Steam Summer Sale 2022

Permalänk
Medlem

Försöker normalt hålla mig från att köpa spel bara för att, men ser att både Horizon Zero Dawn och Journey på min wishlist går för halva priset. Så kanske får ge efter lite ändå...

Hur länge håller rean på?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Försöker normalt hålla mig från att köpa spel bara för att, men ser att både Horizon Zero Dawn och Journey på min wishlist går för halva priset. Så kanske får ge efter lite ändå...

Hur länge håller rean på?

7/7 är sista dagen

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

SEK 324.50 på epic store.

Inte ens fast det vore gratis där hade jag installerat en launcher till

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Inte ens fast det vore gratis där hade jag installerat en launcher till

ja det är helt ok om man tycker det är viktigt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av magma86:

Köper hellre på gog om spelet jag vill ha finns där så slipper man DRM.

Ja det är lite enklare att dela med sig av de spelen jämfört med STEAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Är helt uppslukad av New World för tillfället men jag skulle köpa BF2042 för under 100kr men det lär ju aldrig hända 🙂

Floppade inte de två spelen?

Permalänk
Medlem

Jag har köpt några spel på rea men sen spelar jag dem aldrig. Det blir inga fler reaköp, vill jag spela ett spel så köper jag till priset det kostar just då

Permalänk
Medlem

Också känt som:

"Och när du var borta så höjde vi baspriserna innan rean så att vi kan lura dig att tro att du nu får något som är gammalt skitbilligt"

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem

Kommer nästa "ledtråd" imorgon?

Permalänk
Medlem

Intressant att de har Titanfall 2 på rea. Har inte det slutat säljas för ett tag sedan?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cerd Moyen:

Floppade inte de två spelen?

Det får du definitivt tycka och när det kommer till BF så håller jag med men hade ändå köpt det för 100kr

Permalänk
Medlem

Fall guys är gratis på Epic nu.. har haft kul i en timme nu

Permalänk
Skribent
Skrivet av orginallinus:

Också känt som:

"Och när du var borta så höjde vi baspriserna innan rean så att vi kan lura dig att tro att du nu får något som är gammalt skitbilligt"

Inte direkt så det fungerar med Steam faktiskt.

Utgivare och utvecklare kan inte ändra pris hur som helst, finns begränsningar både på att ändra baspris och hur reor går till - även hur ofta en produkt får reas ut.

Höjer de priset inför Steam's sommarrea kan de inte bara sänka priset sedan igen, och så länge rean är mer än tio procent, då ser jag inte hur man skulle gå med vinst på det alls i det långa loppet då baspriset blir för högt över en längre period.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Intressant att de har Titanfall 2 på rea. Har inte det slutat säljas för ett tag sedan?

Jag köpte spelet bara för att spela kampanjen, vilket gick jättebra även under tiden då multiplayer delen var "trasig".
Sjukt kul kampanj förövrigt, fastnade totalt och spelade ut det i 2 sittningar..

Permalänk
Medlem

Enbart den med fler än 100 spel i backloggen får komma in i himmelriket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Foxhole för ~18 Euro som hittat för dem som gillar ett MMO top down i en parallellt första världskrigs-värld.

95% av allt som spelare använder byggs av spelare...

Har hört att det är lätt hänt att bli bannad av clansi Foxhole? Annars verkar spelet intressant men jag tror jag väntar tills det går ur early access.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Skippar nog den här rean, har inte lekt färdigt med Elden Ring och Cyberpunk ännu så...

Kanske nån kul liten indie titel om man hittar nåt guldkorn.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Har inte samma tid för spelande som förr. Så skippar nog summer sale även i år. Plus min backlog är alltför stor redan.

Visa signatur

Ryzen 5900X, HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16, ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1, WD Black SSD SN770 2TB

Permalänk

Har blivit mycket bättre de senaste åren på att kontrollera impulsköp, det är jag faktist lite stolt över 😋😎🤠

Permalänk
Medlem

Ingen som ligger på en hög i Steam wallet som de vill göra sig av med?

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Har inte tid för de spel jag redan har så känns ganska dumt köpa ännu fler jag inte har tid spela.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Köpte Duck Game och Broforce.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pestai:

Flera spel från min wishlist på rea. Troligen köper jag Prey, har hört mycket gott om spelet

Synd, var gratis på Epic för nån månad sen! Men bra spel, även för en liten peng.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Också känt som:

Nu funkar dock inte Steams rea så, Mediamarkt kanske. Sen har man la ganska bra koll på vad man köper mjukvarumässigt* jämte vad folk tror de har när de köper hårdvara.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Också känt som:

Kan rekommendera https://isthereanydeal.com/ Som prisjakt fast för nycklar. Finns en utomordentlig prishistorik funktion!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inge mer backlog lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Det får du definitivt tycka och när det kommer till BF så håller jag med men hade ändå köpt det för 100kr

Det är inte att "tycka". Båda spelen tappade majoriteten av spelarbasen rätt så snabbt.

New world har 14 000 spelare (genomsnitt) på steam den senaste månaden. Jämför det med deras peak på 1 miljon. För ett AAA MMORPG får det anses vara dött.

Permalänk
Medlem

Blir kanske Little Nightmares 1 och 2 bundle med DLC:s. Totalt 76% rabatt..
Sen kanske alla DLC:s iof inte alltid är så nödvändigt för upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Det som är positivt med denna köphysteri är att det inte påverkar miljön så in i helvete som fysiska butiker kan göra.

En effekt av att folk köper spel de ändå aldrig kommer i närheten av att spela är att en hel del utvecklare får en boost i deras ekonomi som de aldrig skulle få annars. Det gör att de kan bli bättre / mer erfaren som utvecklare och i framtiden släpper bättre spel, speciellt för indie-utveklare. Grejen är ju att spelet som ligger ute på Steam har inga större ytterligare kostnader när spelet redan är klart. Jag har ingen insyn i branschen men spelen som är med i rean är ju inte det för att det skulle ha lett till förluster.