Köprekommendation på ett trådlöst kontors/gaming-headset

Permalänk

Köprekommendation på ett trådlöst kontors/gaming-headset

Tjena, har länge haft mina ögon på trådlösa headset men aldrig riktigt hittat något som matchar mina önskemål.
Har bara köpt hem och testat Sennheiser GSP 670 men där ljudet i lurarna var under all kritik. Kanske är jag kräsen?
Just idag sitter jag på ett trådat headset EPOS Game One Over-ear Headset som jag tycker matchar mina önskemål förutom att de inte är trådlösa.

Så jag tänkte att det är lika bra att ställa frågan här, då troligtvis ni har bättre kunskap än vad jag har?

Mina kriterier:
- Trådlöst
- Bra ljud/mikrofon
- Overear headset
- Ska fungera att spela fps-spel med, alltså låga latenser krävs
- Ska fungera med glasögon (Alltså ha mjuka kuddar så att glasögonen inte blir tryckta mot skallen)
- Gärna "öppna" så att det inte blir så svettigt men detta kan jag leva utan
- Bra batteritid

När det kommer till budget så finns det egentligen ingen gräns men säg att 10k är max?

Någon som har några köptips till mig?

Permalänk
Medlem

Kanske nya Steelseries Arctis Nova?
https://www.inet.se/produkt/6302741/steelseries-arctis-nova-p...

Annars är Razer BlackShark V2 Pro och Corsair HS80 de två som fått överlag bäst kritik, speciellt gällande ljudkvalité inom trådlösa gamingheadset.

Själv är jag väldigt nöjd med BlackShark V2 Pro och jag provade i princip alla headsets innan jag fastande för den.

Har själv glasögon och är någorlunda kräsen när det gäller ljudkvalité. Har Philips X2 med dac/amp på sidan om men använder nästan aldrig.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Annars är Razer BlackShark V2 Pro och Corsair HS80 de två som fått överlag bäst kritik, speciellt gällande ljudkvalité inom trådlösa gamingheadset.

Själv är jag väldigt nöjd med BlackShark V2 Pro och jag provade i princip alla headsets innan jag fastande för den.

Har själv glasögon och är någorlunda kräsen när det gäller ljudkvalité. Har Philips X2 med dac/amp på sidan om men använder nästan aldrig.

Fick hem mina Nova Pro wireless igår och de var INTE bra, sämre än de gamla Arctis Pro.
Håll er borta från dessa till det sker en KRAFTIG prissäkning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950X3D@Stock, ASUS RTX 5080 OC Prime, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, , G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Samsung NVME 980Pro 2TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: LG 32 OLED", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Tack för rekommendationen. Blev att jag drog hem ett par Razer BlackShark V2 Pro faktiskt. Och jag har faktiskt inte något att klaga på. Kanske känns lite plastiga och mikrofonens ljud är väl sisådär. Men jag är ändå nöjd för priset!