Ifixits Steam Deck-reservdelar får pris

Permalänk
Melding Plague

Ifixits Steam Deck-reservdelar får pris

I närtid fyller Ifixit butiken med instruktioner och komponenter för att laga Valves enhet, där allt från moderkort till styrspakar syns i listan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hmmm, man kanske skulle beställa en steamdeck i delar så man får den redan i år?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

ooo detta kommer bli intressant, folk kommer beställa alla delar för att sedan göra ett customskal med t.ex större batteri

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Selmalagerlöf:

ooo detta kommer bli intressant, folk kommer beställa alla delar för att sedan göra ett customskal med t.ex större batteri

Oooh, ghettomoddad steampunkversion? Jatack! 🤤

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag själv skulle lätt köpa en ny enhet istället för ett så dyrt moderkort, men resterande kändes rimliga i övrigt! Bra utveckling och hoppas fler följer efter

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att det släpps reservdelar, men behövs Steamdeck redan repareras?
När släpptes enheten på marknaden?

Fattar att några släppts i backen, andra spillts kola på, intressant ändå med så tidigt behov av reparationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Det är ju bra att det släpps reservdelar, men behövs Steamdeck redan repareras?
När släpptes enheten på marknaden?

Fattar att några släppts i backen, andra spillts kola på, intressant ändå med så tidigt behov av reparationer.

Finns folk som är redigt klantiga där man redan har tappat den i golvet eller plumset.
Så dessa skulle säkert uppskatta reservdelar direkt vid lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Det är ju bra att det släpps reservdelar, men behövs Steamdeck redan repareras?
När släpptes enheten på marknaden?

Fattar att några släppts i backen, andra spillts kola på, intressant ändå med så tidigt behov av reparationer.

Det är väl en policy sak också.

Att vara kundvänlig och tillåta reparationer är inte nödvändigtvis samma sak som att det finns ett stort behov av reparationer.

Om ett företag istället har dålig kundservice och dryg personal innebär inte nödvändigtvis att de har väldigt bra produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det är väl en policy sak också.

Att vara kundvänlig och tillåta reparationer är inte nödvändigtvis samma sak som att det finns ett stort behov av reparationer.

Om ett företag istället har dålig kundservice och dryg personal innebär inte nödvändigtvis att de har väldigt bra produkter.

Helt sant. Mycket bra att man "tillåts" reparera sin egen hårdvara, och att detta inte kräver avancerad utrustning, mer avancerad än ett vanligt Ifixit-kit. Tumme upp för det!

Är Ifixits-reservdelar "pirat"? Dvs i samma betydelse som biltemas reservdelar för bilar.

(Funderar på att skaffa ett Steamdeck.)

Permalänk
Skrivmaskin

@Networker: Nej, de har ett samarbete med Valve och det är således bara originaldelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

@Networker: Nej, de har ett samarbete med Valve och det är således bara originaldelar

Låter bra!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av NordhNet:

Hmmm, man kanske skulle beställa en steamdeck i delar så man får den redan i år?

Göre göre göre. Vi kan 3D-printa ut ett skal att rymma allt i

Ändå hyfsat vettiga priser på småsakerna som jag tycker att jag snabbast märker slitage på, i.e styrspakar och liknande

Permalänk
Medlem

Jag hoppas någon gör andra skal till den. Jag blev så jäkla pepp på ett genomskinligt. Så som elektronik var i slutet av 90-talet och början av 2000.
Tänk att ha typ "smoked black" skal. Vore så jäkla ball.

Permalänk
Medlem

350 usd för moderkort är kanske inte rent farligt när man tar med i beräkningen att moderkortet rymmer en APU. Vad kostar ett ersättningsmoderkort till en laptop som i 99% har en lödad cpu? Jag menar att det blir ju svårt att jämföra med t.ex ett ATX moderkort utan CPU.