Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Elgiganten kör trevliga priser på ett par PNY NVMe SSDer

Produkt: PNY CS2130 M.2 NVMe SSD, 1 TB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l...
Kategori: Lagring
Pris: 499 kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5348175

Produkt: PNY CS2130 M.2 NVMe SSD, 500 GB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l...
Kategori: Lagring
Pris: 299 kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5348177

Måste ha varit fel prissatt då de kostar 1299:- (1tb) respektive 729:- (500 gb) just nu.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Måste ha varit fel prissatt då de kostar 1299:- (1tb) respektive 729:- (500 gb) just nu.

Rabatten gällde bara till 09:00 imorse. Men de var slut vid 21 igår kväll så jag missade det tyvärr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Sen är det ju uppenbart att det blivit fel i Elgigantens ände och att man som kund förstår att man inte får en telefon för en tiondel av dess butikspris. Inte för att det förmildrar Elgigantens schabblande med priserna, igen. Det är därtill makalöst dåligt att de inte ens lyckas länka fullständiga abonnemangsdetaljer och villkor när de nu så hemskt gärna vill sälja dem.

Jovisst, det var ju uppenbart felaktigt, det behövde inte ens påpekas tänkte jag. Var inte medveten om att EG gjort precis samma schabbel tidigare Pinsamt. De lär väl knappast köra en "Mediamarkt" och stå för de felaktiga priserna i marknadsföringssyfte i det här fallet, det hade väl varit enda chansen annars.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Rabatten gällde bara till 09:00 imorse. Men de var slut vid 21 igår kväll så jag missade det tyvärr.

1TB tror jag var slut innan 2000. Jag beställde 2st 500GB till barnen strax innan klockan slog och då var 1tb diskarna borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Rabatten gällde bara till 09:00 imorse. Men de var slut vid 21 igår kväll så jag missade det tyvärr.

Damn, det var ju kusligt bra priser då! Och ja, attans att man inte hann knipa någon själv

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Det går tydligen inte att få något gjort med Elgigantens kundtjänst, de ber en att gå till en fysisk butik för att sköta det. Det går även inte att avbeställa allt utan all hjälp måste tydligen gå genom deras butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Det går tydligen inte att få något gjort med Elgigantens kundtjänst, de ber en att gå till en fysisk butik för att sköta det. Det går även inte att avbeställa allt utan all hjälp måste tydligen gå genom deras butik.

Det låter ju bedrövligt. Köper man något online ska man ju inte behöva åka till en butik för att få hjälp. En del har ju ingen butik i närheten alls, inte rimligt man ska behöva åka 15-20 mil för det. Har man onlineförsäljning ska man kunna hantera sådant online eller via telefon.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Måste ha varit fel prissatt då de kostar 1299:- (1tb) respektive 729:- (500 gb) just nu.

Som alla skrivit, de gick åt snabbt ^^
Köpte inga själv, insåg att det mest hade blivit okynnesköp 😅

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Skrivet av alexander_e_b:

Jag kunde beställa via tre utan problem. Får väl se vad som händer tänker jag.

Försökte beställa genom att ringa in, men de sa att det var slut, efter 17:00 skulle de få reda på om de kunde få tag på fler så skulle ringa tillbaka då.

Ringer strax efter 17:00, då säger de att det är stängt, de har bara öppet mellan 09:00-18:00. Hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Det går tydligen inte att få något gjort med Elgigantens kundtjänst, de ber en att gå till en fysisk butik för att sköta det. Det går även inte att avbeställa allt utan all hjälp måste tydligen gå genom deras butik.

Nu kanske vi inte pratar om samma, men om du ska ångra endast abonnemanget tror jag du ska göra det via tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det låter ju bedrövligt. Köper man något online ska man ju inte behöva åka till en butik för att få hjälp. En del har ju ingen butik i närheten alls, inte rimligt man ska behöva åka 15-20 mil för det. Har man onlineförsäljning ska man kunna hantera sådant online eller via telefon.

Skrivet av merdique:

Nu kanske vi inte pratar om samma, men om du ska ångra endast abonnemanget tror jag du ska göra det via tele2.

Ringde till Tele2 istället, efter en timme så kom jag fram och bad om att säga upp abonnemanget och få slutfaktura på mobilen. Konstigt nog blev det endast 880kr, jag valde Samsung Galaxy A52s.

Elgigantens kundtjänst är ett skämt, tacka vet jag Tele2s kundtjänst.

Permalänk
Skrivet av Zapa:

Ringde till Tele2 istället, efter en timme så kom jag fram och bad om att säga upp abonnemanget och få slutfaktura på mobilen. Konstigt nog blev det endast 880kr, jag valde Samsung Galaxy A52s.

Elgigantens kundtjänst är ett skämt, tacka vet jag Tele2s kundtjänst.

Har du fått hem telefonen eller gick det att få slutfakturan utan att ha fått telefonen levererad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merciless:

Har du fått hem telefonen eller gick det att få slutfakturan utan att ha fått telefonen levererad?

Enligt appen Mina Paket så förbereds den just nu, så telefonen är inte framme än men det var inga problem med att få slutfakturan när jag snackade med kundtjänsten.

Permalänk
Skrivet av Zapa:

Enligt appen Mina Paket så förbereds den just nu, så telefonen är inte framme än men det var inga problem med att få slutfakturan när jag snackade med kundtjänsten.

Yes, det var inga problem men ska få betala 880kr för telefonen och 1 månads abonnemang (279kr).

Permalänk
Medlem

Hade varit skönt med en tråd: "Mobiler och uppsägning av abonnemang - diskussionstråd" eller liknande. Jag kan tycka att det visst faller inom denna tråd, egentligen, men upplever att det ofta spårar ur och blir en massa inlägg om kundtjänst hit och dit istället. Typ som när Telia kör sin Black Friday-kampanj på bredband, då är det ingen mening att följa tråden.

Permalänk
Medlem

Är inte OLED77C15LA Väldigt billigt på Dustin just nu? Kan det vara de sista som är på väg ut nu?

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarakin:

Är inte OLED77C15LA Väldigt billigt på Dustin just nu? Kan det vara de sista som är på väg ut nu?

Bra pris helt klart.
Gick att köpa på LG's hemsida för cirka 24.200 (inkl frakt) för någon månad sedan - ångrar att jag inte slog till då.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Elgiganten kör trevliga priser på ett par PNY NVMe SSDer

Tackar för riktigt bra tips! Beställde 1TB som får agera cache i servern.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Man får med Xiaomi m365 enligt Halebop

hejsan, okej så ska jag prova ringa dom igen på halebop tackar

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det går att få sonys 90 (x90j eller x93j) serie från förra året på 75tum för 15k. Den har legat kring det tidigare, billigaste jag hittar nu är 16k hos mediamarkt vilket inte känns som en bra deal när den snart har 1år på nacken och tidigare varit på 15k.

Ute efter tv på 75tum med max budget 15k. Känns som att sonyn är bäst sett till priset.
Samsung HW-Q960AXE inväntas också, LG sp11 ska vara något sämre.

Permalänk
Skrivet av Anton89:

Bra pris helt klart.
Gick att köpa på LG's hemsida för cirka 24.200 (inkl frakt) för någon månad sedan - ångrar att jag inte slog till då.

Do you know if there's a possibility of buying additional warranty for the panel when buying C1 from LG directly ? Something like EL Care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Do you know if there's a possibility of buying additional warranty for the panel when buying C1 from LG directly ? Something like EL Care.

https://www.lg.com/se/lg-premium-care

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av alexander_e_b:

Jag kunde beställa via tre utan problem. Får väl se vad som händer tänker jag.

Som jag själv anande lite så gick det inte att beställa om man inte va kund eller tecknade sig för abonnemang(det kom dem på idag). Blufföretag! Grymt dåligt att det inte framgår av deras ”kampanj”

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Som jag själv anande lite så gick det inte att beställa om man inte va kund eller tecknade sig för abonnemang(det kom dem på idag). Blufföretag! Grymt dåligt att det inte framgår av deras ”kampanj”

Det borde anmälas till ARN, vilseledande reklam av ren princip. Jag hittade inte heller någonstans att det krävde att man var aktiv kund. Däremot så var jag inte intresserad ändå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Som jag själv anande lite så gick det inte att beställa om man inte va kund eller tecknade sig för abonnemang(det kom dem på idag). Blufföretag! Grymt dåligt att det inte framgår av deras ”kampanj”

Ringde precis och då "är dom helt slut i huvudlagret". Känns lite fel hela denna kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Produkt: WD Black SN850 M.2 SSD - 2TB med heatsink
Länk: https://www.inet.se/produkt/4302256/wd-black-sn850-2tb-gen-4-...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5586265
Pris: 2490 kr

200kr under Webhallens pris för den utan heatsink

Kikar man lite snabbt på prisjakt så blir det ju billigaste 2TB disken som kör PCI-E gen 4.
inte dåligt med tanke på att den inte direkt är slö heller.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tack för tipset på A2000. Blir en uppgradering till servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Tack för tipset på A2000. Blir en uppgradering till servern.

Ja, det var en bra deal!

Ska själv peta in en i min Macbook Pro 2015 och uppgradera från 128GB till 1TB
Krävs dock en separat adapter för det, men men. Apple way

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag beställde S22 med MTK 4370kr, skiter det sig så ångrar jag allt bara.

Gick det vägen?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Gick det vägen?

Yes, sa upp abonnemanget idag och kommer få slutfaktura. Inga konstigheter 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you