Helgsnack: Bra mat och snacks framför datorn

Permalänk

Äsh, jag datorerar på ätbordet istället. Jag kan inte minnas att jag någon gång haft datorspill på ätbordet.

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Hmm, som man misstänkte. Dessutom med all belysning m.m. så är det nog kört, som du säger, om man inte fläktar.

Jag syftade främst på processorn och eventuellt grafikkortet som kan alstra en hel del värme.
LEDen på tangenterna alstrar inte tillräckligt med värme så att de överhettas med lite gladpack på.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra filidutter. kör jag chips vid datorn så kör jag med en handy tillgänglig sedan kör jag wet wapes på dom nästa dag. gillar inte flottig mus/tangentbord eller xbox kontroll.

Permalänk
Medlem

Estrella sourcream onion med nacho cheese dippa, ätes med chopsticks.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Låter som ungkarlsliv 😀

"ung"karlsliv ja

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Äter aldrig vid datorn. För länge sedan drack jag päronkonjak som jag spillde ut över datorns tangentbord. Det resulterade i att datorn kraschade och jag var tvungen att ominstallera windows XP. Inte så teknisk bevandrad att jag fattade hur det var möjlig men det hände! Nån som har en förklaring kanske?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

90% av allt godis och lösgodis går att äta vid datorn. Dvs det som inte har socker och salt på utsidan av godiset. Choklad går också utmärkt, om man inte låter det ligga framme i solen innan. Mer problematiskt snask såsom ostbågar, chips och sockerutanpågodis får man hälla i sig direkt ur påsen.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Äter aldrig vid datorn. För länge sedan drack jag päronkonjak som jag spillde ut över datorns tangentbord. Det resulterade i att datorn kraschade och jag var tvungen att ominstallera windows XP. Inte så teknisk bevandrad att jag fattade hur det var möjlig men det hände! Nån som har en förklaring kanske?

Ett möjligt scenario om det var ett USB-tangentbord är att det blev kortslutning i tangentbordet som ledde till en oväntad omstart som orsakade att någon systemfil blev korrupt.
XP hade några systemfiler som ibland blev korrupta, oftast vid oväntade/forcerade omstarter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Estrella sourcream onion med nacho cheese dippa, ätes med chopsticks.

Dum fråga, hur lära man sig detta? jag kör bara två fingrar på xbox kontrollerns, left trigger, right trigger och skippar mellan dessa och left button, right button.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Flutters:

Äter aldrig vid datorn, men dricker gör jag dock

Det har gått ner en och annan flaska wirre framför datorn genom åren!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Mat hör hemma i köket, och på matbordet. Vid datorn dricker jag på sin höjd en varm dryck eller vatten. Problemet löst.

En varm dryck eller vatten hör hemma i köket, och på matbordet.

OnT:
Ostbågar med gaffel ur en skål vid datorn eller i soffan.
Chips - krossa hela påsen fint och häll upp chipskrossen i en skål och ät med sked.
^ bring on the likes

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Nu vart det svårt. Jordnötter med sked. Chipps med kökstång är ju klassikerna. Testat båda men jordnätter med sked var bäst.
Denna kanske är ny för er. Kökshandduk att torka händerna med emellan matcherna. Tyvärr så fungerar det inte perfekt.
Vad nu än gör testa inte att göra rent plasten med cellulosaförtunning. Inte så bra. Antilife hack sim vanligt.

Ja jag har en. Jag har en rulle maskeringstejp liggande på skrivbordet för att se till att inte kabeln fastnar i skärmkanten då man flyttar på råttan fort. Det fungerar bättre än man kan tro. Inte så värst snyggt men funktionellt.

Edit:
Ett skratt får ni i alla fall om inte annat. Nu står skärmen på golvet då den är ivägen för duken annars men det fungerar.

Edit 2:
Ja tog bort märket men antar att ni ser att det även är en eltejp liggande i. Det är bara en arbetsskada.

Stavning
Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Mat och glass äter man framför TV:n!

Resten går bra framför datorn!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Mat och glass äter man framför TV:n!

Resten går bra framför datorn!

Var det inte någon i gamla tråden som rekommenderade Milkshake på glass och gymmibjörnar i?
Personen kanske inte hade någon TV.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Finns en annan men jag tror inte det klassas som lifehack då det är udda bara. En polare äter kalla inlagda kikärtor med sked i bland. Det har personen haft framme för att ta en liten mumsbit då banorna på APEX laddar. Mer sked.

Edit:
Var inte detta Snacksclockers?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Kan man använda gladpack på tangentbordet? Tänker på värmeutvecklingen. Som en DIY

Det fanns några konstiga lite mer hårda plastskydd en gång i tiden. Men efter att testat de som ekonomi avdelningen hade så vart jag ganska sur. Jag hade fått mårgon kaffet. Även om det ser ut som det så skriver jag inte med pekfingervalsen.
Jag skulle avråda från det hela om tangentbordet inte var trådlöst. Slipper man bränna USB porten eller PS2 då något överhettar och det blir överslag.

Rolig google sökning.
keyboard plastic cover

Denna var nog den bästa på första sidan.
https://www.amazon.com/QQ-Acrylic-Keyboard-Protector-Anti-Cat...

SER MYCKET PRAKTISKT UT.

Sedan har vi din.
https://www.mdsassociates.com/catalog/p-100862/clear-protecti...
Gladpack.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Rekordmedlem

Och inte dammar jag av tangentbordet heller så längre tangenterna kan röra sig men kan de inte gå ner skakar jag av det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Det har gått ner en och annan flaska wirre framför datorn genom åren!

Ja det har det gjort haha!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag klarar inte av att det är smutsigt, dammigt eller flottigt på skrivbordet eller omkring min datorplats Håller väldigt rent konstant.

Tvättar händerna så fort jag får något på dem om jag ska sitta och arbeta eller spela.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är jag tvungen att äta i köket så har jag en dator där också. Spill i tangentbordet är inget problem eftersom det redan är ganska fullt av smulor och annat så väldigt lite tränger ner melln tangenterna. Både datorn vid skrivbordet och den i köket har gamla tåliga och pålitliga tangentbord så lite kladd och smulor är OK. Dessutom brukar jag ha tåliga byxor så jag utan samvetsförebråelser kan torka av mig på dem vid behov. Enda problemet var för några månader sen då lite av pizzakladdet gled ner på tangentbordet. Som tur är så är jag vänsterhänt så det var bara CAPS LOCK, SHIFT oxh CTRL längst till vänster som påverkades. Fick vara lite försiktig tills det hade torkat. Då gick det bra att få loss det stelnade kladdet med en liten skruvmejsel.

Permalänk
Medlem

Tidigare, när jag inte hade dator kopplad till TV:n el mindre TV, åt jag ofta vid datorn men då med bestick.
Nu blir det på sin höjd lite godis, men även det rätt sällan.
Dryck blir det däremot desto oftare, som dock hålls på avstånd från tangentbordet.
Även alltid varit noga med att tvätta händerna innan jag rör i tangentbord el mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

https://i.imgur.com/sDDA4Eo.jpg
Och inte dammar jag av tangentbordet heller så längre tangenterna kan röra sig men kan de inte gå ner skakar jag av det.

Snälla säg att det där är någon random bild du hittade på intranätet.
Det där tangentborder behöver rengöras pronto.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Riktiga måltider äts i köket eller framför TV:n. Inga kladdiga fingrar får röra mus eller tangentbord.
Om man skulle behöva smula (smörgås) så gör man det över en assiett som man håller bort från skrivbordet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ELF:

Snälla säg att det där är någon random bild du hittade på intranätet.
Det där tangentborder behöver rengöras pronto.

Det är det jag skriver på nu Jag bryr mig inte det minsta om damm som inte påverkar funktionen men däremot är det garanterat inte kladdigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Numer när man har familj och barn måste man ju låtsas som att man inte äter framför datorn... Åtminstone tills alla andra sover...

Vätskor hålls innom räckhåll men utanför splashzone till allt känsligt (TGB och bareboneriggen uppe i datorhörnan där chassi inte får plats)

Mat och snacks äts för att parafrasera mig själv från förra gången liknande togs upp som djur alltid har gjort, ansiktet ner i skålen. Ev. ledig hand kan få lyfta skålen för ergonomins skull... Allt annat är Bara att krångla till saker i onödan.
Värdigheten övergavs ändå i samma stund man beslöt att äta vid datorn...

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Ett tricks när man äter chips vid datorn eller fest om inte servetter finns tillgängligt snabbt är att torka av på övre delen av strumpan Någon annan?
Strumpor byter man ändå varje dag och det märks inte om man torkar av lite flott. Detta gör man även med snusiga fingrar.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bennyfax:

Ett tricks när man äter chips vid datorn eller fest om inte servetter finns tillgängligt snabbt är att torka av på övre delen av strumpan Någon annan?
Strumpor byter man ändå varje dag och det märks inte om man torkar av lite flott. Detta gör man även med snusiga fingrar.

Har man torrsprickor på fötterna kan man smörja in dem

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Äter nötter med sked när jag spelar seriöst (varje start av PoE liga).

Är väl bättre ha i mugg och sedan "dricka" nötterna.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

https://i.imgur.com/sDDA4Eo.jpg
Och inte dammar jag av tangentbordet heller så längre tangenterna kan röra sig men kan de inte gå ner skakar jag av det.

Dra åt.. det där var riktigt vidrigt. <insert kräksmiley>

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Äter aldrig vid datorn 😊