Källkoden till Nvidia DLSS på vift

Permalänk
Melding Plague

Källkoden till Nvidia DLSS på vift

Efter en cyberattack fortsätter Nvidias data spridas på webben. Nu letar sig detaljer om uppskalningstekniken DLSS ut med koppling till Nintendo Switch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolgrävare

Älskar min Switch men man märker verkligen att den går på knäna gällande prestandan, en uppföljare skulle sitta riktigt fint speciellt nu när Steam Deck har lanserats och man ser hur bra spel kan prestera på en handheld 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kommer nintendo switch 2 lanseras med nvidia 5nm och dlss så låter 4k rimligt i docked.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Switch förra veckan... hoppas Pro inte kommer förrän tidigast till jul

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Ryktas om 10x Switch prestandan

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Utan de tränade modellerna är väl källkoden ganska meningslös?

Permalänk
Medlem

Trevligt! Hoppas verkligen en Switch Pro släpps till "Holliday" och Breath of the Wild 2. Första fick ju konsolen redan att gå på knäna så.

Permalänk
Medlem

Hoppas mer än allt att de förbättrar gamla switchspel på nästa konsol som MS och Sony gör.

Permalänk
Medlem

Nvidia blir hackade och möjligheterna att gå runt spärren för brytning av kryptovaluta ökar vilket inte lär göra situationen bättre gällande tillgänglighet (i bästa fall oförändrad). Vad pratar folk om? En ny switch

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Trihxeem:

Nvidia blir hackade och möjligheterna att gå runt spärren för brytning av kryptovaluta ökar vilket inte lär göra situationen bättre gällande tillgänglighet (i bästa fall oförändrad). Vad pratar folk om? En ny switch

Vi skrev ju en nyhet om just LHR-koden igår så folk har ju hunnit snacka av sig en del där redan

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Har inte Nintendos VD eller nån annan högt uppsatt person sagt att Switch är typ halvvägs genom sin livscykel? Det hindrar ju inte Nintendo från att lansera en uppföljare innan Switch pensioneras helt men att en sån skulle dyka upp inom kort känns väl ganska orimligt.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av TheYardbird:

Har inte Nintendos VD eller nån annan högt uppsatt person sagt att Switch är typ halvvägs genom sin livscykel? Det hindrar ju inte Nintendo från att lansera en uppföljare innan Switch pensioneras helt men att en sån skulle dyka upp inom kort känns väl ganska orimligt.

Jag minns inte vad de sagt om livscykel, men de har dementerat diverse uppföljare flera gånger och på olika vis, så går man enbart på vad Nintendo säger är där absolut ingen ny konsol på gång i närtid. Senast de gick ut med ett mer eller mindre "hej nej" var i samband med att ett utvecklarkit för 4K dök upp i slutet av förra året om jag minns rätt. Jag skulle inte tolka detta som solklart bevis för att de är nära lansering, utan mer som att det bekräftar att någon slags projekt ändå funnits och potentiellt fortfarande pågår, trots att det stenhårt förnekas av Nintendo.

Permalänk
Medlem

Dags att göra det till en öppen standard. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ryktas om 10x Switch prestandan

Switch it up!

Permalänk
Medlem

Och folk tyckte jag var galen när jag föreslog att nästa Switch skulle kunna köra på Tegra Orin

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av wargreymon:

Och folk tyckte jag var galen när jag föreslog att nästa Switch skulle kunna köra på Tegra Orin

Får medge att jag själv är något förvånad, jag trodde att Tegra "Xavier" låg närmst till hands. Sen är väl frågan om och när Nintendo får tummen ur, hehe.

Permalänk
Medlem

Detta spelar nog ganska liten roll i det stora hela, eftersom Nvidia skulle stämma den till stenåldern som ens försökte implementera delar av koden i en kommersiell produkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DUNXIII:

Switch it up!

Hoppas Switch spel kan få bättre framerate, AA m.m.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Och folk tyckte jag var galen när jag föreslog att nästa Switch skulle kunna köra på Tegra Orin

Beror väl på vilket år den släpps, de lär knappast använda något nytt chip i Nintendo maskiner.
Switch använde ju gamla chip från en relativt gammal och misslyckad serie som de förmodligen fick till kanonpris från Nvidia, ser ingen anledning till att de skulle vara motiverade till att göra något annorlunda för kommande hårdvara.

Finns inte heller något större incitament för Nintendo att släppa ny hårdvara snart heller.
Switch säljer bra, de har god marginal på hårdvara och spelarbasen för mjukvaran är väldigt hög(när det gäller Nintendos egna titlar).
Det ända närliggande hotet just nu är Steam Deck och även ifall den skulle gå väldigt bra så är det rätt lång tid tills det skulle påverka Switch försäljning i någon större utsträckning.
Men ändras något av detta så kan vi såklart börja snacka hårdvara för uppdatering eller ny generation, men inget pekar ditåt än.