Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Permalänk
Medlem

Ja detta var ju lyckad launch. Theamine är servern jag försöker mig på att joina.

Permalänk
Medlem

Både Sirius och Beatrice blev låsta under natten när spelet släpptes, men på morgonen var båda öppna igen.
Det är möjligt att de kommer öppna igen under t.ex nästa morgon när inte många är inne och så länge man skapar en karaktär så klarar man sig.

Permalänk
Medlem

Mer en jag som tycker det är ett rörigt spel?..mycket spells och annat joxs haha.
Kanske blivit för gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Både Sirius och Beatrice blev låsta under natten när spelet släpptes, men på morgonen var båda öppna igen.
Det är möjligt att de kommer öppna igen under t.ex nästa morgon när inte många är inne och så länge man skapar en karaktär så klarar man sig.

Ungarna vaknar vid 06.00 varje dag så får väll hänga på låset 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Mer en jag som tycker det är ett rörigt spel?..mycket spells och annat joxs haha.
Kanske blivit för gammal

Lite rörigt är det väl. Man måste väl bli van.
Men många spells är det väl ändå inte.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Sirius: 8359 i kö.

Tur jag köade upp redan nu så jag kan spela när barnen lagt sig vid 19...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Procyon: 6022 i kö

Lirat sedan headstart och det har aldrig varit kö. Varför just nu? Trodde alla headstart servrarna var låsta för nya gubbar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kul att man är en idiot som inte kollat upp forum o grejer vart folk ska vara. Så jag har lyckats skapa min char på Neria, IT/PL server tydligen nu. Så General Chat är bara fullt med polska o italienska. O så klart har man öppnat sina boxar så all loot man fick är nu låst till den servern så får man väl vara kvar där i minoritet engelsktalande... Jävla skit spel som inte öppnade servrar dedikerade till olika språk i EU. Dem vet ju att vissa länder vägrar prata annat än sitt modersmål...
Ja det va min rant.
btw server Q på 15k+ är inte heller kul.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Riktigt rolig spel ju, hoppade in utan några förväntningar alls. Fastnade direkt! Har en paladin på snart lvl 25 och älskar den. Känns som någon slags korsning på Diablo och WoW.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

jag var på 8500+ satt i kö från 16:15 till 17:25 så drygt 1h väntetid för ca 8000....

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Är det sirius som gäller för Svenskar o engelska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Är det sirius som gäller för Svenskar o engelska?

Kört lite på både sirius och sceptrum. Känns som att det är mer svenska och engelska på sceptrum. På sirius var det mycket andra europeiska språk.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus Z690 TUF WIFI D4 | i5 12600k | Noctua NH-D15| 32GB Corsair Vengence @ 3200mhz, CL16 | ASUS RTX 3080 TUF | Corsair RM850W V2 | Samsung 980 M.2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mullvaden83:

Kul att man är en idiot som inte kollat upp forum o grejer vart folk ska vara. Så jag har lyckats skapa min char på Neria, IT/PL server tydligen nu. Så General Chat är bara fullt med polska o italienska. O så klart har man öppnat sina boxar så all loot man fick är nu låst till den servern så får man väl vara kvar där i minoritet engelsktalande... Jävla skit spel som inte öppnade servrar dedikerade till olika språk i EU. Dem vet ju att vissa länder vägrar prata annat än sitt modersmål...
Ja det va min rant.
btw server Q på 15k+ är inte heller kul.

De hade någon deal där de gav nya founder packs till de som valde att byta server. Kanske bara var från de riktigt överbefolkade servrarna dock.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Är det sirius som gäller för Svenskar o engelska?

Sirius röstade dom för att vi svenskar skulle till.

Skrivet av Anthuz:

Kört lite på både sirius och sceptrum. Känns som att det är mer svenska och engelska på sceptrum. På sirius var det mycket andra europeiska språk.

Sirius hade massa tyskar som snackade i morse iaf. De sa att dom skulle ta över servern...kan varit skitsnack också.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De hade någon deal där de gav nya founder packs till de som valde att byta server. Kanske bara var från de riktigt överbefolkade servrarna dock.

EDIT Hittade posten om det nu. Nice.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mullvaden83:

Inte sett nåt av det.

https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/team-update-f...

"we will be granting ALL Founder’s Pack purchasers that redeem their pack by 12 PM PT (8 PM UTC) on Monday, February 14th an extra set of the exclusive items from the Founder’s Pack they redeemed"

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Day One patch är du väl ändå van med?
Och att ett online spel mer eller mindre aldrig riktigt fungerar första dygnet känner du väl till?
Så allt är i sin ordning.

😥

Inget förvånade men någon gång borde bolagen lära sig kan man tycka.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Sirius röstade dom för att vi svenskar skulle till.

Sirius hade massa tyskar som snackade i morse iaf. De sa att dom skulle ta över servern...kan varit skitsnack också.

Jasså de ska ha lite lebensraum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Inget förvånade men någon gång borde bolagen lära sig kan man tycka.

Kan inte annat än att hålla med.
Men när man, vad jag vet, aldrig fått veta exakt vad som jämnt gått snett.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Ojoj, bara 300 pers före i kön nu.
Stått i kö sedan 14:15.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

fattar inte hur ni orkar alltså.. sitta i kö hela dagen? hur kan detta vara roligt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur ni orkar alltså.. sitta i kö hela dagen? hur kan detta vara roligt...

Håller med. Har fortfarande inte testat spelet men som det känns nu så spelar jag hellre på en tom server och kan spela än sitter och tittar på en kö som rör sig sakta framåt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ojoj, bara 300 pers före i kön nu.
Stått i kö sedan 14:15.

Underligt, tog bara 5min att komma in för mig runt 16:00. Kom in igår på direkten också. Lvl 25 redan så är snart i endgame xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

Underligt, tog bara 5min att komma in för mig runt 16:00. Kom in igår på direkten också. Lvl 25 redan så är snart i endgame xD

Stor skillnad mellan olika servrar.

OBS: ingen kö kl. 06:11 på Sirius iaf

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Alla servrar ligger nere för underhåll 8.00 - 11.00

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Avstängd

Ni som testat spelet, är det bra?
Har kollat väldigt lite på någon video och där såg det exakt ut som Diablo, en grupp monster som kom och man mördade och sen vidare till nästa grupp monster.
Hur öppen är världen?
Såg någon trailer om att man kan bygga byar och åka ut på vattnet i skepp, någon som testat detta?

Lät som att maxlvl nåddes rätt snabbt om man ligger i lite, rätt eller fel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kan man prova spelet utan att köpa det ?

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Ni som testat spelet, är det bra?
Har kollat väldigt lite på någon video och där såg det exakt ut som Diablo, en grupp monster som kom och man mördade och sen vidare till nästa grupp monster.
Hur öppen är världen?
Såg någon trailer om att man kan bygga byar och åka ut på vattnet i skepp, någon som testat detta?

Lät som att maxlvl nåddes rätt snabbt om man ligger i lite, rätt eller fel?

Än så länge är jag helt beroende, det är lite segt med quests och sånt i början men det börjar klarna upp sig efter lvl 40 som tur är.. Det är väl i sig inte direkt någon öppen värld, varje "världsdel" man kommer till är ju som ett enda stort rum.. En del av questen man gör är i instances så där ser man inte andra spelare ifall man kör solo.

10 timmar eller nåt för lvl 50 bör gå om man speedrunnar main story och inte hamnar snett och går på sidequests (lätt hänt ifall man gillar att prata med alla gubbar man kommer i kontakt med, been there done that..)

Skrivet av Severin87:

Kan man prova spelet utan att köpa det ?

Spelet är gratis.. Det som kostar är om du vill ha cosmetics och sånt där krims krams.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur ni orkar alltså.. sitta i kö hela dagen? hur kan detta vara roligt...

Igår på eftermiddagen fick jag ca 4500 framför mig i kön när jag försökte starta spelet in men det tog bara ca 15-20 minuter (uppskattningsvis) innan jag kom in. Men ett enda exempel är såklart inte något bra statistiskt underlag. Som vanligt med MMOs så gissar jag att det kommer normalisera sig och stabilisera sig inom ett par veckor.

Lite surt bara att de tog ner EU-servrarna för tre timmars underhåll kl 8 nu på morgonen istället för att ta ner dom under natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Alla servrar ligger nere för underhåll 8.00 - 11.00

Vet inte om det gick fortare, men jag kom in nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4