sensorer existerade. Kanske är en svår fråga, men hur vanligt kan det vara att de används i vanliga hushålls lampor?

Skulle säga: inte.

Förställ dig ett flerbostads hus.
I praktiken så skulle den då kunna tändas när grannen rör sig i lägenheten bredvid.
Så nej. Hade inte varit lämplig som en konsumentprodukt om den saknar inställningsmöjligheter.

Mikrovågsdetektorer installeras knappast, däremot så installeras kombidetektorer(MV+PIR=rörelse) fortfarande idag men utav folk som vet hur dom skall placeras och enbart på platser där nyttan överväger kostnaden.

Kanske där sitter en ljudsensor i lampan, om där saknas speglar i täckningsområdet(som någon i tråden nämnde). Speglar reflekterar ljus, inklusive infrarött.

Extronic sålde(kanske fortfarande gör det) belysningsstyrning för just trapphus baserat på ljud. Mycket kvickare än PIR-detektorer men samtidigt tar dom direkt när dörren öppnas men kan undvika ljud ifrån hissar, utan dessa reagerade just på dörrar och fotsteg.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Vad det än är för något så kan vi gärna byta. Sensorn som sitter på lampan i trapphuset här är knäpp. Spelar ingen roll hur mycket man bär på eller när på dygnet det är, ibland tänder den fanimej aldrig - för att sen sen tändas direkt dagen därpå.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Om det händer när dörren är öppen så är det högst troligt att det reflekteras i dörren+väggen. Precis som en fjärrkontroll till TVn gör. Har haft flera felsökningar med just sånt hos kunder som tror lampan är trasig och är igång hela tiden, då dom aldrig hinner se att den är av och går igång.

Hade en för inte så länge sedan i källaren i ett lägenhetshus. Satt igenom en dörr till höger som man behövde vända sig nästan 180 grader från korridoren för att se. Och den tändes ca 6-7 meter tillbaka i korridoren, Om dörren var öppen.

Edit: Eftersom philips har rätt bra sensorer så kan den antagligen se dig igenom nyckelhålet. Precis som han andre sa om titthålet ut till trapphuset.

Edit 2: Den lär ha dipswitchar under LED-disken så du kan ändra känsligheten på Sensorn och tiden den är igång.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Edit: Eftersom philips har rätt bra sensorer så kan den antagligen se dig igenom nyckelhålet. Precis som han andre sa om titthålet ut till trapphuset.

Jo, vår Hue utomshussensor även på lägsta känsligheten var alldeles för känslig för att kopplas ihop med övervakningskamera. Den reagerar på skator som rör sig långsamt på ca: 10 meters avstånd, katt som smyger förbi osv. Kunde även reagera på saker som reflekterades i billacken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Edit: Eftersom philips har rätt bra sensorer så kan den antagligen se dig igenom nyckelhålet. Precis som han andre sa om titthålet ut till trapphuset.

Är det verkligen rimligt att den ser genom nyckelhålet? Jag hade köpt det om sensorn var placerad i nivå med nyckelhålet, men oftast sitter den i taket och det blir vinkel in genom nyckelhålet, sedan är dörren några cm tjock vilket resulterar i att ljuset ska studsa ganska många gånger i nyckelhålet innan det kommer ut på andra sidan (med en igen ganska kraftig vinkel ner i golvet eller upp i taket). Jag säger inte att det är omöjligt men det är en intressant diskussion bara

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Hallå!

Jag har en taklampa här hemma jag verkligen inte förstår mig på. Vi flyttade in i huset för ca 2 år sedan och taklampan satt där när vi flyttade in.

Taklampan är av led modell och liknar denna till utseende med en rörelsesensor under skärmen.

https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/belysning-lampo...

Det magiska med denna lampa är att den tänds långt innan jag kliver in i rummet. Det är en smal hall fram till dörren i detta rum och lampan tänds ca 2-3m innan jag visat mig i dörröppningen, alltså 2-3m innan sensorn i mitt huvud iaf? borde kunna se mig.

Det här gör mig fan galen och jag har försökt se om det finns ytterligare sensor någonstans, men jag kan inte hitta någon. Kan min sensor se genom väggar, har den magiska synska krafter eller har jag missat något?

Uppdatering: Jag skissade fram en snabb bild i paint på hur det ser ut.

https://i.imgur.com/QBx4Dtb.jpeg

vad är det för modell på sensorn? tex har en del även vibration,ljud osv som det reagerar på.
vanligen brukar man kunna ändra känsligheten på sensorerna.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

vad är det för modell på sensorn? tex har en del även vibration,ljud osv som det reagerar på.
vanligen brukar man kunna ändra känsligheten på sensorerna.

Tyvärr är lampan och dess sensor av polsk modell så det har varit svårgooglat. Men jag kan öppna upp o ta en bild senare så kanske det går o lista ut

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Va spännande det här va

Själv har jag Hue Rörelse i hall och toan, funkar utmärkt tycker jag och ibland så tänds det innan jag kommit in i synfältet men då tänker jag alltid att det varit skuggan eller ljusbrytning som triggat den.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Tyvärr är lampan och dess sensor av polsk modell så det har varit svårgooglat. Men jag kan öppna upp o ta en bild senare så kanske det går o lista ut

Antog att det var en Philips när du länkade en philips från kjell. Läste tyvärr inte så noga, mitt fel!
Back to scratch då.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk

De är inte så att den har ljuddäckare också/istället?

Mina föräldrar har nåt liknande i skafferiet, och tror den tänds om det blir lite vind och dörren rör sig!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

troligtvis så är rörelsesensorn en HF sensor som använder mikrovågor istället för en vanlig PIR(infraröd) sensor. då kan den "se" dig genom väggar.

https://compotech.se/produkter/sensorer/mikrovagssensorer/

Skrivet av aragon:

vad är det för modell på sensorn? tex har en del även vibration,ljud osv som det reagerar på.
vanligen brukar man kunna ändra känsligheten på sensorerna.

Skrivet av Betty (Kung Pow):

De är inte så att den har ljuddäckare också/istället?

Mina föräldrar har nåt liknande i skafferiet, och tror den tänds om det blir lite vind och dörren rör sig!

Här är en bild på lampan i fråga! Jag kan inte tyda hur man skulle ändra känsligheten. Jag kan heller inte tyda va det är för typ av sensor.

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Här är en bild på lampan i fråga! Jag kan inte tyda hur man skulle ändra känsligheten. Jag kan heller inte tyda va det är för typ av sensor.

Ser ju även att den inte är kopplad med en treledare med jord. Kliar lite i elektrikerhjärtat. om där inte är något på sidorna av plasthöljet till kretskortet så kan man nog inte ändra på just denna.

Bor ni i hus/bostadsrätt eller hyres?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Ser ju även att den inte är kopplad med en treledare med jord. Kliar lite i elektrikerhjärtat. om där inte är något på sidorna av plasthöljet till kretskortet så kan man nog inte ändra på just denna.

Bor ni i hus/bostadsrätt eller hyres?

Bor i hus! Tycker du det är något som bör åtgärdas?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Bor i hus! Tycker du det är något som bör åtgärdas?

Egentligen, är prylen jordad så ska det jordas, men det ändrar ju inte på funktionen om sjävla huset inte är jordat ^^.

Men osäker på vad det kan vara för sensor. Du köpt den själv?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kreekill:

Här är en bild på lampan i fråga! Jag kan inte tyda hur man skulle ändra känsligheten. Jag kan heller inte tyda va det är för typ av sensor.

https://i.ibb.co/Vp7XJYg/IMG-20220121-173155.jpg

Nederkanterna på kretskortet kan nog vara en integrerad mikrovågsantenn för de ser underliga ut för att bara vara ledare, det ser ju ut som en massa genompläterade hål där liksom ormen i mitten vid C7 märkningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.