Vilket intresse finns för Wow?

Permalänk
Medlem

Vilket intresse finns för Wow?

Hejsan pojkar och flickor!

Vi är två studenter i Lund som planerar att starta en Wow (World of warcraft) - klan för folk 18+ när spelet kommer ut ( vilket väl dröjer ett tag än).

Just 18+ kriteriet tänkte vi ha pga att online spel oftaste förstörs av barn som inte kan leka snällt online. Alla som spelar diablo2 på battle.net borde ha en insikt i vad vi menar. Naturligtvis eliminerar detta inte allt dåligt bettende men vi hoppas att det skulle hjälpa till att skapa en trevligare stämning inom klanen.

Dock skulle vi gärna vilja veta vad folk i allmännhet tycker om ideen. En klan är ingen klan om den saknar medlemmar medlemmar och om alla tycker att ideen suger kan vi lika gärna lägga ned projektet innan för mycket jobb laggts ned i det.

Så om ni har lite tid över skulle jag gärna vilja ha svar på två frågor:
1) Tror ni att ni kommer spela world of warcraft när det kommer ut?
2) Vad tycker ni om en klan för folk 18+?

Tack så mycket för er tid

/
Faerie

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

1) Jag är mycket intresserad av spelet, men inte lika sugen på att betala månadskostnader. Med andra ord så kommer jag inte köpa det.

2) Låter som en fin idé.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Inte helt omöjligt, men måste nog vänta tills det har släppts, så att man kan läsa reviews om spelet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med mAster9 där.
Tycker det är lite tidigt, iaf vänta tills betan kommer.
Annars låter det lockande

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk

Arg, tycker inte ni ska har 18+ only, vet att det är skillnad på diablo, som är gratis att spela online, och MMO där man betalar för att spela. Folk blir MYCKET seriösare då de betalar för att få spela. Speciellt då jag bara är 16 och ska börja lira Wow

Permalänk
Medlem

ska nog inte börja lira WoW, tänkte köra lite planetside strax istället

[[GejmZ]]: jodå, klart det ska vara 18+, vid en eventuell "klan träff" så kan man ju gå ut och supa till på krogen om det är ett sånt kriterie, det kan man inte om det är massa "barn" med

Permalänk

Rosenson: tungt argument

Permalänk
Medlem

Sluta prata om WoW. Det kommer säkert inte förrän nästa sommar... jag blir deprimerad.

Angående klan-idén:
1. Självklart.
2. Låter lämpligt med 18+, även om jag tycker att det är ganska individuellt. Man kan ha det som riktmärke, men släppa in dem som visar sig värdiga Jag har runt 5-10 kompisar som kommer spela WoW på heltid. Frågan är om vi ska skapa en egen clan eller joina någon annan. Jag är lite inne på idén med demokrati dock. Skall det vara en envåldshärskare i denna klan?

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

1. Ja, har redan ett guild/klan.

2. Om man ska ha åldersgräns så tror jag att 18+ är för lite, 25+ är bättre, många som är 18 som inte är speciellt mkt trevligare/seriösare än de som är 14. Personligen så tycker jag att när man värvar en ny medlem så ska åldern inte spela nån roll eftersom att man borde värva på kriterierna hur uppför sig personen osv.

edit: Länk till mitt guild http://www.gothia.tk/ ni som spelat DAoC känner förmodligen igen det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosenson
ska nog inte börja lira WoW, tänkte köra lite planetside strax istället

[[GejmZ]]: jodå, klart det ska vara 18+, vid en eventuell "klan träff" så kan man ju gå ut och supa till på krogen om det är ett sånt kriterie, det kan man inte om det är massa "barn" med

pff, då skall det ju vara 20 minnst... 18 vad är det i stan liksom (kanske beror på var man bor)

Ålder spelar väll ingen roll, bättre att ta personer efter hur dom beter sig...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
pff, då skall det ju vara 20 minnst... 18 vad är det i stan liksom (kanske beror på var man bor)

Ålder spelar väll ingen roll, bättre att ta personer efter hur dom beter sig...

Sant... jag vet 14-åringar som beter sig betydligt vuxnare än vissa 20-åringar.

Jag har inte bestämt mig än om jag tänker ge mig in i WoW, får se när det väl släpps. Dock så tror jag det likt de flesta andra MMORPG bara handlar om att kötta monster och levla, och då avstår jag nog. Men man får väl vänta tills releasen innan man bestämmer sig.

Permalänk

1. självklart
2. kanon idé.

Permalänk
Hedersmedlem

Självklart är man med .
18+ är en mkt bra idé....Fyller 18 i vinter, så det lär nog bli trevligt

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

1. Tänker definitivt börja spela WoW när det kommer ut, om den här hålan fått bredband tills dess eller om jag flyttar.
2. Låter som en rimlig idé men som redan har påpekats så finns det folk under 18 som kan vara riktigt duktiga och seriösa.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

roligt att du försöker med en seriös satsning på det

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Hmm, inte för att jag kommer börja spel WoW (tror inte det iaf), så är det rätt dåligt att ni tycker att man måste vara över 18... vad spelar det för roll? Man kan vara jäkligt omogen även fast man är 18...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

men asså hallå!!

Vadå 18+?? Jag e ju typ ba 14!! Fast jag e typ bästa orchsnubbem!! Tur för er att ja spela CS just nu endå...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
men asså hallå!!

Vadå 18+?? Jag e ju typ ba 14!! Fast jag e typ bästa orchsnubbem!! Tur för er att ja spela CS just nu endå...

tror det där beskriver, ganska väl, varför vi har 18+ regeln

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
tror det där beskriver, ganska väl, varför vi har 18+ regeln

Jag tror att han var ironisk där..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Ok, mötte en kille i EVE igår som var runt 20, ungefär så här lät det.

Ok kan du säga vart vi skulle, har supit hela kvällen, kommer inte ihåg så mycket av vad du sa. *fnitter för att han är så full*

sedan håller han på i 10min och babblar om hur mycket han kan supa.

Tillslut frågar han vad det var vi skulle göra nu igen... (vi skulle mina)

Och sedan är det få som lirar mmorpg och betalar för det, och springer runt och snakaj lunaj spjåket och skjytej om sina orcisajs. Även om det är 14 år.

EDIT: rättade till lite

Permalänk
Medlem

Tack så mycket...

..för all svar. Låt mig förklara policyn vi tänkte oss lite noggrannare.

Ingen av oss tänker "kolla upp" folk eller tvinga någon att bevisa att de är 18+. Regeln är mer till för att folk ska få ett hum om vilka typer som kommer hänga i klanen. Man vill ju vara med i en klan med folk som iallfall har liknande intressen som en själv.

Jag känner inte att jag personligen har något gemensamt med fjortisar. Jag vill inte ha folk som skriker ut vad de vill ha i chatten och skiter i alla andra. Ingen förolämpning mot någon, jag var nog också sådan när jag var 13-14 år. Men ska jag nu lägga ned en massa tid och betala månadskostnad på ett spel vill jag fan veta att ingen ska förstöra det för mig. SÄRSKILT ingen i min egen klan.

Som ni påpekade hör ålder och mognad inte alltid ihop, så är man världens mest avslappnade 16-åring så klart man vill lära känna er. Men ryktet om 18+ kommer ge en bra barriär för alla med riktigt dåligt beteende. Naturligtvis är gränsen flexibel. Jag menar jag är inget övermoget päron själv direkt.

Men ni fattar ideen bakom. Tack så mycket för all respons! Vi håller på att programmera hemsida och lägga upp på servrar och sånt nu. Från vad jag läst på diverse forum verkar det deffinitivt finnas intresse för en 18+ klan. Jag ska återkomma senare när spelet blir lite mer...aktuellt.

Faerie

EDIT: Alla som pratar lunar bli uteslutna ur klanen direkt.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Ska börja spela WoW så fort det kommer ut, fast jag och mina kompisar ska ha en egen clan, fast om det inte bli nånting av det så skulle jag kunna tänka mig att spela med i en clan som eran, fast jag får väl vänta ett par år, iom att jag är 16 =). Fast endast om ni er riktigt seriösa i ert spelande då. Men men, som sagt så kommer jag att lira WoW, så länge inte månadskostande blir skyhög dvs. Vilken ras hade ni tänkt att vara?,jag funderar på att va nightelf, har alltid tyckt dom va bra innan, så förhoppnings vis er dom det väl nu med.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet verkar lovande, men vågar nog inte svara på de där frågorna rititgt ännu. Beror helt på vad jag gör i höst. Men annars tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

Ni som är 16-17 nu behöver nog inte oroa er känner jag Blizzard rätt så har ni fyllt 18 när WoW släpps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ni som är 16-17 nu behöver nog inte oroa er känner jag Blizzard rätt så har ni fyllt 18 när WoW släpps

Ja, när det er blizzard som släpper så brukar man ju kunna lägga på typ ett halvår på deras realese datum så. )

Permalänk
Medlem

GL med att kunna kontrollera åldern måste jag säga bara... ska själv göra allt i min makt för att inte spela WoW

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Damn vad jag är sugen nu, sitter bara och läser på deras sida..
Vi är ca 10st härifrån som tänkt köra, sen är det väl iofs några som bangar ut. Menmen kommer väl inte släppas på ett jäkla tag i vanlig Blizzardanda, fast å andra sidan blir dom ju alltid grymma.

"The beta is expected to begin sometime in Q3 (Sometime between August and October). It will be done in stages. That is all the information we have at this time, please watch the World of Warcraft site for any news."

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Jo man vill ju bli nedfryst tills serverbirth

Bra med åldersgräns, men för stövlars höj den till 25.

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem

Men jag som ska in i lumpen nästa år efter sommarn 7 ½ månad så jag hoppas att Wow kommer år 2005

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Medlem

Jag är 18 när det är släppt ^^ 17 nu, jag funderar på att inte lira WoW av just den anledningen att Blizzard har blivit lite mainstream och lockar många fjortisar..

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!