Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk

Tror ni man kan använda joy-con för att sikta i GTA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/xmqP2A2tatc

Älskar den grafiska stilen i denna. Kommer nog köpa bara därför.

GetsuFumaDen: Undying Moon har jag haft några månader i Steam Early Access... det är väldigt bra, påminner lite om Dead Cells 👍

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

GetsuFumaDen: Undying Moon har jag haft några månader i Steam Early Access... det är väldigt bra, påminner lite om Dead Cells 👍

Oh, det har jag spelat på Xbox Game Pass och gillar så!

Permalänk
Avstängd

Köpte Mario Maker 2 nu på rea och det var verkligen en hit med sonen. Han vill inte gå på hans kompis kalas nu för han är helt fast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Köpte Mario Maker 2 nu på rea och det var verkligen en hit med sonen. Han vill inte gå på hans kompis kalas nu för han är helt fast.

Fullt förståeligt, det är ett riktigt bra spel

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Köpte Mario Maker 2 nu på rea och det var verkligen en hit med sonen. Han vill inte gå på hans kompis kalas nu för han är helt fast.

Skrivet av Kaleid:

Fullt förståeligt, det är ett riktigt bra spel

Är dom förgjorda banorna bra? Tänker både till en 4åring och till en 38åring.

Eller borde man istället släpa fram wii u och spela new super mario bros wii u istället?

Funderar på att slå till på något av alla Nintendos spel på rean som passar oss båda, gärna samtidigt men inget måste.

Är ju samtidigt lite lockad att spara pengarna till nya Kirby.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Är dom förgjorda banorna bra? Tänker både till en 4åring och till en 38åring.

Eller borde man istället släpa fram wii u och spela new super mario bros wii u istället?

Funderar på att slå till på något av alla Nintendos spel på rean som passar oss båda, gärna samtidigt men inget måste.

Är ju samtidigt lite lockad att spara pengarna till nya Kirby.

Personligen så kan jag tycka att en del av banorna är nog verkligen för svåra för en 4 åring.
Kanske Mario Kart på 50cc är mer passande?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

Är dom förgjorda banorna bra? Tänker både till en 4åring och till en 38åring.

Eller borde man istället släpa fram wii u och spela new super mario bros wii u istället?

Funderar på att slå till på något av alla Nintendos spel på rean som passar oss båda, gärna samtidigt men inget måste.

Är ju samtidigt lite lockad att spara pengarna till nya Kirby.

undrar samma sak här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Personligen så kan jag tycka att en del av banorna är nog verkligen för svåra för en 4 åring.
Kanske Mario Kart på 50cc är mer passande?

Alla banor behöver inte fungera, men är ju kul om hon kommer i mål på mer än en endaste bana iaf. Fördelen är ju förstås att man kan göra egna enkla banor isåfall.

Ja MK på 50cc har dom börjat leka med precis och det är ju lagom. Hon har kört lite Mario Odyssey också men där byter hon mest kläder haha..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Är dom förgjorda banorna bra? Tänker både till en 4åring och till en 38åring.

Eller borde man istället släpa fram wii u och spela new super mario bros wii u istället?

Funderar på att slå till på något av alla Nintendos spel på rean som passar oss båda, gärna samtidigt men inget måste.

Är ju samtidigt lite lockad att spara pengarna till nya Kirby.

Banorna är bra men inte lätta. En negativ sak är att man inte verkar kunna spela mer än en på de medföljande banorna, något som är möjligt för både nedladdade och egenbyggda. Det känns lite konstigt att spela flera personer när man kör gamla teman, typ Super Mario Bros-temat känns ju verkligen som ettan, men man kan vara flera och när någon dör kommer den tillbaka i en bubbla och så.

NSMB Wii U är riktigt bra, och expansionen med Luigi är nästan ännu bättre, men Mario Maker är ju något annat ändå. Sonen har varit helt förtrollad och byggt banor hela helgen. Men gillar man det ena så lär man gilla det andra också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Alla banor behöver inte fungera, men är ju kul om hon kommer i mål på mer än en endaste bana iaf. Fördelen är ju förstås att man kan göra egna enkla banor isåfall.

Ja MK på 50cc har dom börjat leka med precis och det är ju lagom. Hon har kört lite Mario Odyssey också men där byter hon mest kläder haha..

Annars så är ju ett tips Super Mario 3D World + Bowser’s Fury. I bägge spelen men speciellt den 1a så kan man spela 2 samtidigt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Beställde precis det här från komplett men kändes som priset var väldigt billigt med tanke på det som medföljer med eller är det något lurt?https://www.komplett.se/product/1181004/gaming/nintendo/nintendo-switch-paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy92:

Beställde precis det här från komplett men kändes som priset var väldigt billigt med tanke på det som medföljer med eller är det något lurt?https://www.komplett.se/product/1181004/gaming/nintendo/nintendo-switch-paket

Inte förutom att det är den äldre 2019-modellen (TFT, etc.).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inte förutom att det är den äldre 2019-modellen (TFT, etc.).

Vilket är den senaste förutom oled antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy92:

Vilket är den senaste förutom oled antar jag?

Yes

Permalänk
Medlem

Då känns det ändå som ett bra köp 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy92:

Då känns det ändå som ett bra köp 🙂

Absolut!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy92:

Beställde precis det här från komplett men kändes som priset var väldigt billigt med tanke på det som medföljer med eller är det något lurt?https://www.komplett.se/product/1181004/gaming/nintendo/nintendo-switch-paket

Ja det var ju märkligt prissatt med tanke på vad dom tar för prylarna var för sig och för andra liknande paket.

Men det ska ju vara 2019 versionen och officiellt minneskort så ska inte vara något att oroa sig för. Jag har en mindre variant av fodralet och det är bra kvalitet på det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Banorna är bra men inte lätta. En negativ sak är att man inte verkar kunna spela mer än en på de medföljande banorna, något som är möjligt för både nedladdade och egenbyggda. Det känns lite konstigt att spela flera personer när man kör gamla teman, typ Super Mario Bros-temat känns ju verkligen som ettan, men man kan vara flera och när någon dör kommer den tillbaka i en bubbla och så.

NSMB Wii U är riktigt bra, och expansionen med Luigi är nästan ännu bättre, men Mario Maker är ju något annat ändå. Sonen har varit helt förtrollad och byggt banor hela helgen. Men gillar man det ena så lär man gilla det andra också.

Skrivet av Kaleid:

Annars så är ju ett tips Super Mario 3D World + Bowser’s Fury. I bägge spelen men speciellt den 1a så kan man spela 2 samtidigt.

Jaha okej visste inte att det var för en spelare bara i medföljande på MM2, bra att veta. Om det dessutom inte är så lätt så är det ju främst själva byggandet som är det lockande i det spelet då. Vilket hon iofs skulle kunna gilla.

Eller så antingen köper jag något enklare spel till Switch (Kirby, Yoshi osv) eller damma av Wii U och köra några av spelen jag har där istället (NSMBU+Luigi, SM3DW, Nintendoland osv).

Rean är ju till söndag så får fundera lite.

Permalänk
Medlem

Majoras Mask till Nintendo Switch Online den 25:e!

Permalänk
Medlem

Verkar awesome retro-flört! 16-bitars beat-em-up till Switch!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För dem som vill ha lite klassiska fightingspel!

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt som kommer under Mars!

Permalänk
Medlem

Nytt Pokémon Scarlet och Violet till hösten/vintern. Ser riktigt trevligt ut måste jag säga!

Även ny uppdatering till Pokémon Legends: Arceus. Ska ta och testa direkt då jag redan 100% allt annat (utom shinies som verkar hata mig).

Permalänk
Medlem

Grym utökning av N64-biblioteket på NSO! Kan vi hoppas på utökning till Gamecube och F-Zero GX nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oooh, Super Fantasy Zone är ju briljant. Alien Soldier har jag helt missat, men verkar ju rätt ballt. Light Crusader är ett sånt där spel som ingen ska behöva genomlida igen, försöka hoppa rätt på små plattformar med taskiga kontroller i isometriskt perspektiv.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Produkt: Animal Crossing: New Horizons
Länk: https://www.amazon.se/dp/B07SV4WDHK?psc=1&smid=ANU9KP01APNAG&...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5165357
Pris: 279 kr

Galen deal på Animal Crossing: New Horizons!

Permalänk
Medlem

Förbeställde Earthmate Edition av Rune Factory 5 från spelbutiken.se. Någon som har erfarenhet hur bra de är på att skicka ut spel så de är framme på release-dagen?