Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

bork bork bork

Här är en Svensk informationsvideo.

Tyvärr lever vissa ignoranta kvar i samma tidsepok för dom inte vet bättre.
Om du behöver välja så är det mycket bättre att äta flugsvampen då det bara drabbar dig och inte hela planeten.

Tror du att det är en slump att man vill bli av med dessa kemikalier? Tyvärr så brukar sånt ta en del tid.
https://www.theguardian.com/us-news/2021/jul/15/maine-law-pfa...
Nämns att även EU har en kalender mot 2030. Undra varför?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirderfNossral:

Jag kan varmt rekommendera Satakes lättviktsgjutjärn; https://bagarenochkocken.se/kokkarl-stekpannor/stekpannor/sat...

Bästa stekpannan jag har ägt, om man bortser från äkta gjutjärnspannor då.

Skrivet av zarkov:

Jag har också en Satake, den fungerar till allt utom äggröra och pannkakor. Jag tror det är pga den mönstrade beläggningen. Pannkakor kan jag steka i en kolstålspanna men äggröra blir bara mos i den.

Skrivet av cerb1980:

Jag är precis i samma sits som dig. Tack för tråden. Blir nog en sån till mig oxå. Bara fundera på om dom sänder till norge där jag bor.

Skrivet av PHJ:

Jag köpte precis en sån (men storleken 32 cm) häromveckan. Har bara hunnit använda den exakt två gånger, en gång för att steka bacon och en gång för att steka köttfärs, så mitt omdöme har kanske inte så mycket tyngd, men hittills är jag supernöjd.

Är grymt nöjd med Satake pannan! Tack för tipsen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Blev en beställning på Satake Stekpanna Lättviktsgjutjärn en 28 cm och en 20 cm, 639 kr inte så farligt.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

1+ på Scanpan

Köpte ett kit med en stor Scanpan och en mindre för ett år sedan, ångrar att jag inte gjort det tidigare efter alla skräppannor man använt (och slängt).

Kvalitet kostar vid inköpet men du har igen det...både i glädjen att laga mat och att saker lever längre.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst alla 3 sidorna i tråden så det jag säger kanske redan har sagts/avfärdats, men ajg tycker att gjutjärn är oslagbart, precis för sådant du nämner så som bacon och ägg. Blir bättre och mer non-stick med tiden. Håller hela livet.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

Fick min Satake panna igår. Helt underbart att använda. Speciellt i jämförelse med Ikea pannorna jag är van vid. Nu återstår bara och så på hållbarheten. Tack för tips jag fått av denna tråden.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en "Funktion" (ja, den heter faktiskt så) non stick 28 cm på Media Markt för något år sedan för ca ett par hundra kronor. Och än så länge har inte beläggningen släppt. Är rent allmänt väldigt kritisk till sk non stick stekpannor, kastruller och grytor. Tycker att i varenda panna har teflonen släppt med tiden. Beror kanske främst på att jag har hållit för hög temperatur samt att teflonen (non stick behandlingen) inte tål att man vidrör den med varken plast eller träredskap.

Just vad beträffar stekpanna föredrar jag gjutjärn. Finns inget godare än tunna pannkakor stekta i äkta smör i gjutjärn.

Visa signatur

Jag besöker SWECLOCKERS för att lära mig mer om datorer och även om mina nära vänner inte tror mig så kan jag mer om datorer idag än vad jag kunde igår.