Valve stramar åt regler för kampanjpriser på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Valve är ju väldigt duktiga på att hålla uppe priserna och erbjuda kassa reor? Men ändå får de någon slags cred kommer inte begripa detta förrän det går hitta bra deals på steam

Med tanke på att ditt konto är reggat 2001 så känns det kanske som att du inte riktigt hängt med i gamingsvängen... men Steam är praktiskt taget ensamt ansvariga för att PC-spelande blev lika enkelt för slutanvändaren som att spela på spelkonsoler.

Många gamers idag har aldrig upplevt eländet med att patcha och konfigurera spel manuellt (kanske framförallt för multiplayer) och en del andra har förträngt hur relativt komplicerat det var att spela på PC för knappt två decennier sedan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trihxeem:

Min enda grief är dock att steam poppar upp när jag startar datorn med kampanjer som jag inte är intresserad av. Detta kan jag utan några större problem leva med

En inställning som med ett klick försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Med tanke på att ditt konto är reggat 2001 så känns det kanske som att du inte riktigt hängt med i gamingsvängen... men Steam är praktiskt taget ensamt ansvariga för att PC-spelande blev lika enkelt för slutanvändaren som att spela på spelkonsoler.

Många gamers idag har aldrig upplevt eländet med att patcha och konfigurera spel manuellt (kanske framförallt för multiplayer) och en del andra har förträngt hur relativt komplicerat det var att spela på PC för knappt två decennier sedan.

Du menar tvärtom med tanke på att mitt konto är reggat 2001 så har jag rätt bra koll på spel nu och ett par decennier sedan. Nu ger du Valve credit för något de inte skapat alls heller. Då kan du lika gärna beskylla Valve för early access där alla spel släpps mer buggiga än någonsin då det går ju alltid "enkelt" att patcha i efterhand

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

En inställning som med ett klick försvinner

What??? vilken inställning är det? vore ju smutt att ha det så att steam startar minimerat!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu ger du Valve credit för något de inte skapat alls heller.

Valve har inte skapat Steams infrastuktur med automatisk versionshantering och alla andra system som fick installation och spelande att fungera sömlöst utan att användaren behövde klara mer än några musklick...?

OK, tror inte vi har så jättemycket att "diskutera" på den nivån.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trihxeem:

What??? vilken inställning är det? vore ju smutt att ha det så att steam startar minimerat!

För att stänga av erbjudanden: Inställningar i Steam -> Gränssnitt -> Bocka ur "Meddela mig om tillägg eller ändringar i mina spel, nya spel och kommande spel.

För att starta Steam minimerat:
*Bocka först ur "Kör Steam när datorn startar.
*Skapa en ny genväg till Steam på skrivbordet (eller vart du vill)
*Högerklicka på den nya genvägen och välj egenskaper, gå in på fliken Genväg. I fältet "Mål" fyller du i [mellanslag]-silent
*Klipp ut den nya genvägen och klistra in den i C:\Users\ditt namn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

För att stänga av erbjudanden: Inställningar i Steam -> Gränssnitt -> Bocka ur "Meddela mig om tillägg eller ändringar i mina spel, nya spel och kommande spel.

För att starta Steam minimerat:
*Bocka först ur "Kör Steam när datorn startar.
*Skapa en ny genväg till Steam på skrivbordet (eller vart du vill)
*Högerklicka på den nya genvägen och välj egenskaper, gå in på fliken Genväg. I fältet "Mål" fyller du i [mellanslag]-silent
*Klipp ut den nya genvägen och klistra in den i C:\Users\ditt namn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Tack för bra beskrivning, funkar perfekt!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S