Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Definitivt, när man väl gått över till OLED finns ingen återvändo!

När det gäller TV, håller definitivt med men man måste nog uppleva en datorskärm för att förstå det nya behovet?

Skrivet av Fulci:

Senaste uppdateringen från Amazon Games angående europeiska servrarna;
https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/european-regi...

Så en ny region för nya spelare men ingen lösning för spelare som redan lirar på en server? Känns sådär faktiskt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

OLED?
Paneltyp: Nano IPS

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När det gäller TV, håller definitivt med men man måste nog uppleva en datorskärm för att förstå det nya behovet?

Så en ny region för nya spelare men ingen lösning för spelare som redan lirar på en server? Känns sådär faktiskt.

Yup, riktigt risig lösning tyvärr. Att de inte kan bättre på befintlig kapacitet är ju katastrof. JAg har noll koll på ev. bakomliggande orsaker, men ändå, vem vill hoppa in i en stendöd region där det ev. blir svårt att finna folk att raida med i slutänden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Yup, riktigt risig lösning tyvärr. Att de inte kan bättre på befintlig kapacitet är ju katastrof. JAg har noll koll på ev. bakomliggande orsaker, men ändå, vem vill hoppa in i en stendöd region där det ev. blir svårt att finna folk att raida med i slutänden?

Precis detta.

Jag hade väl kunnat tänka mig att spela på en sådan server om jag sedan kunnat pröjsa en slant för att flytta till en bättre server om den håller på att dö. Men att ha så här låsta servrar och sen inte har något som helst system för att kunna flytta karaktärer över servers är helt katastrof.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Yup, riktigt risig lösning tyvärr. Att de inte kan bättre på befintlig kapacitet är ju katastrof. JAg har noll koll på ev. bakomliggande orsaker, men ändå, vem vill hoppa in i en stendöd region där det ev. blir svårt att finna folk att raida med i slutänden?

Bakomliggande orsakerna är att det inte är designat för så många servrar på en region.

Riskanalysen är sjukt dåligt bland spelföretag och har alltid varit det. Detta är något vilket bra it företag i världen skulle ha i åtanka när man sätter upp en ny applikation. Spelföretag verka bara ta allt eftersom det kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

OLED?
Paneltyp: Nano IPS

Kanske inte var så tydligt men menade att Alienware OLEDen kostar 1500kr mer än IPS varianten som jag länkade.

Skrivet av Kimball:

Yup, riktigt risig lösning tyvärr. Att de inte kan bättre på befintlig kapacitet är ju katastrof. JAg har noll koll på ev. bakomliggande orsaker, men ändå, vem vill hoppa in i en stendöd region där det ev. blir svårt att finna folk att raida med i slutänden?

Ja exakt. Så nu måste de verkligen lösa transfer biten så att folk kan organisera sig lite och flytta tillsammans.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag undrar ska npcs bara säga första meningen eller är mitt spel buggat?

Japp så verkar det vara. Lite trist, men billigare voice acting antar jag.

Skrivet av Raynstorm:

Precis detta.

Jag hade väl kunnat tänka mig att spela på en sådan server om jag sedan kunnat pröjsa en slant för att flytta till en bättre server om den håller på att dö. Men att ha så här låsta servrar och sen inte har något som helst system för att kunna flytta karaktärer över servers är helt katastrof.

Nä precis, eller åtminstone tillåta raids osv även över dit, men det verkar ju som at hela regionen är för knökad.

Skrivet av Spawnbadboy:

Bakomliggande orsakerna är att det inte är designat för så många servrar på en region.

Riskanalysen är sjukt dåligt bland spelföretag och har alltid varit det. Detta är något vilket bra it företag i världen skulle ha i åtanka när man sätter upp en ny applikation. Spelföretag verka bara ta allt eftersom det kommer

Sjukt att det ändå inte ska gå att skala, men jag är som sagt alldeles för dåligt införstådd i potentiella begränsningar antar jag.

Ja riskanalyser samt release-förberedelser kanske är något man borde satsa på som egenkonsult till branschen, herregud vad "svårt" det verkar vara.

Permalänk
Medlem

Zinnervale är redan full och det är måndag förmiddag. De måste verkligen fixa transfers annars kommer folk att skita i spelet och gå vidare i livet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Kommer man förbi kön snabbare om man har rätt skärm

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ja riskanalyser samt release-förberedelser kanske är något man borde satsa på som egenkonsult till branschen, herregud vad "svårt" det verkar vara.

Det sjuka är att det inte är så svårt och finns uppsatta praxis som alla kompetenta IT företag i världen följer

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Stefflo:

Kommer man förbi kön snabbare om man har rätt skärm

Haha 😆

Är otroligt trist med köerna, håller helt med!

Kan dock rekommendera att fixa en Remote desktop program och ställa dig i kö via luren på arbetstid innan du kommer hem. Brukar ställe mig i kö runt 14:00 så är jag inne när jag väl är hemma 👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kommer man förbi kön snabbare om man har rätt skärm

Måste ha 21:9 så känner spelet av att man är bättre än andra och låter en gå före kön

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Spawnbadboy:

Det sjuka är att det inte är så svårt och finns uppsatta praxis som alla kompetenta IT företag i världen följer

De borde åtminstone ha sett hur populärt FFXIV blev i somras när det blev populärt på Twitch, så de borde ha förberett sig mer när Lost Ark också exploderade på Twitch...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Haha 😆

Är otroligt trist med köerna, håller helt med!

Kan dock rekommendera att fixa en Remote desktop program och ställa dig i kö via luren på arbetstid innan du kommer hem. Brukar ställe mig i kö runt 14:00 så är jag inne när jag väl är hemma 👍

Håller med, körde team viewer från 10-19 igår för att hålla mig aktiv i spelet var 30e minut tills jag kom hem för att slippa köerna...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kimball:

Håller med, körde team viewer från 10-19 igår för att hålla mig aktiv i spelet var 30e minut tills jag kom hem för att slippa köerna...

Samma här haha

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Måste ha 21:9 så känner spelet av att man är bättre än andra och låter en gå före kön

Ja tack

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som får "stutters" när ni springer runt i spelet? Ser att det inte flyter på. Borde flyta på som smör med min dator setup.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Det är ju bara lägga ner detta spel. Total flopp. Löser de inte alla dessa problem inom en riktigt snar framtid lär det inte bli långlevt

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av sher!kan:

Det är ju bara lägga ner detta spel. Total flopp. Löser de inte alla dessa problem inom en riktigt snar framtid lär det inte bli långlevt

Fast spelet är ju lång ifrån en flopp, otroligt bra med massa med content i min mening. Problemet är att amazon har varit dåliga med att ha tillräckligt med Servers vid release. Köerna suger, det håller jag verkligen med om men så fort man är in game är det ett riktigt roligt spel

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fast spelet är ju lång ifrån en flopp, otroligt bra med massa med content i min mening. Problemet är att amazon har varit dåliga med att ha tillräckligt med Servers vid release. Köerna suger, det håller jag verkligen med om men så fort man är in game är det ett riktigt roligt spel

Kunde bara spela i Lördags, då satt jag totalt 20timmar framför skärmen, spelet är riktigt underhållande. Men att man måste hålla på att trixa med TeamW etc för att ens ha en chanse att kunna spela efter jobbet känns lite sådär

Polaren skickade denna bild vid 1500.

Provade att starta spelet nu efter jobbet, men fick error direkt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fast spelet är ju lång ifrån en flopp, otroligt bra med massa med content i min mening. Problemet är att amazon har varit dåliga med att ha tillräckligt med Servers vid release. Köerna suger, det håller jag verkligen med om men så fort man är in game är det ett riktigt roligt spel

Spelet i sig kan jag hålla med om är rätt bra av det jag hunnit testa. Men det väger inte upp dessa problem med köer på 6-8 timmar i många fall pga afk bottar och likt många här som kör via teamviewer för att inte åka ut game och hamna i dessa skit köer. Som förut gick det inte ens köa upp för att servrarna är så övertrasiga.
Tråkigt när det blir så men jag tog bort skiten. Om de löser dessa problem så kanske jag återvänder.

Permalänk
Medlem

Kanske lika bra att börja köa i samband med att man börjar jobba?
14:15 verkar ju varit en dålig tid att börja köa iallafall.
Fortfarande 8k i kö.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Någon som får "stutters" när ni springer runt i spelet? Ser att det inte flyter på. Borde flyta på som smör med min dator setup.

Stäng av area chatten under chatt-inställningar. Hjälpte något enormt för mig med microstutter.

Permalänk
Medlem

Verkar som dom gjort något för att förbättra serverkapaciteten nu iaf? Testade logga in nu 19:10 på Sirius och endast 4.8k i kö

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Verkar som dom gjort något för att förbättra serverkapaciteten nu iaf? Testade logga in nu 19:10 på Sirius och endast 4.8k i kö
https://i.imgur.com/97KrgAz.png

Sirius verkar vara ett undantag, testade lite olika servrar: 15000+ men just Sirius är lite lägre siffra bara.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Sirius verkar vara ett undantag, testade lite olika servrar: 15000+ men just Sirius är lite lägre siffra bara.

Hade bara 2500 före mig på sirius förut:) tog bara 30 min så va man inne typ.

Permalänk
Medlem

Kvart över 10, gör ett försök på Zinnervale, 10k i kö fortfarande. Helt löjligt att man måste börja köa upp via remote desktop från jobbet vid lunchtid om man vill ha en chans att spela när man kommit hem.

Permalänk
Avstängd

Jag testade lite olika servrar och lyckades hitta en helt utan kö så nu har jag testat i en timme och är än så länge inte fast. Nu är det väl fortfarande introt men känns väldigt låst än så länge med färdiga vägar att gå utan möjlighet att gå utanför området.
Diablo känns väldigt nära och var ändå ett äkta fan med många timmar bakom mig.

Ska ge det ett par timmar till så man iallafall kommer in i själva spelet men än så länge är jag glad att det var gratis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyberly:

Kvart över 10, gör ett försök på Zinnervale, 10k i kö fortfarande. Helt löjligt att man måste börja köa upp via remote desktop från jobbet vid lunchtid om man vill ha en chans att spela när man kommit hem.

jag tröttnade på alla köer och började spela på us east, inga köer samt bra ping

Permalänk
Medlem

Hoppas raids är bra, är level 50 nu men att levla känns en aning trist då allt är alldeles för lätt.