Roborock S7 Max V får svenskt pris och lanseringsdatum

Permalänk
Melding Plague

Roborock S7 Max V får svenskt pris och lanseringsdatum

Roborock fokuserar på självtömning och tar ett steg upp i prisklasserna med den nya flaggskeppsmodellen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snazzy Labs övertygade mig. En ultra it is!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Funderat på att byta min för jag skulle vilja ha automatisk tömning. 10000kr+ är ju dock lite häftigt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Finns inte en robotdammsugare idag som är värd mer än 6k inkl station rent funktionsdugligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Står mellan denna och ett nytt grafikkort.
Svårare val än vad man kan tro

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fick fan dubbelkolla vilken site jag hade hamnat på

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi har en S6. Dammsugaren är ok, men problemet är att inga robotar kan plocka upp saker från golvet.
Vi använder den faktiskt inte så mycket då det krävs att golvet är fritt från föremål för att det ska fungera bra. Själva dammsugandet är inte speciellt tidskrävandet, vilket däremot allt plockande blir när man har barn i hushållet. Men generellt, för alla som inte har problem med saker på golvet tror jag det fungerar bra.

Permalänk
VR-fantast

Har en S7 och ser inte riktigt värdet av självtömning (i alla fall inte för 3 bagis) då man ändå måste plocka bort och rengöra moppen samt pilla loss hår och annat elände som fastnar i borstarna. Skulle vara att man slipper dammandet vid tömningen då.

Permalänk
Medlem

Hur är det med stöd för Matter på den här, tror vi att det kommer läggas till i efterhand när Matter väl är klart?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Hur mycket städhjälp får man för 10 lax?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Hur mycket städhjälp får man för 10 lax?

20 städomgångar ungefär? en gång i veckan betyder 20 veckor dvs 5 månader.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conqvistadoren:

Vi har en S6. Dammsugaren är ok, men problemet är att inga robotar kan plocka upp saker från golvet.
Vi använder den faktiskt inte så mycket då det krävs att golvet är fritt från föremål för att det ska fungera bra. Själva dammsugandet är inte speciellt tidskrävandet, vilket däremot allt plockande blir när man har barn i hushållet. Men generellt, för alla som inte har problem med saker på golvet tror jag det fungerar bra.

Jag kan nästa hålla med här. Har också barn och mycket tid går definitivt åt till själva uppröjningen. Dock tycker jag att den väl fyller sin funktion i form av att vi kan skicka in den i köket efter middag och få det ok rent där medan vi gör annat. Samma med att sätta igång den i väl valda delar av hemmet när vi åker iväg, eller innan vi kommer hem. Det minskar ändå mängden damm och blir gjort när ingen är hemma.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Printscreen:

https://i.imgur.com/K7ntn1N.png

Fick fan dubbelkolla vilken site jag hade hamnat på

Jag har blivit helt orimligt intresserad av robotdammsugare, de senaste modellerna är ju bra på riktigt. Tecken på åldrande?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Så likvärdigt med tiden damsugaren överlever efter att msn trampat och sparkat på den efter att den antingen inte hittat hem eller börjat dammsuga när man varit hemma?

Så rent tekniskt sätt skulle städhjälpen va behändigare då man slipper åka till återbruket med skrot (den söndertrampade damsugaren)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Hehe har inga barn men har samma problem med att ha massa saker på golvet och har inte så stor yta. Därför har jag inte skaffat en och istället har skaftdammsugare som jag tar och dammsugar när det behövs.

Skulle den plockat undan saker också skulle jag lätt pröjsat 20k-30k för en sådan maskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Hehe har inga barn men har samma problem med att ha massa saker på golvet och har inte så stor yta. Därför har jag inte skaffat en och istället har skaftdammsugare som jag tar och dammsugar när det behövs.

Skulle den plockat undan saker också skulle jag lätt pröjsat 20k-30k för en sådan maskin

En modell med en plog hade kunnat funka! Den kan då ploga ihop alla leksaker - eller vad man nu har på golvet - i ett hörn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Så likvärdigt med tiden damsugaren överlever efter att msn trampat och sparkat på den efter att den antingen inte hittat hem eller börjat dammsuga när man varit hemma?

Så rent tekniskt sätt skulle städhjälpen va behändigare då man slipper åka till återbruket med skrot (den söndertrampade damsugaren)

Du bör nog snarare lägga pengarna på en psykolog ifall du sparkar sönder dina robotdammsugare inom 5 månader.

Rent tekniskt då alltså.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag är lite sugen på enbart dammsugaren, tömningsstationerna känns så otympliga att behöva ha konstant framme. Mellanvarianten är ju rätt stor, så den andra måste ju vara typ enorm. Lutar mer åt att investera i en bra skaftdammsugare faktiskt. Men jag är lite sugen ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har en S6. Så jobbigt är det inte att tömma den en gång i veckan att jag skulle vara villig att lägga dubbla pengarna nästa gång.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Om den endast håller 5 månader då är det direkt till att reklamera skitet. Man bör kunna räkna med att den fungerar i iaf. 2 år.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Om den endast håller 5 månader då är det direkt till att reklamera skitet. Man bör kunna räkna med att den fungerar i iaf. 2 år.

Man kan inte reklamera saker som går sönder för att man har sparkat sönder dem i frustration...

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Värt då att nämna att städhjälp även dammar, vilket i min mening är en av de jobbigare grejerna med städning. Plocka undan -> Damma -> Våttorka -> Dammsuga. Så en maskin som bara tar det minst jobbiga är svårt att motivera för mig, speciellt när hemstädning är så prisvärt i min mening. Vi kör varannan vecka och betalar 1500 (90 kvm / 4a). Blir ca 18000 om året. Har inte dammat mer än 2-3 gånger på 10 år nu. Inte våttorkat annat än vid magsjuka eller så på lika lång tid. Dammsuga gör vi såklart veckan det inte är städ och plocka får vi göra löpande varje dag (3 barn) men det är svårt att motivera att ersätta den lilla insatsen dammsugningen är med en maskin för 4000-7000. Moppande modell vet jag inte om jag vågar med äkta trä parkett, livrädd att den ska gå sönder/läcka så det blir fuktskador, tvivlar på att dom skulle ersätta en för skadorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Du bör nog snarare lägga pengarna på en psykolog ifall du sparkar sönder dina robotdammsugare inom 5 månader.

Rent tekniskt då alltså.

Nya glasögon låter smartare i det fallet...

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk

Tänker alltid på https://www.youtube.com/watch?v=7esA5YOzZdI när jag hör Roborock

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Skrivet av koSmiQ:

Jag kan nästa hålla med här. Har också barn och mycket tid går definitivt åt till själva uppröjningen. Dock tycker jag att den väl fyller sin funktion i form av att vi kan skicka in den i köket efter middag och få det ok rent där medan vi gör annat. Samma med att sätta igång den i väl valda delar av hemmet när vi åker iväg, eller innan vi kommer hem. Det minskar ändå mängden damm och blir gjort när ingen är hemma.

Nu vet jag inte hur gamla era barn är - mina är 5,6 och 7 år gamla i skrivande stund.

Att barnen skulle vara sämre på att plocka undan hemma än på förskolan, skolan och fritids anser jag vara snicksnack. (Många kompisar med barn som gör samma, de röjer och plockar efter sina barn). Klarar barnen det på skolan/omsorgen så klarar dom det hemma.

Jag och frugan har haft våra argumentationer och diskussioner här hemma med barnen och det slutar alltid med att de plockar upp och iordning sina saker - varför? Skärmförbud - otroligt effektivt. Efter att ha blivit utsatta för det några gånger inser dom att man ska plocka undan sina saker, disken sköljer inte sig självt, diskmaskinen plockar inte in sig själv - och så vidare. Slutar man curla när barnen i de åldrarna så lär dom sig. Barn måste få vara barn säger folk - ja säger jag, betyder det att dom per automatik inte ska plocka undan efter sig? Det är ju inte så att man ber dem storstäda huset med tandborste och förstoringsglas.

Har två S7, en på varje våning och det går hur bra som helst.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Man kan inte reklamera saker som går sönder för att man har sparkat sönder dem i frustration...

Nu utgår vi från att vi jämför en robotdammsugare med städhjälp hemma i pris/kostnad baserat på hur länge de håller under normala omständigheter

Inte fan blir det prisvärt att jämföra något mekaniskt överhuvudtaget med dessa analoga dito om man ska blanda in godtycklig förstörelse av produkten baserat på ilska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Värt då att nämna att städhjälp även dammar, vilket i min mening är en av de jobbigare grejerna med städning. Plocka undan -> Damma -> Våttorka -> Dammsuga. Så en maskin som bara tar det minst jobbiga är svårt att motivera för mig, speciellt när hemstädning är så prisvärt i min mening. Vi kör varannan vecka och betalar 1500 (90 kvm / 4a). Blir ca 18000 om året. Har inte dammat mer än 2-3 gånger på 10 år nu. Inte våttorkat annat än vid magsjuka eller så på lika lång tid. Dammsuga gör vi såklart veckan det inte är städ och plocka får vi göra löpande varje dag (3 barn) men det är svårt att motivera att ersätta den lilla insatsen dammsugningen är med en maskin för 4000-7000. Moppande modell vet jag inte om jag vågar med äkta trä parkett, livrädd att den ska gå sönder/läcka så det blir fuktskador, tvivlar på att dom skulle ersätta en för skadorna.

Håller helt med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Värt då att nämna är att har du en robot som dammsuger varje dag så blir det avsevärt mycket mindre damm överallt. Vilket kan göra städhjälp rätt överflödig i min mening.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan dom inte göra en ny som bara har dammsugning och ingen självtömning (då iallafall jag känner att det är onödigt)??

Har haft robotdammsugare i ca 10 år, första funkade "ok" tills batteriet började ge upp och efter det fick den fnatt, men senaste 3 år har jag haft en S5 som funkar kanon fint i huset, och självtömning saknar då iallafall inte jag då man knappt behöver tömma den 1 gång i veckan.

Så en enklare version som bara har nyare borstar och kraftigare dammsugningen skulle då jag vilja se, som då ligger i pris med vad jag gav för min S5 för ca 3 år sedan (~3000kr).

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Kan dom inte göra en ny som bara har dammsugning och ingen självtömning (då iallafall jag känner att det är onödigt)??

Har haft robotdammsugare i ca 10 år, första funkade "ok" tills batteriet började ge upp och efter det fick den fnatt, men senaste 3 år har jag haft en S5 som funkar kanon fint i huset, och självtömning saknar då iallafall inte jag då man knappt behöver tömma den 1 gång i veckan.

Så en enklare version som bara har nyare borstar och kraftigare dammsugningen skulle då jag vilja se, som då ligger i pris med vad jag gav för min S5 för ca 3 år sedan (~3000kr).

Bara att köpa en S7 MAX V, då får du bara dammsugaren. Plusvarianten är samma fast med en dammtömningsstation.

Visa signatur