Permalänk

Gratis Blogtjänst 2022

Finns det någon bra gratis blogg tjänst.

Krav:
- Går att göra tabeller
- Kopiera bilder från clipbord
- Gratis
- Editera direkt på sidan WYSIWYG

Confluence liknande tjänst hade varit drömmen

Har testat blogspot men där finns inte tabeller i gratisversionen.

Permalänk
Medlem

Testa Github Pages.

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Testa Github Pages.

Tack för förslaget, ska testa skapa konto och lägga upp.

Permalänk
Medlem

Google Docs? Varför inte LOL

Det är ju skit nice att skriva i, gratis och har allt det du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krypzec:

Google Docs? Varför inte LOL

Det är ju skit nice att skriva i, gratis och har allt det du vill.

Helt klart, men det är inte så värst smidigt att dela "inläggen" då. Plus, att läsa in "inläggen" tar rätt lång tid (om de inte har snabbat upp procesen sen sist jag använde det). Sen är det såklart ingen bra lösning om man är mån om sin integritet

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Helt klart, men det är inte så värst smidigt att dela "inläggen" då. Plus, att läsa in "inläggen" tar rätt lång tid (om de inte har snabbat upp procesen sen sist jag använde det). Sen är det såklart ingen bra lösning om man är mån om sin integritet

Helst vill man ha klassisk blogg al a 2005. Eller helst liknande confluence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordAlgar:

Helst vill man ha klassisk blogg al a 2005. Eller helst liknande tconfluence.

Ja, egentligen. En som inte har så mycket lull-lull, så att säga. Har faktiskt aldrig hört talats om confluence vad jag minns. Är det den från Atlassian du menar?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Ja, egentligen. En som inte har så mycket lull-lull, så att säga. Har faktiskt aldrig hört talats om confluence vad jag minns. Är det den från Atlassian du menar?

Precis, den används väl mest i intranät på företag. Men funktionerna är bra och enkla (för mina behov).

Men jag behöver egentligen mest text tabeller och att enkelt "kopiera" in bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordAlgar:

Precis, den används väl mest i intranät på företag. Men funktionerna är bra och enkla (för mina behov).

Men jag behöver egentligen mest text tabeller och att enkelt "kopiera" in bilder.

Ok Låter faktiskt som att GitHub Pages är något för dig. Där kan du enkelt skapa tabeller tillsammans med text + mer med hjälp av Markdown, och även klistra in bilder eller dra-och-släpp bilderna till artikeln Men om du inte vill bli uppkollad och "ägd" av Microsoft, så kan du ta en titt på Codeberg Pages istället.

Jag har aldrig använt några av dessa tjänster, men om de fungerar exakt samma som till exempel när man ska skriva en ny issue, så funkar det så som jag redan har nämnt.

Dessa tjänster är de absolut enklaste du kan hitta, förutom WordPress (som du även kan installera på din server eller VPS). Tycker dock att WordPress kan ses som rätt avancerad jämfört med GitHub Pages och Codeberg Pages.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Ok Låter faktiskt som att GitHub Pages är något för dig. Där kan du enkelt skapa tabeller tillsammans med text + mer med hjälp av Markdown, och även klistra in bilder eller dra-och-släpp bilderna till artikeln Men om du inte vill bli uppkollad och "ägd" av Microsoft, så kan du ta en titt på Codeberg Pages istället.

Jag har aldrig använt några av dessa tjänster, men om de fungerar exakt samma som till exempel när man ska skriva en ny issue, så funkar det så som jag redan har nämnt.

Dessa tjänster är de absolut enklaste du kan hitta, förutom WordPress (som du även kan installera på din server eller VPS). Tycker dock att WordPress kan ses som rätt avancerad jämfört med GitHub Pages och Codeberg Pages.

Tack för alla förslag. Jag har tidigare installerat och kört wordpress, men vill nu undvika all administration. Verkar vara några steg på de tjänsterna ovan även om resultatet kanske är bättre.

Permalänk

Tack alla för förslag, jag har nu testat Wix lite och det verkar fylla mitt behov. www.wix.com

Permalänk
Medlem

Lite sent kanske, men https://www.c.nu har det du vill ha.