Bethesda: "Starfield har över 1 000 planeter att utforska"

Permalänk
Melding Plague

Bethesda: "Starfield har över 1 000 planeter att utforska"

I ett videoklipp demonstrerar Bethesda gameplay för det kommande storspelet Starfield, där allt från karaktär- och basbyggande till strider och rymdskepp förevisas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Och Fallout 76 var ”16 gånger så detaljerat som Fallout 4”. No Mans Sky har väl oändligt med planeter men har du besök 5 st har du besökt alla.

Jag är försiktigt optimistisk då jag gillat Fallout- och Elder Scrolls-spelen från Bethesda men man har ju lärt sig vad man får vid detta laget.

Permalänk
Medlem

Jag blev ändå positivt överraskad av bredden i spelsekvenserna. Däremot är jag inte helt såld på Tods "1000 planeter". Jag vill att Starfield ska lyckas, Bethesda behöver det!

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på detta. Spenderat många timmar i deras tidigare spel(förutom Fallout 76) så jag vet att det kommer bli många timmar här med. Vi får inte många rymdspel av den här typen tyvärr, så det ska bli spännande att få se hur Bethesda har byggt upp det.
Det här med 1000 planeter är säkerligen sant men som vi alla vet så är detta processuell generering, jag hoppas dock vi får i alla fall 4-6 planeter som är gjorda lite mer för hand.

Striderna verkar vara något som de har problem med, vet inte om det är deras uråldriga motor men det ser i alla fall lite bättre ut än tidigare spel.

Permalänk
Medlem

Efter fallout 76 är förhoppningarna inte på topp. Dessutom tänker jag lite på no mans sky där det fanns säkert tusentals planeter där den ena var mer ointressant än den andra. Hellre 5 fyllda planeter än 1000 tomma om jag får bestämma.
Men vi får väll hoppas dom gör det bra.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det är ju Bethesda. Man kan ju undra hur många buggar som måste fixas den här gången?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Förboka eller spela via gamepass det är frågan

Permalänk
Medlem

Hmm, väldigt tveksam till dessa 1000 planeter... Kvalité för kvantitet i min bok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är ju Bethesda. Man kan ju undra hur många buggar som måste fixas den här gången?

Äsh tycker internet mobben har vart lite väl hårda, jag gillade F76 jag gillade även Cyberpunk så blir nog att testa oavsett vad hat-tåget säger

Permalänk
Medlem

Det ser ut som vad alla förvänta sig med No mans sky. NMS var ju jävligt kul i ett par timmar tills man snabbt insåg att man redan har sett allt och det är endast är ett par modeller som återgenereras på gång.

Det här ser ju ut att vara mycket djupare.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Förboka eller spela via gamepass det är frågan

Varför ska du förboka? Hade du tänkt att köpa en fysisk kopia?

Permalänk
Medlem

Tar hellre 10 handgjorda än 1000 auto genererade..

Permalänk
Medlem

Oh det är lite som Star Citizen fast man slipper att betlaa tusentals dollar för skeppen...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Det här såg inte bra ut alls. Tråkiga factions, story och grafisk stil.

Permalänk
Medlem

Tycker att det var över förväntan. Blir säkert skoj.

Permalänk
Medlem

Såg videon nu och jag undrar. Kommer man möta shepard och slåss mot reapers med honom eller kommer han vara en fiende och kontrollerad av reapers den här gången?
"artikfakter" som ger "syner" och något mysterium kopplat till detta har vi gjort förr. nåja kanske alla sidouppdrag gör det värt det? Fallout 4s huvuduppdrag var ju inget vidare faktiskt men vissa sidouppdrag var riktigt bra.
Hoppas dom får till karaktärerna vilket kan vara helt avgörande i spel som detta. Jag tycker ME: andromeda föll ganska hårt på just detta, karaktärerna var tråkiga och väldigt "platta".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Alltså, vill verkligen att det här ska bli bra. Rymd-epos från Bethesda borde ju på pappret vara oslagbart. Men satan i gatan vad det här kändes smaklöst. Lite som en brunare version av The Outer Worlds kombinerat med No Man's Sky. Förhoppningsvis blir det en rackarns massa utforskarglädje, men just nu får detta bara en halv tumme upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Det ser ut som vad alla förvänta sig med No mans sky. NMS var ju jävligt kul i ett par timmar tills man snabbt insåg att man redan har sett allt och det är endast är ett par modeller som återgenereras på gång.

Det här ser ju ut att vara mycket djupare.

Du måste missat no mans sky filmer innan släpp som detta? no mans sky hade ju promotion filmer som detta och sedan när det kom var det inte ens i närheten av det som de hade talat om och visat. detta skulle kunna vara exakt samma sak. vi får helt enkelt vänta på slpp och se då och hoppas dom inte gör en nom mans sky grej av det hela.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Gör hellre 20 planeter riktigt bra, tack.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Nja, lite dålig eftersmak i munnen efter att ha sett den trailern. En spännande story är nog det enda som kan rädda det för min del. Gunplay såg bedrövligt ut och detta med "1000 planets" lockar inte alls. Kan ju hoppas att spelet ingår med GamePass

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar.

Låter ju bra i och för sig - det gjorde No mans sky i början med tills det var release… då blev det lite pannkaka.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

-1000 planeter att utforska

Fan Todd, du har gjort det igen. En riktig meme-maskin den där mannen.

Men seriöst. Alla planeter behöver inte vara byggda för hand. De borde finnas hela solsystem med enbart tråkiga obeboeliga planeter då upptäckten av en som faktiskt har liv eller haft liv på sig blir roligare. Förhoppningsvis så hittar Bethesda den rätta mellanlinjen då deras grej är att skapa världar som man kan sjunka sig in i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Nja, lite dålig eftersmak i munnen efter att ha sett den trailern. En spännande story är nog det enda som kan rädda det för min del. Gunplay såg bedrövligt ut och detta med "1000 planets" lockar inte alls. Kan ju hoppas att spelet ingår med GamePass

Håller tyvärr med, det skrek "filler!" till mig. För att inte tala om att det tar mer än en livstid att utforska ens vår egen planet - 1000 st att kajka runt på på datorskärmen är inte vad jag drömmer om. Men jag antar att det finns en snitslad bana att följa. Starfield är ändå det PC spel som intresserar mig mest det kommande året, kommer definitivt att doppa tårna i det universat. Men jag lever faktiskt i detta, och har måttligt med tid att vada genom rymdträsk på skärmen i hopp om att kanske stöta på något intressant. Eller inte.

Permalänk
Medlem

Skicka lite moddare på de tomma planeterna så kan det bli en kul upplevelse. Men den motorn har de klämt ut sista droppen ur nu. Hoppas det står på egna ben, kändes lite Fallout space. Inte imponerad, men fortfarande lite nyfiken.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Hade jag varit 10 / 12 år gammal så hade jag nog varit såld direkt, men jag håller nog med den stora massan här känns sådär.. Men då är jag också snart 30 och uppenbart har mina gaming dagar varit över. Man är alltför kräsen nuförtiden för sitt eget bästa vilket egentligen borde indikera på att andra saker borde ockupera min tid än datorspel

Tror vi äldre glömmer bort att spelen inte är skapade för oss utan för den nya generationen kids vilket innebär att det spel vi ser framför oss är i princip exakt samma gameplay som vi lirade när vi var yngre

Klart att spel aldrig kommer uppnå våra förväntningar

Permalänk
Medlem

Så det blir som No Man's Sky fast bra från dag 1?

Ah just det, så hade vi incidenten med Fallout 76... Så det blir som No Man's Sky och slår nytt rekord på återköp?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Så typ no mans skys extremt tröttsamma resursletande och byggande kombinerat med den värdelösa shooter-mekaniken från fallout 76. Minus stämningen från skyrim eller humorn från fallout.

Och en trailer som mer påminde om ett klumpigt tech demo.

😳

Kände hur i princip all min pepp försvann efter den där uppvisningen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Du måste missat no mans sky filmer innan släpp som detta? no mans sky hade ju promotion filmer som detta och sedan när det kom var det inte ens i närheten av det som de hade talat om och visat. detta skulle kunna vara exakt samma sak. vi får helt enkelt vänta på slpp och se då och hoppas dom inte gör en nom mans sky grej av det hela.

Njaa de hade ju mer snack om det. Här ser vi ju redan att de har utvecklat grejerna.

NMS var nog en av de största lögnerna någonsin, de ljög ju till och med om MP.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Du måste missat no mans sky filmer innan släpp som detta? no mans sky hade ju promotion filmer som detta och sedan när det kom var det inte ens i närheten av det som de hade talat om och visat. detta skulle kunna vara exakt samma sak. vi får helt enkelt vänta på slpp och se då och hoppas dom inte gör en nom mans sky grej av det hela.

Obligatorisk länkning här tycker jag
https://youtu.be/RvAwB7ogkik

Bytte länken till originalet
Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Inte ett spel för småbarnsföräldrar alltså haha

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |