Permalänk
Medlem

Sålde precis min MTB till min far då den bara stått senaste åren. Har en klassisk herrcykel med 3 växlar som jag är ute och cyklar på med barnen eller ensam. Men skulle vilja ut på lite längre turer och få lite mer motion/träning i det hela. Gymmar 5 dagar i veckan, ute på en del promenader/intervaller. Tänker att variera med lite längre cykelturer skulle va skönt också. Vill inte ha någon ytterligare cykel, typ racer. Det är för ”seriöst”. Utan tänker att jag säljer herrcykeln och köper en hybridcykel så har man ”allt i ett”. Både för cykelturer med familjen men även komma ut på lite längre cykelturer själv med nå matsäck osv. För lite mera ”motionspass”. Mest asfalt kanske nån enstaka grusväg. En hybrid borde väl vara utmärkt som jag förstått det? Då det verkar vara populärt inom pendling osv.

Hittade denna som verkar vettig https://www.bikester.se/serious-sonoran-rigid-street-M909391..... Detta stuket borde väl fungera för mina ändamål?

https://www.bikester.se/ortler-saragossa-M909331.html?vgid=G1... Såg denna också med pakethållare vilket kan va ett plus

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Wescan:

Sålde precis min MTB till min far då den bara stått senaste åren. Har en klassisk herrcykel med 3 växlar som jag är ute och cyklar på med barnen eller ensam. Men skulle vilja ut på lite längre turer och få lite mer motion/träning i det hela. Gymmar 5 dagar i veckan, ute på en del promenader/intervaller. Tänker att variera med lite längre cykelturer skulle va skönt också. Vill inte ha någon ytterligare cykel, typ racer. Det är för ”seriöst”. Utan tänker att jag säljer herrcykeln och köper en hybridcykel så har man ”allt i ett”. Både för cykelturer med familjen men även komma ut på lite längre cykelturer själv med nå matsäck osv. För lite mera ”motionspass”. Mest asfalt kanske nån enstaka grusväg. En hybrid borde väl vara utmärkt som jag förstått det? Då det verkar vara populärt inom pendling osv.

Hittade denna som verkar vettig https://www.bikester.se/serious-sonoran-rigid-street-M909391..... Detta stuket borde väl fungera för mina ändamål?

Ja det borde den, du kan ju montera pakethållare på den och den har 40mm däck så den bör ju gå att använda med skapliga dubb eller vinterdäck om du ska köra året runt.
På bilden har cykeln navdynamo och ljus, framljuset drivs naturligtvis av dynamon men det står inget om hur bakljuset drivs för många billigare moderna cyklar har tyvärr batteriljus bak i stället för att det är kopplat till dynamon och det kan vara bra att ljuset alltid bara funkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Här har du tre tips alla kommer i två färger:
https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-7.0-3
https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-7.0-4
https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-6.0-2
https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-6.0-1
https://www.bike-discount.de/en/cube-analog-flashlime-n-black
https://www.bike-discount.de/en/cube-analog-flashgrey-n-red

Du borde ligga runt 20" ramstorlek, men kolla tillverkarnas hemsidor för mer exakt passform.
Radon zr 7.0 varianten har luftfjädring på gaffeln medans övriga är metallfjäder, skillnaden är att man kan ställa in gaffeln efter sin vikt bättre med den, kräver dock en gaffelpump men säger inget om man får en med eller om man måste köpa en utöver.

Frakten ligger på 59€ för en cykel från denna hemsidan och glöm inte pedaler.

Ahh tjusigt, de där ska jag kolla.
Ska man kika om 27.5" eller 29" däck :S

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det borde den, du kan ju montera pakethållare på den och den har 40mm däck så den bör ju gå att använda med skapliga dubb eller vinterdäck om du ska köra året runt.
På bilden har cykeln navdynamo och ljus, framljuset drivs naturligtvis av dynamon men det står inget om hur bakljuset drivs för många billigare moderna cyklar har tyvärr batteriljus bak i stället för att det är kopplat till dynamon och det kan vara bra att ljuset alltid bara funkar.

Tack för svar! Ja det kommer iaf bli fram och tillbaka till gymmet under vintertid. Så att kunna ha vinterdäck är ett plus. Vet inte ens vid eftertanke om det är nödvändigt, kom ju på att cykelsitsen för sonen går att använda utan pakethållare. Men går ju montera i efterhand som du säger.

Såg att samma cykel finns med stötdämpare, https://www.bikester.se/serious-sonoran-street-M909397.html?v..., för samma pris. Kanske är dumt att ta utan? Eftersom det blir mest asfalt och någon enstaka grusväg, så tänkte jag att det är onödigt. En rörlig del mindre. Men kanske kan va skönt ändå om man hamnar på någon rejält ojämn grusväg på utflykter osv. Är ju bara låsa om den inte används.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Wescan:

Tack för svar! Ja det kommer iaf bli fram och tillbaka till gymmet under vintertid. Så att kunna ha vinterdäck är ett plus. Vet inte ens vid eftertanke om det är nödvändigt, kom ju på att cykelsitsen för sonen går att använda utan pakethållare. Men går ju montera i efterhand som du säger.

Såg att samma cykel finns med stötdämpare, https://www.bikester.se/serious-sonoran-street-M909397.html?v..., för samma pris. Kanske är dumt att ta utan? Eftersom det blir mest asfalt och någon enstaka grusväg, så tänkte jag att det är onödigt. En rörlig del mindre. Men kanske kan va skönt ändå om man hamnar på någon rejält ojämn grusväg på utflykter osv. Är ju bara låsa om den inte används.

Jag är kluven till stötdämpare på väg, det gör det bekvämare men de väger mer och de kräver underhåll, särskilt enklare gafflar har en tendens att rosta lätt på vintern pga materialvalen.
Ska man ha det vibrationsfritt och kan välja vad man vill utan att tänka på budget så är nog kolfiber -gaffel och styre och slanglösa däck bättre om man främst ska cykla på vägar och inte behöver dämparna för att det verkligen är ojämnt underlag att studsa fram på i skogen.
Även däckmönstret känns det ganska stor skillnad på när man åker på asfaltvägar.

Kolfiberns största fördel är att den fjädrar på ett skönare sätt än stål och aluminium så att man inte blir lika uttröttad av vibrationerna, att det är lätt är inte den primära fördelen. om man inte ska tävla.

Man kan också ha en extra vibrationsdämpande kolfibersadelstolpe för att skona bakdelen.

https://www.bike-discount.de/en/ergon-cf-allroad-pro-carbon-s...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tack för länkning.
Ser rätt smutt ut, imponerade tekniskt också att ha 15% "laddeffekt" även på glaset ovanpå skärmen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag är kluven till stötdämpare på väg, det gör det bekvämare men de väger mer och de kräver underhåll, särskilt enklare gafflar har en tendens att rosta lätt på vintern pga materialvalen.
Ska man ha det vibrationsfritt och kan välja vad man vill utan att tänka på budget så är nog kolfiber -gaffel och styre och slanglösa däck bättre om man främst ska cykla på vägar och inte behöver dämparna för att det verkligen är ojämnt underlag att studsa fram på i skogen.
Även däckmönstret känns det ganska stor skillnad på när man åker på asfaltvägar.

Kolfiberns största fördel är att den fjädrar på ett skönare sätt än stål och aluminium så att man inte blir lika uttröttad av vibrationerna, att det är lätt är inte den primära fördelen. om man inte ska tävla.

Man kan också ha en extra vibrationsdämpande kolfibersadelstolpe för att skona bakdelen.
https://cd.bike-discount.de/media/image/58/4a/57/ergon-43000022-20111501-CF-Allroad-Pro-Carbon-Sattelstutze-1.jpg
https://www.bike-discount.de/en/ergon-cf-allroad-pro-carbon-s...

Tack för bra input och info! Lite som jag tänkte först då, en mindre rörlig del som kan kärva. Det är nog inte värt det då, med tanke på de ca 5% av tiden man kanske hamnar på någon väldigt ojämn grusväg. Det får nog bli den utan dämpare som jag länka först Känns ändå som en lagom peng för ändamålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tack för länkning.
Ser rätt smutt ut, imponerade tekniskt också att ha 15% "laddeffekt" även på glaset ovanpå skärmen.

Synd på priset bara. Jag tyckte det var saftigt med halva MSRP på den Edge 1030 som jag fick tag på...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av whisky:

Synd på priset bara. Jag tyckte det var saftigt med halva MSRP på den Edge 1030 som jag fick tag på...

Jag lyckades köpa Elemnt Roam dagarna innan Bolt 2 släpptes. Kändes också sådär men för att vara ärlig så vet jag inte om jag har så där supernytta av mer funktioner. Batteritid och tydlig skärm är helt ärligt A och O.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Blev en liten tur nu på kvällen.
Hade haft regn och åska tidigare, insåg sen hur blött det var i skogen och hagen jag trampade genom.. Haha
Men najs som fan att bara cykla lite och kolla ställen man inte varit på förr här i hålan man bor. 👍

Nu är hojen tvättad och i garaget, gubben fått sin öl och go musik. 👌

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Kul att du upptäckt MTB! Det är himla roligt att bara utforska stigar för att se var man hamnar. Det är en känsla av frihet att kunna ta sig fram nästan överallt. Bra motion är det också. Rena rama intervallträningen när man tvingas satsa för att ta sig fram/upp för en brant.

Permalänk
Medlem

Det här kan vara intressant för läsare här också: Nya regler för cykling i Änggårdsbergen, Göteborg.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Snusfri

Har tyvärr fått pyspunka på bakdäcken så måste köpa slang och byta, men det är ju en jungel att försöka hitta rätt.
Det är dessa fälgar som sitter på min hoj och vad jag förstått så är det ETRTO 584-35 slang jag skall ha, men det verkar vara svårt att få tag på.

Däcken som sitter på är Schwalbe Rocket Ron 27.5"

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det här kan vara intressant för läsare här också: Nya regler för cykling i Änggårdsbergen, Göteborg.

Aa absolut intressant, visste inte ens att området finns

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Skaffade mig min första mtb nu förra helgen, ett par kollegor cyklar på mtb spåren runt där vi bor och vart sjukt sugen på att börja.

Blev ett köp av en Cube Analog, bara hunnit bli i två rundor än så länge, men fan vad kul det är, och Shit vilken kondition jag inte har! Haha

Efter turen igår så insåg jag att en dropper post behöver införskaffas snarast. 😂
Ena gången kom jag inte över sadeln och andra gången rätt i paketet efter ett misslyckat försök att ta mig vidare i ett parti.

Riktigt skoj och utmanande!

<Uppladdad bildlänk>

Hej!

Är det denna Cube Analog som du har köpt?

Jag letar efter min första MTB och blev nämligen rekommenderad ovan av en kompis. Känner du dig nöjd med köpet?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av THB:

Har tyvärr fått pyspunka på bakdäcken så måste köpa slang och byta, men det är ju en jungel att försöka hitta rätt.
Det är dessa fälgar som sitter på min hoj och vad jag förstått så är det ETRTO 584-35 slang jag skall ha, men det verkar vara svårt att få tag på.

Däcken som sitter på är Schwalbe Rocket Ron 27.5"

https://i.imgur.com/NxNIJKD.jpg

Jag är ärligt talat skeptisk till 35 mm slang för det står ju 2,8" på däcket på bilden, man kan ha lite mindre slangar och töja ut men att töja dem till dubbla storleken är inte så lämpligt, det verkar i vart fall finnas standardslangar på Biltema som passar 2,8" men de är ju betydligt större än 35mm, var har du fått rekommendationen 35mm slangdiameter från till ett 2,8" däck ? Eller är det inte samma dimension på ditt däck som däcket på bilden du länkar ?
https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelreservdelar/cykelsl...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av mrqaffe:

Jag är ärligt talat skeptisk till 35 mm slang för det står ju 2,8" på däcket på bilden, man kan ha lite mindre slangar och töja ut men att töja dem till dubbla storleken är inte så lämpligt, det verkar i vart fall finnas standardslangar på Biltema som passar 2,8" men de är ju betydligt större än 35mm, var har du fått rekommendationen 35mm slangdiameter från till ett 2,8" däck ? Eller är det inte samma dimension på ditt däck som däcket på bilden du länkar ?
https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelreservdelar/cykelsl...

Är nog jag som rör ihop det med måtten jag ser när jag kollar på sidan för fälgen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av THB:

Är nog jag som rör ihop det med måtten jag ser när jag kollar på sidan för fälgen.

Jag letade efter olika dimensioner på Schwalbe Rocket Ron 27.5" och hittar inget mindre än 54 mm och det är väl logiskt för det är ett MTB däck, läs på däcket för att kolla vad däcket har för dimension eller så hittar du hålet och sätter på en lapp, det är väl inte så svårt om du kan doppa det i diskhon och se var det bubblar.

Men det låter i vart fall inte som om du ska ha en 35mm slang utan de ska nog vara betydligt grövre för att passa om du ska byta slang.

Edit, är det möjligen så att fälgbredden är 35 mm för det passar ju bra om du har så breda däck som 2,8" det är ju snäppet under en fatbike vi pratar om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är nog jag som rör ihop det med måtten jag ser när jag kollar på sidan för fälgen.

Står ju 70-584 på däcket. Köp slang som matchar det så blir det nog bra.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Snusfri
Skrivet av mrqaffe:

Jag letade efter olika dimensioner på Schwalbe Rocket Ron 27.5" och hittar inget mindre än 54 mm och det är väl logiskt för det är ett MTB däck, läs på däcket för att kolla vad däcket har för dimension eller så hittar du hålet och sätter på en lapp, det är väl inte så svårt om du kan doppa det i diskhon och se var det bubblar.

Men det låter i vart fall inte som om du ska ha en 35mm slang utan de ska nog vara betydligt grövre för att passa om du ska byta slang.

Edit, är det möjligen så att fälgbredden är 35 mm för det passar ju bra om du har så breda däck som 2,8" det är ju snäppet under en fatbike vi pratar om.

Skrivet av FlyingFinn:

Står ju 70-584 på däcket. Köp slang som matchar det så blir det nog bra.

Blev denna slang.
Bör nog passa fin fint.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Träffade ett par cykelturister och åkte en bit med dom, fick tillochmed prova ena cykeln. Handbyggd i Tyskland av Patria, med Rohloff-nav.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BraCCa:

Hej!

Är det denna Cube Analog som du har köpt?

Jag letar efter min första MTB och blev nämligen rekommenderad ovan av en kompis. Känner du dig nöjd med köpet?

Jäpp. Den jag köpte, riktigt nöjd över den.
Har inte köpt till några tillbehör mer än flaska och hållare.

Men en sänkbar sadelstolpe med reglage från styre är på första plats iaf. ☺️

Är helt novis på mtb, jobbar på att få igång kondisen så man inte flåsar som en tok direkt. Haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Snusfri

Var iväg idag och fixade punkan, eftersom jag bor i lägenhet och inte har möjlighet att mecka själv så lämnades cykeln in.
Herr reparatör visade mig att bakdäcket bör bytas ASAP så kikar runt lite på vad man skall köpa.

Det är 70-584 (27.5" 2.80) som är måtten.

Eftersom jag kör mestadels landsväg/skogsväg samt en del "slingor" i skog så har jag kikat på Johnny Watts Performance, tänkte byta båda fram och bak när man ändå håller på, kikar även på Eddy Current Rear Super Trail samt matchande front av samma model.

Finns det andra bra däck annars?

Edit: Blev beställning av 2st Schwalbe Smart Sam.

Bör nog bli fint.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Var iväg idag och fixade punkan, eftersom jag bor i lägenhet och inte har möjlighet att mecka själv så lämnades cykeln in.
Herr reparatör visade mig att bakdäcket bör bytas ASAP så kikar runt lite på vad man skall köpa.

Det är 70-584 (27.5" 2.80) som är måtten.

Eftersom jag kör mestadels landsväg/skogsväg samt en del "slingor" i skog så har jag kikat på Johnny Watts Performance, tänkte byta båda fram och bak när man ändå håller på, kikar även på Eddy Current Rear Super Trail samt matchande front av samma model.

Finns det andra bra däck annars?

Edit: Blev beställning av 2st Schwalbe Smart Sam.

Bör nog bli fint.

Smart Sam är trevliga, snabba däck men greppet är inte full fläsk MTB. Fina på jämn stig och lätt löst grus .

Tog en tur på fatbike, sådär 6km vandringsled, delvis för stenig för mej, men kul ändå. Onödigt mycket mygg. Sen nyslagen åker och 2km asfalt som är mindre kul på domdär däcken. Flytet över gräs och lera är skoj dock.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av THB:

Var iväg idag och fixade punkan, eftersom jag bor i lägenhet och inte har möjlighet att mecka själv så lämnades cykeln in.
Herr reparatör visade mig att bakdäcket bör bytas ASAP så kikar runt lite på vad man skall köpa.

Det är 70-584 (27.5" 2.80) som är måtten.

Eftersom jag kör mestadels landsväg/skogsväg samt en del "slingor" i skog så har jag kikat på Johnny Watts Performance, tänkte byta båda fram och bak när man ändå håller på, kikar även på Eddy Current Rear Super Trail samt matchande front av samma model.

Finns det andra bra däck annars?

Edit: Blev beställning av 2st Schwalbe Smart Sam.

Bör nog bli fint.

Inte mecka i lägenhet? 😁 Jag bor också i lägenhet och det är no problem!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Inte mecka i lägenhet? 😁 Jag bor också i lägenhet och det är no problem!

Samma här, funkar bra.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Inte mecka i lägenhet? 😁 Jag bor också i lägenhet och det är no problem!

Du kanske har en 200kvm lägenhet?

Jag undviker att meka i min tvåa, det finns ingen plats där jag kan ställa cykeln och lägga ut papper på golvet eller så.

Men när vi hittar en fyra så lär det gå att göra ett hörn där jag har stativ som håller cykeln

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Bor i tvåa.
Mekar i vardagsrummet, till min frus stora förtret.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Bor i tvåa.
Mekar i vardagsrummet, till min frus stora förtret.

Önskar det fanns plats här :(, har TV, två skrivbord, piano, soffbord, bokhyllor och matbord i vardagsrummet.

55kvm tvåa, det är tajt!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag monterade min långfärdshoj i vardagsrummet, gruscykeln likaså. Men klart, alla är ju inte galna

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3