Permalänk
Medlem

Stänga av undertext

Hur i h_vete stänger man av default text påslaget?
Har stäng av det via profilen 5-6 gånger men så fort jag kör något på YT är textjävlen tillbaka?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du rensar cookies hela tiden?
Jag vet inte riktigt hur youtube sparar inställningar, men det kanske är en grej.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Slutade med att jag gick in och ändrade storleken på texten och gjorde bakgrunden genomskinlig (workaround). Då stör den inte lika mycket.

Vi är inte ensamma om att ha detta "fenomen".

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Hedersmedlem

Har samma problem på Youtube-appen på min TV. Spelar ingen roll hur många gånger jag stänger av skräpet, vissa annonser triggar igång den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Kan det vara så att du rensar cookies hela tiden?
Jag vet inte riktigt hur youtube sparar inställningar, men det kanske är en grej.

Ska prova, kör med Ghostery på dom flesta maskiner, inte plattan och nallen då det inte finan till android ännu, men jag misstänker att det inte är det.. det är ju en settings i din Goggle profil..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Har samma problem på Youtube-appen på min TV. Spelar ingen roll hur många gånger jag stänger av skräpet, vissa annonser triggar igång den igen.

Detta har jag upplevt också. Spelar ingen roll om jag går in i inställningarna i TVns app eller via webbläsare och stänger av textningen, det ligger textning lik förbaskat när jag kör appen i TVn. Lyckas inte lista ut hur jag ska stänga av den. I webbläsaren via datorn slipper jag texten med samma konto så oerhört märkligt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alphahanne:

Detta har jag upplevt också. Spelar ingen roll om jag går in i inställningarna i TVns app eller via webbläsare och stänger av textningen, det ligger textning lik förbaskat när jag kör appen i TVn. Lyckas inte lista ut hur jag ska stänga av den. I webbläsaren via datorn slipper jag texten med samma konto så oerhört märkligt.

Nej, jag gick in och stängde av det i mina kontoinställningar också men det gjorde ju inte heller någon skillnad. Har du också en Samsung-TV?

Permalänk
Medlem

Jag använder pluginet "Enhancer for YouTube" i Brave browser (fungerar även i Chrome), detta plugin ger dig mycket större kontroll och jag har inte haft några problem med undertexter under de senaste åren jag använd det. Kan vara värt ett test.

https://chrome.google.com/webstore/detail/enhancer-for-youtub...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Nej, jag gick in och stängde av det i mina kontoinställningar också men det gjorde ju inte heller någon skillnad. Har du också en Samsung-TV?

Nej, Sony Android.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Trycker bara på C på tangentbordet för att sätta på/stänga av undertext på youtube. Har aldrig märkt att det stängts av eller satts på av sig själv utan det förblir på eller av så som jag lämnat det sedan tidigare videos.

Däremot har jag märkt att volymen ändras av sig själv ibland, vilket alltid beror på att någon gammal flik fortfarande är öppen och den tar volyminställningen därifrån. Om man stänger gamla flikarna eller uppdaterar volymen där och refreshar taben så brukar det fixa sig igen. Kanske är något liknande med dina undertexter att du har någon gammal youtube-flik som ligger och ruttnar som du inte tänker på?

Permalänk
Medlem

Youtube är helt knäppt. Helt plötsligt började de automatöversätta engelska beskrivningar till svenska, tog flera minuter av min dyrbara slösurfartid innan jag fick det rätt. Fast värst är ju googles app store, men det är en annan diskussion. Och Apples också såklart.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7