Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag kör inte på bana, och optimerar inte för det. Sorry.

Däremot så märker jag stor skillnad på olika bilar, oavsett om elbilar eller fossilbilar, när jag kör aktivt med de på våra vägar. Att tro att man inte märker skillnad på olika bilar är att vara faktaresistent och inte se verkligheten.

Om du inte är den typen av person vi pratar om så behöver du väl inte svara på inlägget på det viset? Allt som diskuteras på forumet handlar inte om dig ifall du inte märkt det ännu, så ifall du inte är den typen av person vi pratade om tillför du inte så mycket när du kommer och säger "nähä! så tänker jag inte!".

Permalänk
Medlem

Nu har leveransen av vår EQB försenats till september/oktober 😭😭 Tror ni att man kan lita på det eller kan det bli förseningar igen? Vid beställning var det juni/juli.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wootz91:

Nu har leveransen av vår EQB försenats till september/oktober 😭😭 Tror ni att man kan lita på det eller kan det bli förseningar igen? Vid beställning var det juni/juli.

Ja det kan ju alltid bli förseningar i exakt varenda steg från när bilen i backen i form av råvaruämnen fram tills det att nyckeln är i din hand

Mycket i världen är osäkert så jag skulle inte lita på några leveransdatum till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Jäklar det var en riktigt fet senareläggning!

Min EV6 har smått flyttats fram ett par veckor några gånger nu så det är svårt att veta när den faktiskt kommer.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Ni får åtminstone ett preliminärt leveransdatum. Jag beställde min Marvel R på releasdagen och blev utlovad leverans Q1. Sedan dess har varken jag eller min bilhandlare fått uppdatering😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Tänkte på detta häromdan. Såg nämligen att EQB: n inte längre går att speca på https://privatleasing.kampanj.mercedes-benz.se/

Kanske är någon kabelhärva eller dylikt som fram till nyligen tillverkades i Ukraina.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Tänkte på detta häromdan. Såg nämligen att EQB: n inte längre går att speca på https://privatleasing.kampanj.mercedes-benz.se/

Kanske är någon kabelhärva eller dylikt som fram till nyligen tillverkades i Ukraina.

Det förklarar nog varför. "påverka tillgängligheten på utrustningsvalen som visas här samt påverka månadskostnaderna". Ska bli spännande om vi ens får bilen vi beställde och till det priset 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill-Hertzhog:

Om du är fine med att ha en ny dyr bil som knäpper och knakar i inredningen vid varje sväng, gupp eller ojämnhet samt har komforten hos en skottkärra så är det nog en fin bil.

Skrivet av sunnis:

Ska den i jobbet och transportera mig och min laptop till kunder och ha som bil nr2 i hushållet. Har en ID.4 privat som funkar utmärkt som barn-truck, har takbox till den. Supernöjd förutom att den är otroligt trög med sina 204hk.

Att den är ful håller jag med om, det är ingen direkt vacker skapelse, men blir en smula bättre med 21" fälgar och sänkt.

Många andra bilar som är lite intressanta är det minst 12månader++ i leveranstid. Tittat lite på BMW i4 M50, men det blir inte förrens nästa år om man beställer nu. Model S Plaid ellre LR är också intressant, men samma där, lär ju komma runt 2023. MB EQE, Audi A6 e-tron kommer nästa år i bästa fall.

Funderar på om man skulle ta en Model Y P som ska kunna levereras redan i April-Maj (?) och sedan beställa något annat. Tar den på vanliga företags-finans så efter bonusen så kan man byta.

Är den verkligen så illa? Tänker att Berlin bilarna ska vara en smula bättre...

Skrivet av Aktsu:

Det är inte så illa ens med de Y byggda i Kina (eller Model 3 byggd i USA), visst kan man få otur med specifika exemplar men då är det serviceärende. Har inte haft mer knarr eller skaller i mina Teslor än jag haft i mina Audis/BMWs, skillnaden var väl att när jag haft någon liten grej så har Tesla tagit in den och fixat det till skillnad från tyskarnas verktstäder som bemödat sig att göra det, min senaste Audi fick mer och mer skaller med tiden men det var inget man kunde få hjälp med att lösa. Har ju dock varit mindre framträdande då de var fossilbilar med en dånande motor och avgassystem som döljer en del.

Rente generellt är det som du säger dåligt med bilar man kan få i år, vet inte ens om jag kommer kunna få den Model S jag beställde i början av januari förra året levererad.

Skrivet av Curik:

Det är inte ens så illa med bilarna byggda i USA - inte längre. Men det är poppis att hata på Tesla och då sprids en del osanningar av fåren.

Vad ska man förvänta sig från en elbil? Är det något annat än en "vanlig" bil? "Jag kan köpa brister trots att tillverkaren har marginaler över snittet men levererar bilar till sämre kvalitet än snittet. Jag kan ju Supercharga!" Är det så man ska rättfärdiga att man tummar på förväntningarna?

- Ett får som undrar.

Ta innehållet i länkarna med en nypa salt. De kan vara fyllda med "osanningar".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Vad ska man förvänta sig från en elbil? Är det något annat än en "vanlig" bil? "Jag kan köpa brister trots att tillverkaren har marginaler över snittet men levererar bilar till sämre kvalitet än snittet. Jag kan ju Supercharga!" Är det så man ska rättfärdiga att man tummar på förväntningarna?

- Ett får som undrar.

Ta innehållet i länkarna med en nypa salt. De kan vara fyllda med "osanningar".

Personligen bryr jag mig mindre om panelpassningen som är dålig i taket i baksätet i min bil än jag gjort ifall jag behövt använda ett gammaldags infotainmentsystem som är sämre än mina telefon var för 10 år sedan. Tycker helt enkelt den sörja som levereras från premiumtyskarna vad gäller infotainmentsystem gör att hela upplevelsen av att använda bilen känns budget, var anledningen var jag lämnade BMW/Audi från första början. Visst om man inte är så teknikintresserad spelar det mindre roll men jag är väldigt teknikintresserad.

Polestar gör iaf det bra med Android Automative, hoppas verkligen fler tar efter där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Personligen bryr jag mig mindre om panelpassningen som är dålig i taket i baksätet i min bil än jag gjort ifall jag behövt använda ett gammaldags infotainmentsystem som är sämre än mina telefon var för 10 år sedan. Tycker helt enkelt den sörja som levereras från premiumtyskarna vad gäller infotainmentsystem gör att hela upplevelsen av att använda bilen känns budget, var anledningen var jag lämnade BMW/Audi från första början. Visst om man inte är så teknikintresserad spelar det mindre roll men jag är väldigt teknikintresserad.

Polestar gör iaf det bra med Android Automative, hoppas verkligen fler tar efter där.

Vänta bara tills paddan från en Tesla sätts in i en tysk eller annan elbil.
Då är helt plötsligt de enda skälen att välja Tesla snart som bortblåsta.
Ärligt talat förstår jag inte hur det kan vara så svårt.
Jag betalar t ex gärna 10 000 kr eller 20 000 kr till för en elbil som ändå kostar 750k+ SEK om den är lika bra och rapp som den i Tesla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Jag betalar t ex gärna 10 000 kr eller 20 000 kr till för en elbil som ändå kostar 750k+ SEK om den är lika bra och rapp som den i Tesla.

Ja jag är en sådan person som skiter i vilket märke det står på bilen, jag köper det jag gillar helt enkelt. Sedan handlar det väl inte bara om hur rapp systemet är utan jag tycker Tesla gör roliga saker med hårdvaran också, Netflix, Youtube, ska köra in "riktiga" spel i de nya varianterna med Ryzen-chip i. Varför skulle jag inte vilka ha en stor skärm med massa funktionalitet i min bil?

Hoppas andra hakar på det dock, jag vill ha fler alternativ som jag tycker är roliga. Finns många elbilar jag tycker är intressanta på olika aspekter, Tesla gör dock bilarna där paketet blir bäst för just mig. Jag får tumma lite på byggkvalitet men man får annat som jag värderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

när det kommer till infotainmentsystem så gör det mig inte lika mycket, så länge de har lätta smarta funktioner (knappar eller otherwise) att sköta typ volym, telefon, värme, stolar /speglar etc.
Då kan man ju köra android auto / apple car play och helt skita i deras inbyggda skit.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Nåja, jag skulle nog säga att Tesla har fortfarande lite annat som gör att man vill välja dom än infotainmentsystemet och SC Appen är ju rolig (avis af med tanke på skräpet som min Volvo kom med) och förbrukningen är rätt låg jämfört med många andra

Hur är appen för Mustangen? Tyckte deras infotainment var riktigt trevligt när jag körde den. Stora, tydliga knappar, lätt att navigera och trådlös Apple Carplay. Det Android Automotive som min Volvo kör med har Google Maps, resten är inte alls bra imo. Det är buggigt och strular en hel del. All navigering har blivit krångligare och mindre än i Volvos gamla system.

Har tänkt lite tanken på om man skulle ta en Mustang Mach-E AWD LR med teknikpaket ist för Ioniqen jag beställt. Behöver inte storleken egentligen och tyckte Mustangen var tyst nog och roligare att köra. Inte så lång leveranstid heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Nåja, jag skulle nog säga att Tesla har fortfarande lite annat som gör att man vill välja dom än infotainmentsystemet och SC Appen är ju rolig (avis af med tanke på skräpet som min Volvo kom med) och förbrukningen är rätt låg jämfört med många andra

Hur är appen för Mustangen? Tyckte deras infotainment var riktigt trevligt när jag körde den. Stora, tydliga knappar, lätt att navigera och trådlös Apple Carplay. Det Android Automotive som min Volvo kör med har Google Maps, resten är inte alls bra imo. Det är buggigt och strular en hel del. All navigering har blivit krångligare och mindre än i Volvos gamla system.

Har tänkt lite tanken på om man skulle ta en Mustang Mach-E AWD LR med teknikpaket ist för Ioniqen jag beställt. Behöver inte storleken egentligen och tyckte Mustangen var tyst nog och roligare att köra. Inte så lång leveranstid heller.

Jag tycker det är helt okay som system. Det har allt jag söker och är hyfsat rappt men inte top notch. Efter de 10-15 sek cirka som det tar att starta upp det så är det bra men innan dess lite segare. En sak som är toppen med Mach E är att android auto och apple carplay är trådlöst !
Appen har många i USA forumet klagat på men för mig på Android fungerar den perfekt, inte en krash el bugg. Man kan skapa resor som sedan syns i bilen, snabbladdskarta finns och planeras in vid rutt, man kan styra och kontrollera bilen från 4G åtkomst, starta, precondition, dra ned fönster, lokalisera på kartan etc. Även uppdatera mjukvara och annat på distans. Saknar inget som jag ser det.

Det är absolut en trevlig bil och första bilen jag inte stört mig på något under de första 150 milen och heller inte haft något strul med.

Edit: Rekommenderar panoramataket. Det stjäl ingen takhöjd och ger en helt annan rymd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tycker det är ett problem för elbilar i allmänhet, om jag kollar på bilar jag faktiskt tycker är snygga på både insidan och utsidan som går att beställa nu så är vi nere på Polestar 2, Model S och kanske Taycan (snygg på utsidan men bara nästan i mål på insidan), har inte heller sett Lucid Air "irl" så kan inte säga säkert men den verkar lovande. Om vi skippar insidan kan vi lägga till E-tron GT på listan.

Nu har jag visserligen aldrig ägt någon Audi men när jag åkt och provsuttit i Audi E-tron så tycker jag nog överlag att den är snäppet bättre än min Model S, vilken väl i sig ändå tillhör det bättre man kan hitta i elbilsväg gällande utseende både inne och ute.

Skrivet av alpha:

Försöker vänja mig vid att köra SUV för initialt kändes det mest som en trimmad traktor.

Jag provkörde själv Model Y men kändes nästan omedelbart att det inte var en bil för mig. Tyckte det kändes lite mer som en skåpbil med en rätt modest prislapp. Bara den här märkliga lösningen man verkade ha för att höja upp stolarna för att sitta högre från vägen. Dock bara provkört en gång ska sägas. Brukar väl inte normalt se mig som en "bilsnobb" så var lite förvånad själv över min reaktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Jag hämtade ut min tredje Tesla förra veckan - hade tidigare Model 3 (2021) och innan dess Model S (2017). Denna gång blev det en Model Y och jag lämnade även in den för foliering.

Sjukt läcker färg på folieringen, äskar dessa udda färger! Lite trist att dagens bilar inte ens går att beställa i lite mer varierande färgskala.

Men var det inte PPF som det snackas om att den dödar glansen på lacken när man väl tar bort folieringen efter några år? Eller tänker jag på nån annan foliering kanske...

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu har jag visserligen aldrig ägt någon Audi men när jag åkt och provsuttit i Audi E-tron så tycker jag nog överlag att den är snäppet bättre än min Model S, vilken väl i sig ändå tillhör det bättre man kan hitta i elbilsväg gällande utseende både inne och ute.

Jag tycker den nog är lite bättre än gamla Model S men den nya S verkar riktigt fin faktiskt. Tycker E-tronen har för mycket knappar och sådant i sig faktiskt, gillar inte hur de delat upp skärmarna heller. Sedan har jag något emot en bil där jag knappt får in fötterna i baksätet .

Permalänk
Medlem

Nu börjar det kunna bli läge för mig att kunna skaffa en elbil då föreningen vi bor i kollat lösningar för laddning. De har varit i kontakt med ett företag som heter Opigo som kan installera laddenheter på befintliga elstolpar. Någon som har erfarenhet av företaget? Detta är stolparna de erbjuder -> https://opigo.se/vara-laddstolpar/. Någon av laddarna som är rent skräp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jag provkörde själv Model Y men kändes nästan omedelbart att det inte var en bil för mig. Tyckte det kändes lite mer som en skåpbil med en rätt modest prislapp. Bara den här märkliga lösningen man verkade ha för att höja upp stolarna för att sitta högre från vägen. Dock bara provkört en gång ska sägas. Brukar väl inte normalt se mig som en "bilsnobb" så var lite förvånad själv över min reaktion.

Ja man sitter ju tyvärr en bit upp i en Model Y. Vissa gilar det säkert, men det är inte riktigt min favoritposition för bilkörande. Aningen gubbig körposition.

Sett till körposition i SUV-liknande bilar så tyckte jag faktiskt att Kia EV6 var bland de bättre för där kunde man sitta relativt lågt.

Vägegenskaperna på Model Y är däremot bra och den är inte helt olik Model 3 på den punkten. Fjädringen i Model Y är också lik den jag hade i min tidigare Model 3 Performance. Gillar man den tycker man att den är kontrollerad och förutsägbar. Gillar man den inte så kommer man tycka den är stötig. Det finns i alla fall en anledning till att Model Y presterar extremt bra i älgtestet.

Om man gillar Audi E-tron typen av bil så ligger nog Model Y ganska långt ifrån den på många skalor. E-tron är tystare, mjukare fjädrad, kan anpassas med utrustning in i minsta detalj och den har en traditionell förarmiljö. Men där någonstans kan jag tycka att fördelarna slutar och att Model Y tar hem matchen på nästan alla andra punkter.

Om man inte behöver lastmöjligheterna i Model Y så är Model 3 ett bättre val i allmänhet. Nu behövde vi dock en mer barnvänlig bil än Model 3 och storleksmässigt passade Model Y bra där.

Skrivet av SweViver:

Sjukt läcker färg på folieringen, äskar dessa udda färger! Lite trist att dagens bilar inte ens går att beställa i lite mer varierande färgskala.

Men var det inte PPF som det snackas om att den dödar glansen på lacken när man väl tar bort folieringen efter några år? Eller tänker jag på nån annan foliering kanske...

Folieringen ska inte ha någon negativ inverkan på lacken - i alla fall inte om man tar bort den efter 3 år. Jag vet faktiskt inte om det kan finnas nackdelar med att ha den längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Det här stör mig väldigt mycket att tyska biltillverkare inte kan skaffa sig rätt partners och underleverantören för infotainmentsystemet. VW köper mjukvara och hårdvara från Continental för t.ex ID.4. Det är ungefär som att ABB skulle få uppdraget att utveckla en smartphone... OTA upplevelsen i min ID.4 är ju egentligen en total katastrof, det skulle aldrig någonsin accepteras inom något annat teknikområde. Jag håller dock motorjournalisterna delvis ansvariga, de accepterar något som liknar en Sony Walkman telefon från 2008 i teknisk mognad. Volvo har förstått detta och gått in i samarbete med nVidia med Drive Orin och Android Automotive som jag tror har grym potential.

Senaste MBUX i Mercedes EQS laggar, det är helt otroligt.

Nu går det även att konfigurera MB EQE med priser också. Dessvärre är prislappen en stor besvikelse. Hyperscreen tillvalet i EQE kostar 92 000 SEK!

Skrivet av Daniel75:

När tysken ska trycka in fin teknologi i bilarna så kostar det inte 10 000kr. Bara Hyperscreen i MB kostar 92 000kr! skärmen är faktiskt riktigt fin, men kör något som liknar Symbian funktionsmässigt i botten.

Tysk premium + smart mjukvara = does not compute. Så är det tyvärr och verkar inte bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag tycker den nog är lite bättre än gamla Model S men den nya S verkar riktigt fin faktiskt. Tycker E-tronen har för mycket knappar och sådant i sig faktiskt, gillar inte hur de delat upp skärmarna heller. Sedan har jag något emot en bil där jag knappt får in fötterna i baksätet .

Har en ny Model S på beställning men om det någonsin blir någon leverans och till vilket pris i så fall återstår väl att se. Men jag har inte lyckats hitta något vettigt alternativ...eller snarare...ska gärna vara något som är minst lika bra som det jag har. Självklart finns det andra elbilar som är nog bra, i synnerhet sett till priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Ja man sitter ju tyvärr en bit upp i en Model Y. Vissa gilar det säkert, men det är inte riktigt min favoritposition för bilkörande. Aningen gubbig körposition.

Sett till körposition i SUV-liknande bilar så tyckte jag faktiskt att Kia EV6 var bland de bättre för där kunde man sitta relativt lågt.

Vägegenskaperna på Model Y är däremot bra och den är inte helt olik Model 3 på den punkten. Fjädringen i Model Y är också lik den jag hade i min tidigare Model 3 Performance. Gillar man den tycker man att den är kontrollerad och förutsägbar. Gillar man den inte så kommer man tycka den är stötig. Det finns i alla fall en anledning till att Model Y presterar extremt bra i älgtestet.

Om man gillar Audi E-tron typen av bil så ligger nog Model Y ganska långt ifrån den på många skalor. E-tron är tystare, mjukare fjädrad, kan anpassas med utrustning in i minsta detalj och den har en traditionell förarmiljö. Men där någonstans kan jag tycka att fördelarna slutar och att Model Y tar hem matchen på nästan alla andra punkter.

Om man inte behöver lastmöjligheterna i Model Y så är Model 3 ett bättre val i allmänhet. Nu behövde vi dock en mer barnvänlig bil än Model 3 och storleksmässigt passade Model Y bra där.

Jag gillar eg SUVar, hade en potent XC60 tidigare som jag gillade, även om det så klart inte var någon kurvkramare. I Y däremot kändes det mer som jag typ körde en Model 3 som svävade.

E-tron faller ju bort på räckvidden i dagsläget. Till stor del beroende på att man så klart blir lite bortskämd när man väl haft en Model S mer än att jag kanske eg åker några längre sträckor annat än i undantagsfall.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är på väg nån "Tesla Model 3 utmanare" i ungefär samma storleksklass inom säg 1-2 år som inte är SUV och fokus på sportighet/bra prestanda/handling?

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RPGWiZaRD:

Nån som vet om det är på väg nån "Tesla Model 3 utmanare" i ungefär samma storleksklass inom säg 1-2 år som inte är SUV och fokus på sportighet/bra prestanda/handling?

Porsche Taycan. Dock dyrare och sämre acceleration

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Porsche Taycan. Dock dyrare och sämre acceleration

Stämmer förutom den är väl rätt mycket större än en Model 3 men priset är nog lite för dyrt hursomhelst Väntar mera på typ el version av Civic, Mazda 3, Golf osv. Behöver inte vara så snabb som Model 3 förstås men vill ej ha Ioniq 5 (gillar dock utseendet starkt), Kia EV6, ID4 typ av bil om vi säger så.

Mazda har jag följt med såpass att jag vet det planeras ett flertal EV alternativ till 2025, finns chans att Mazda 3 EV lanseras då typ, vej dock med dagens bensinpriser om man vill vänta på att byta ut sin fossilbil tills dess då jag får ganska bra betalt för nuvarande idagsläget ännu.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RPGWiZaRD:

Stämmer förutom den är väl rätt mycket större än en Model 3 men priset är nog lite för dyrt hursomhelst Väntar mera på typ el version av Civic, Mazda 3, Golf osv

Ja.. Och jag blandade ihop model 3 och S igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Ja, jag har läst och hört att den skulle ha en adaptiv regen, i D-läget då(?). Under stenskottsäkrare förhållanden hade jag nog vågat mig på att låta (den förmodade) automatiken sköta det. I B-läget är det mycket riktigt one-pedal-driving, och det jag körde främst.

Leveranstiden är också fullkomligt galen men något av branschstandard i dagsläget.

925kkr(!), låter som att varenda option är vald.

925 kkr var ganska saftigt ja. Fully charged, minus taklucka och ventilerade säten typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

925 kkr var inte så saftigt. Fully charged, minus taklucka och ventilerade säten typ.

Med dagens elpriser är laddningen förmodligen halva beloppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

925 kkr var inte så saftigt. Fully charged, minus taklucka och ventilerade säten typ.

Fully charged på M50 landar på 808800kr.
Supercharged landar på 883200kr.
Supercharged minus taklucka och ventilerade säten, med dyraste färgen och dyraste fälgarna landar på 923700kr.
Men ja, det går att pressa till över miljonen (utan rabatter).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick min EV6 igår, basversionen. Än så länge toknöjd! Senaste uppdateringen som kom för någon dag sedan verkar löst alla värmeproblem och även förvärmning via appen osv. Jag blev väldigt förvånad över hur rapp basmodellen är, förväntade mig inget speciellt så jag tänkte jag provar gasen i botten på en raka, satt lite framåtlutad och smällde bakhuvudet i nackstödet haha.