Sony släpper bilder på Playstation VR 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Med tanke på vad andra headsets kostar så känns det dock ganska rimligt att marginalerna är mer än tighta

Ja de lär inte göra några direkta pengar på den. Som PS5 idag.

Utan visningen skulle ligga i att den är en del i en större helhet, "PlayStation på PC". Vilken form det nu kommer ta, som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Med tanke på vad andra headsets kostar så känns det dock ganska rimligt att marginalerna är mer än tighta

Men som jag frågade innan, vet vi priset än? Om vi inte vet priset hur vet vi marginalerna?

Som ett exempel så skulle dom ju kunna sälja det för säg $899 om det är ett PS5 + SteamVR "premium" headset nu till skillnad från PSVR1 och det skulle säkert ändå sälja slut efter några minuter av preorders för att PC folket vill ha det och PS5 folket inte har nåt val.

Men förstås, jag tror inte det kommer hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Men som jag frågade innan, vet vi priset än? Om vi inte vet priset hur vet vi marginalerna?

Som ett exempel så skulle dom ju kunna sälja det för säg $899 om det är ett PS5 + SteamVR "premium" headset nu till skillnad från PSVR1 och det skulle säkert ändå sälja slut efter några minuter av preorders för att PC folket vill ha det och PS5 folket inte har nåt val.

Men förstås, jag tror inte det kommer hända.

Tror inte den fungerar på PC om jag ska vara ärlig, svårt att se något vettigt argument för det. Vad förutom goodwill talar för det? Hur syns det på Sonys balansräkning?

Permalänk
Medlem

Hoppades på att den skulle vara trådlös, tror inte jag kan tänka mig att gå tillbaka till trådat igen tyvärr.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror inte den fungerar på PC om jag ska vara ärlig, svårt att se något vettigt argument för det. Vad förutom goodwill talar för det? Hur syns det på Sonys balansräkning?

Well om du köper den för PC VR utan att ha ett PS5 och det sen kommer PS5 exclusiva spel som utnyttjar VR... Sony kan ju inte sälja PS5 till dom redan har PS5. Men dom kan locka dom som har PSVR2. Du kan ju till och med flippa marginalen - om du köper ett "premium" svindyrt PSVR2 som PC ägare så får du ett PS5 $100 billigare eller nåt sånt. Och förstås för varje såld PS5 så kommer alla spel...

Så jag tror säkert att Sony kan tjäna på det oavsett. Får se hur det blir. 90% säker på exklusivt ändå.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp när jag skaffat PS5 först.

Gillade PSVR till PS4

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Som någon med mycket hår på skallen känns det potentiellt väldigt varmt bara, men kanske med lufthål?

Första PSVR är kanske den mest bekväma konstruktionen jag provat hittills, åtminstone som är möjlig att ha glasögon under. Blir intressant att se hur komforten blir på denna

Så här ska den vara ^^

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.