Svenska Kappa Bar blir största "e‑sportkedjan" i världen

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig sätta min fot i en av dessa verksamheter. Äkel datorer med för mycket äta chips med hela handen 30 åringar som bor hemma framför. De har säkert kul men inget för mig.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Daark:

Skulle aldrig sätta min fot i en av dessa verksamheter. Äkel datorer med för mycket äta chips med hela handen 30 åringar som bor hemma framför. De har säkert kul men inget för mig.

Nu måste du ju iofs inte sätta dig framför en dator bara för att du går dit. Tror du missat poängen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skäggig legend

Jag gillar verkligen kappa i sthlm! Maten är väl dyr och sådär, men principen att sitta tillsammans med likasinnade å en bärs emellan medan en esportmatch är i bakgrunden är faktiskt riktigt härligt. Jag fick t.o.m. ett ragg en av gångerna :]

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av majathebeat:

I Örebro fyllde Kappa Bar 1år i lördags. Där kör de oftast Quiz både på torsdagar och lördagar, vi är ett gäng som brukar gå dit då. Men så mycket spelande på själva konsolerna blir det inte, iaf inte vid matborden. (Finns VIP rum).

I Örebro blev man nog mest förvånad att stället blivit kvar då den lokal de tog över är ökänd att vara "cursed for failure" då det öppnats saker till å från där men som alltid gått i graven. Dock måste jag säga att Kappa i alla fall lyckats med att på ett fräscht sätt renovera denna lokal.

Jag har försökt hitta en riktig anledning att leta mig dit efter jobb/på en ledig helg, men det slutar oftast att jag bara stannar hemma, har fortfarande inte fått in det där första Kappa-besöket som jag intalade mig skulle bli av "när de öppnade i Örebro"
Är ni många som går så kanske man kan glida förbi i egenskap av "fellow sweclocker" ?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Jag har försökt hitta en riktig anledning att leta mig dit efter jobb/på en ledig helg, men det slutar oftast att jag bara stannar hemma, har fortfarande inte fått in det där första Kappa-besöket som jag intalade mig skulle bli av "när de öppnade i Örebro"
Är ni många som går så kanske man kan glida förbi i egenskap av "fellow sweclocker" ?

Ja men absolut! Jag hojtar till i tid vid nästa Quizbesök så får du haka på, vårat gäng är inte blyga

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.