Netflix tappar fler långtidsprenumeranter

Permalänk
Melding Plague

Netflix tappar fler långtidsprenumeranter

Enligt ny undersökning förlorar Netflix allt fler kunder som prenumererat på tjänsten i mer än tre år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom sänkte kvaliteten och har höjt priserna, inte konstigt de tappar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har redan varnat alla att jag kanske säger upp netflix snart. Delar med 2 vänner och morsan, vännerna har nu råd med egna abb om det är viktigt för dem och morsan klarar sig utan.

Jag o sambon använder netflix ibland men vi har en tracker vi kan få tag på det om det är netflix exklusivt.

Prime video har en riktigt bra spelare och kvalitet tycker jag, disney+ är trevligt utbud om än nichad så det är dessa tre jag prenumererar på varav netflix står för mer än halva kostnaden.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tycker filmer och serier som är där blir bara sämre och sämre, hade det inte varit för att ungarna använder det hade det blivit uppsägning från mig med.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Dom sänkte kvaliteten och har höjt priserna, inte konstigt de tappar.

Precis så. De satsar alldeles för mycket på skräp och drama-dokumentärer enligt mitt tycke. har dock tjänsten kvar just nu då jag ska se Better Call Saul inom en snar framtid. efter det så får jag ta mig en funderare igen.

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå det, utbudet börjar att väl svagt och mest serier inriktade mot tonåringar och mängder med filmer från 50-70 talet, inget ont i sig, men jag har inte Netflix för att se Franska 60tals filmer.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat diskutera om att säga upp streaming tjänster då jag tycker utbudet späds ut av skitserier som liknar alla andra för att tjäna snabba pengar. Att Netflix även höjer priserna gång på gång och ska eventuellt ska introducera reklam är helt åt helvete för vad man får.

Kommer antagligen att säga upp alla streaming tjänster förutom en och kolla på det utbud som finns där för att sedan hoppa vidare. Ohållbart att prenumerera på 5 st olika tjänster när det ändå inte finns ett skit att se.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker Netflix börjar bli dyrt, har haft sedan intron i Sverige, har även Prime, Disney+ (Marvel och Star Wars, say no more!) samt HBO max (bara för att det var billigt). Är definitivt på G att säga upp minst en tjänst. Netflix ligger närmast till hands.

Permalänk
Medlem

Har haft Netflix sen dag ett de kom till Sverige. Kommer nog säga upp det efter jag kollat klart Better call Saul och Taboo. Finns helt enkelt inget intressant material längre.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Medlem

Sade upp det för ett tag sen, blev alldeles för dyrt. För samma peng får jag Disney + HBO.
Skrev även detta som meddelande till dem, men fy vad mail jag får om att komma tillbaka.. billigare? Nej för samma dyra eller kassa kvalitet.

Nej tack.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ja, dom pinkar ju på sina trogna kunder genom att satsa på kvantitet i stället för kvalitet, och sedan lägga ner satsningar i snabbare takt än Google - man vågar ju inte följa nya grejer för risken är att Netflix fimpar vid en massiv cliffhanger. Att priserna ballat ur gör ju inte saken bättre.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Finns några bra serier på Netflix, men det mesta är... låt säga 80% är sånt som redan går på andra streamingtjänster till billigare pris och likvärdig kvalitet, resten är mediokert.

Exempel på några bra serier på Netflix:
Archive 81
Stranger things
Castlevania
Jurassic World: Camp Cretaceous

För att nämna några. Hade jag inte delat på avgiften hade jag avslutat för längesedan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Konstigt kanske finns ett samband mellan pris på en vara och dens försäljning? Så om man vill öka intäkterna går det inte enbart lösa genom att höja priserna.

Filmsmak har vi alla olika. Jag tror att en stor del av gruppen är ungdomar, sedan alla sportfånar som vill se matcher i realtid.
När det gäller filmer så har de flesta filmtjänster vad jag anser riktigt bra filmer som jag har sett minst en gång och ingen direkt lust att offra fritid på att se om. (för lite fritid för detta)
Kvar blir några nya filmer som släpps väldigt sällan och sedan vad jag mest anser vara skräp.

Hur de ska lösa detta är en bra fråga? Men det beror på vilken grupp tittare de vill ha. För mig ta in gamla serier som Stargate SG1, Atlantis, m.m borde i kunna fylla upp det med något sebart.

Permalänk
Medlem

Har Netflix, VIA-Play och Disney+ för barnens räkning. Tror inte jag hade haft kvar de annars. Sen finns det annat jag knappt använder längre som man kanske borde säga upp.

Permalänk
Medlem

Jag sa upp Netflix och skaffade Disney+, HBO Max, och Amazon prime för en mindre summa än vad Netflix kostade per månad.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt Netflix i går, kommer hinna se klart Better Call Saul innan det löper ut (tror jag).
Tittar mindre och mindre på Netflix. Är mest Viaplay (för NHL / MMA) och Disney+ / Amazon / HBO Max / CMore. (Fick en bra deal från Telia med Viaplay, CMore och HBO Max i ett år för samma månadskostnad som Viaplay)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RasmusC:

Har precis börjat diskutera om att säga upp streaming tjänster då jag tycker utbudet späds ut av skitserier som liknar alla andra för att tjäna snabba pengar. Att Netflix även höjer priserna gång på gång och ska eventuellt ska introducera reklam är helt åt helvete för vad man får.

Kommer antagligen att säga upp alla streaming tjänster förutom en och kolla på det utbud som finns där för att sedan hoppa vidare. Ohållbart att prenumerera på 5 st olika tjänster när det ändå inte finns ett skit att se.

Det vore jättebra om det inte gick att hitta skit men tyvärr har de ju en del skit som de gärna kunde avvara

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Finns några bra serier på Netflix, men det mesta är... låt säga 80% är sånt som redan går på andra streamingtjänster till billigare pris och likvärdig kvalitet, resten är mediokert.

Exempel på några bra serier på Netflix:
Archive 81
Stranger things
Castlevania
Jurassic World: Camp Cretaceous

För att nämna några. Hade jag inte delat på avgiften hade jag avslutat för längesedan.

Måste faktiskt försvara att Netflix varit pådrivande i att fler satsar mer på serier. Tidigare hade vi främst HBO som satsade lite mer på serier.

Netflix har utöver ovan nämnda följande serier som är förstklassiga:
Better caul saul
Narcos
Narcos Mexico
Ozarks
Sensei8 var rätt cool ända tills det blev lite väl woke

Gillar även riktigt schyssta dokumentärserier som de producerat:
Formula 1 - drive to survive
High score

Så jag tycker att Netflix faktiskt är värt att betala för fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joabor:

Tycker Netflix börjar bli dyrt, har haft sedan intron i Sverige, har även Prime, Disney+ (Marvel och Star Wars, say no more!) samt HBO max (bara för att det var billigt). Är definitivt på G att säga upp minst en tjänst. Netflix ligger närmast till hands.

HBO Max är enligt mlg en verklig "mögkanal", ibland försvinner den svenska texten, ofta "vi har problem att spela upp denna titel", men vad får man för 44,50 per månad, mest en massa skit.
Finns knapp nån film (Wonder woman 84 har Atmos) med Dolby Atmos ljud jämfört med Netflix som har ett bättre(?) utbud, sen varför Netflix har Atmos ljud på en del dokumenteter där dom för det mesta bara sitter å babblar., fattar jag inte. Iallafall fördel: Netflix. Köper faktist några Blu ray filmer då å då med Atmos eller DTS:X ljud.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Konstigt kanske finns ett samband mellan pris på en vara och dens försäljning? Så om man vill öka intäkterna går det inte enbart lösa genom att höja priserna.

Filmsmak har vi alla olika. Jag tror att en stor del av gruppen är ungdomar, sedan alla sportfånar som vill se matcher i realtid.
När det gäller filmer så har de flesta filmtjänster vad jag anser riktigt bra filmer som jag har sett minst en gång och ingen direkt lust att offra fritid på att se om. (för lite fritid för detta)
Kvar blir några nya filmer som släpps väldigt sällan och sedan vad jag mest anser vara skräp.

Hur de ska lösa detta är en bra fråga? Men det beror på vilken grupp tittare de vill ha. För mig ta in gamla serier som Stargate SG1, Atlantis, m.m borde i kunna fylla upp det med något sebart.

Netflix höjer priserna gång på gång och man blir lite mer irriterad varje gång. Visst man kan teckna ett billigare abonnemang men då får man låg upplösning och endast två samtidiga tittare. Hade man dessutom inte kunnat dela hade jag lämnat Netflix direkt. Netflix har helt klart hybris och tror att kunderna stannar kvar trots de skyhöga priserna. De är bra men inte så mycket bättre än HBO, Prime, Disney mm. Man kan få samtliga dessa för ungefär samma pris som Netflix 4K abonnemang. Det är dax för Netflix att göra en helomvändning och sänka priserna istället för att höja gång på gång om de vill behålla kunderna. Det är på grund av priset kunderna lämnar trots att Netflix gör allt för att förneka detta, vilket är otroligt korkat och kommer straffa dem hårt i slutändan.

Det är lite som när de var smarta och höjde priserna på musikcdskivor för att folk piratkopierade och försäljningen sjönk. Ridå!! Då accelererar man bara piratkopieringen ännu mer och folk köper ännu mindre skivor. De tänker inte utan har bara dollar framför ögonen.

Permalänk
Medlem

Det är väl inte direkt konstigt, när deras affärsmodell blir mer och mer kundfientlig och deras utbud sämre,dom är inte ensamma på marknaden längre.
Bortsett från att dottern använder Netflix så har jag inte tittat på det mer en någon enstaka film sedan senaste säsongen av The witcher kom ut, vilket var 21 december.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Finns några bra serier på Netflix, men det mesta är... låt säga 80% är sånt som redan går på andra streamingtjänster till billigare pris och likvärdig kvalitet, resten är mediokert.

Exempel på några bra serier på Netflix:
Archive 81
Stranger things
Castlevania
Jurassic World: Camp Cretaceous

För att nämna några. Hade jag inte delat på avgiften hade jag avslutat för längesedan.

Just att Netflix har "vissa" saker är en av deras största svagheter. Du vet aldrig när saker kommer försvinna, och bara för att de har en viss titel innebär det inte att de har samtliga avsnitt.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blir väl att köra 1 månad efter nya säsongen av stranger things släppts, sedan passa på att kolla på sista säsongen av Better Call Saul, Witcher S2, Arcane, The Queen's Gambit, Samt sista delen av S6 av Vikings (Om de har den). Se om man hinner med allt på en månad.

Permalänk
Medlem

Sade upp Netflix igår. Haft netflix sedan 2013. Droppen var att det ryktades om att de skulle införa reklam. Jag var redan lack på skiten.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem

Ska köpa mig en månad när Alice in Borderlands s02 kommer samt Squid Game S02.
Tittade precis färdigt på Clark, men den ballade ut redan i avsnitt 2. Höll inte alls kvalitet.

Permalänk
Medlem

De lever väl en del på folk som bara glömmer att säga upp sin abonnemang precis som gymmen runt om i världen. Ibland ska de snåla på kvalitén dessutom om de inte är netflixproducerat.
Finns en film i 4K så blir de inte 1080p.

Permalänk
Medlem

"Kul" läsning, sa upp Netflix som jag har kört på sedan 2018. Är det något i vattnet som ger oss flockkänsla?

Disney+ och HBO täcker mina behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Netflix höjer priserna gång på gång och man blir lite mer irriterad varje gång. Visst man kan teckna ett billigare abonnemang men då får man låg upplösning och endast två samtidiga tittare. Hade man dessutom inte kunnat dela hade jag lämnat Netflix direkt. Netflix har helt klart hybris och tror att kunderna stannar kvar trots de skyhöga priserna. De är bra men inte så mycket bättre än HBO, Prime, Disney mm. Man kan få samtliga dessa för ungefär samma pris som Netflix 4K abonnemang. Det är dax för Netflix att göra en helomvändning och sänka priserna istället för att höja gång på gång om de vill behålla kunderna. Det är på grund av priset kunderna lämnar trots att Netflix gör allt för att förneka detta, vilket är otroligt korkat och kommer straffa dem hårt i slutändan.

Det är lite som när de var smarta och höjde priserna på musikcdskivor för att folk piratkopierade och försäljningen sjönk. Ridå!! Då accelererar man bara piratkopieringen ännu mer och folk köper ännu mindre skivor. De tänker inte utan har bara dollar framför ögonen.

Läste lförmiddas om Pluto TV( gratis men reklam). Var en länk on Netflix, som tänker införa billigare abonnemang med reklam, nuvarande abonnemang skulle visst inte få reklan.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av superapan:

Ja, dom pinkar ju på sina trogna kunder genom att satsa på kvantitet i stället för kvalitet, och sedan lägga ner satsningar i snabbare takt än Google - man vågar ju inte följa nya grejer för risken är att Netflix fimpar vid en massiv cliffhanger. Att priserna ballat ur gör ju inte saken bättre.

Det är väl detta som får mig att tvivla på Netflix numera.

Personligen tycker jag det kommer en hel del intressanta saker fortfarande, i alla fall sett till deras egna material. Problemet är att man kollar igenom en säsong, sedan är det ett myntkast huruvida serien fortsätter, eller om det stannar av otroligt abrupt – man skulle kunna tro att Netflix beställer en komplett serie, men så verkar uppenbarligen inte vara fallet.

Fortfarande saltig över Marco Polo..

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >