GravläskClockers - Thailändsk kokosläsk och besvikelse

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

GravläskClockers - Thailändsk kokosläsk och besvikelse

Vi dricker läskeblask från Thailand och Ukraina som ingen på redaktionen verkar uppskatta avsevärt mycket.

Permalänk
Medlem

Anton kommer saknas under LäskClockers avsnitten! Får nog säga att det var där han glänste som mest under Sweclockers-tiden

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Stackars Jonas <3

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
DingDongerMcDongface

Wow @Enviro levererar på thumbnailfronten, blir ju nästan sugen på att byta profilbild.

Jag klarar verkligen inte av kokosvatten-drycker av olika slag. Kan någon förklara tjusningen?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Får väl ta och @medbor för att få svar på vem det var som läska?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Wow @Enviro levererar på thumbnailfronten, blir ju nästan sugen på att byta profilbild.

Jag klarar verkligen inte av kokosvatten-drycker av olika slag. Kan någon förklara tjusningen?

Förklara varför man gillar något subjektivt som en smak?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag blir typ halv-taggad på att testa lingongrova-läsken bara för att jag ser Jonas lidande i blicken

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Wow @Enviro levererar på thumbnailfronten, blir ju nästan sugen på att byta profilbild.

Jag klarar verkligen inte av kokosvatten-drycker av olika slag. Kan någon förklara tjusningen?

Kokosvatten innehållet massor elektrolyter så det är fantastiskt bra för vätskebalansen. Jag dricker flera liter i veckan, men det är framförallt naturligt kokosvatten som inte är från koncentrat som är gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Får väl ta och @medbor för att få svar på vem det var som läska?

Det var jag som läska helt klart, jag är läsksvennen😛

Tror jag köpte just den i Polen dock, men den är nog säkert från Ukraina/Soviet

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Casimir2323:

Kokosvatten innehållet massor elektrolyter så det är fantastiskt bra för vätskebalansen. Jag dricker flera liter i veckan, men det är framförallt naturligt kokosvatten som inte är från koncentrat som är gott.

Jamen det kan jag köpa ändå, nu när du säger det låter det bekant. Jag kanske bara har testat från koncentrat, får väl ge det en ny chans eller nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jamen det kan jag köpa ändå, nu när du säger det låter det bekant. Jag kanske bara har testat från koncentrat, får väl ge det en ny chans eller nåt

Jag tror det är dags för en till sodastream-kavalkad med flytande smör och utspädd mjukost på menyn! Gillar hur du tänker! Alldeles för länge sedan den senaste gick av stapeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det var jag som läska helt klart, jag är läsksvennen😛

Tror jag köpte just den i Polen dock, men den är nog säkert från Ukraina/Soviet

Konfliktläsk

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Konfliktläsk

Nog för att det är som det är nu, men den har stått i kylen på redaktionen sedan i somras, så mer av ett sammanträffande helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nog för att det är som det är nu, men den har stått i kylen på redaktionen sedan i somras, så mer av ett sammanträffande helt enkelt

Det är inte som det handlas med blodsdiamanter direkt...

För att förtydliga: Jag anklagar absolut inte er för någonting här ... är sällan allvarlig. Livet är för kort för det innan.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det är inte som det handlas med blodsdiamanter direkt...

För att förtydliga: Jag anklagar absolut inte er för någonting här ... är sällan allvarlig. Livet är för kort för det innan.

Absolut, menar bara att den inte är specifikt importerad för att stödja dem. Jag köpte den i polen för att några där pratade om det som läsken de drack under kommunismen ungefär

Permalänk
Medlem

Kvass, mörk dryck liknande våran svagdricka. Brukar produceras av just råg eller rågbröd, fortfarande populärt i stora delar av östeuropa

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Kokosvatten innehållet massor elektrolyter så det är fantastiskt bra för vätskebalansen. Jag dricker flera liter i veckan, men det är framförallt naturligt kokosvatten som inte är från koncentrat som är gott.

Drack Paulúns Kokosvatten två gånger en gång. Första och sista gången.
Smakade som urin luktar.
Föredrar en brun stenhård kokosnöt man borrar hål i och stoppar ett sugrör i framför massa hittepå.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Drack Paulúns Kokosvatten två gånger en gång. Första och sista gången.
Smakade som urin luktar.
Föredrar en brun stenhård kokosnöt man borrar hål i och stoppar ett sugrör i framför massa hittepå.

Haha oj, det låter inge vidare. Mina favoriter hittills är Dr. Antonio Martins och Foco.

Permalänk
Medlem

Göra egen läsk är bäst, har dock inte lyckats med Cola pga alla konstiga kryddor dom behövs för den smaken. Behövs bara några citrusfrukter, socker, vatten och en knivsudd citronsyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phiphler:

Göra egen läsk är bäst, har dock inte lyckats med Cola pga alla konstiga kryddor dom behövs för den smaken. Behövs bara några citrusfrukter, socker, vatten och en knivsudd citronsyra.

Cola:

7,57 liter vatten, 88 ml citronsyra, 29,5 ml koffein, 5 kg socker, 9,5 deciliter limejuice, 29,5 ml vaniljolja, 34 ml karamellextrakt, 20 droppar apelsinolja, 30 droppar citronolja, 10 droppar muskotolja, 5 droppar koriander, 10 droppar bergamott och 10 droppar kanel.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Cola:

7,57 liter vatten, 88 ml citronsyra, 29,5 ml koffein, 5 kg socker, 9,5 deciliter limejuice, 29,5 ml vaniljolja, 34 ml karamellextrakt, 20 droppar apelsinolja, 30 droppar citronolja, 10 droppar muskotolja, 5 droppar koriander, 10 droppar bergamott och 10 droppar kanel.

Låter som en inköpslista för @enviro att fixa!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Låter som en inköpslista för @enviro att fixa!

Ooh ingen dum idé!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Låter som en inköpslista för @enviro att fixa!

Skrivet av Enviro:

Ooh ingen dum idé!

Jag kan bara spekulera i utförandet - men hade jag testat så hade jag långsamt karamelliserat sockret med övriga ingredienser förutom vatten - därefter lite i taget rört ner vattnet lite i taget, som jag då hade låtit vara över 85°C för att inte få sockret att stelna direkt.

Edit: limejuicen hade jag hällt i sist när hela den där soppan hade svalnat ordentligt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Elakekocken:

Jag kan bara spekulera i utförandet - men hade jag testat så hade jag långsamt karamelliserat sockret med övriga ingredienser förutom vatten - därefter lite i taget rört ner vattnet lite i taget, som jag då hade låtit vara över 85°C för att inte få sockret att stelna direkt.

Edit: limejuicen hade jag hällt i sist när hela den där soppan hade svalnat ordentligt.

Jävlar vad det gick snabbt från en kul grej till ett regelrätt projekt! Men det vore ju kul att styra upp!