Helgsnack: Hur får du dina tekniknyheter?

Permalänk
Medlem

Sweclockers och M3 oftast men sen blir det ju lite från events och sådant, t.ex apples event.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Swec, Hardware Unboxed, GN, Moores law, NAAF, Linus, mm...

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Swec, 9to5mac och macrumors mest.

Permalänk
Medlem

brukade kollade linus tech tips och deras news blurbs men det har blivit för tramsigt med tiden. unsubscribade tidigare i år.

numera blir det mest gamers nexus, digital foundry och sweclockers.

Permalänk
Medlem

Sweclockers
FZ
Engadget

Sen youtube när jag vill höra lite om folks åsikter om olika saker.

Permalänk
Medlem

nyteknik.se
idg.se
sweclockers.com

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Primärt Swec, hoppas ni fortsätter bevaka allt möjligt som händer inom området.
Har inte riktigt tid att kolla runt på en massa olika sidor, så där fyller Swec en viktig roll. Kollar då främst fyndtråden och förstasidan, forumet & sidan i övrigt är mindre intressant.

Men ibland kan det bli Anandtech el någon Yt-kanal som råkar ha något intressant (följer ingen utan det kan bli lite vilken som helst).
Söker ibland info om något specifikt och kan då hamna på olika sidor. En del man kan hamna på och där det kan finnas mer intressant är bl a:
Ghacks.net
Bleepingcomputer.com
Wepc.com

Permalänk
Medlem

Pratar vi datorteknik och spel så fångar jag upp det viktigaste med videocardz och neogaf. Sen lite senare läser man on det i nyhets-forunet här.

Permalänk
Hedersmedlem

I princip enbart via Sweclockers men i extrema undantagsfall via Feber och Fz.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Ny Teknik, Teknikhistoria och idg.se/

Permalänk
Medlem

Tech Power Up, Tech Spot, Sweclockers och ibland Linus.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av BMac:

Tekniknyheter?

Jobbar inom området så man får höra detta från kolleger och liknande.

Sweclockers har inget av detta alls.
Här läser man om att det kommit en ny skärm som minsann också kan visa bild precis som den förra. Och är si och så bra för att spela spel på.
Eller så läser man om att nu släpptes en ny processor med fyra extra kärnor och den går också att spela spel med.
Eller nu så jäklar har vi en bild, tror vi, på ett kommande grafikkort som - man kan använda till spel.

I stort sett rykten och efter detta kommer några transkriberingar av produktblad från tillverkaren.

Jag tror du kanske missuppfattade frågan här solstrålen?

Eller är det så att du bara hänger här och förfasas av hur dåligt det är medan all info kommer från dina kollegor bara? Inte annan sajt, youtubekanal etc ?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Sweclockers
Linus Tech Tips/TechLinked
Youtube (Diverse som poppar upp och fångar ögat)

Det är väl de tre "aktiva", men nyheter om ny tech poppar ju upp lite varstans.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

1. Swec (teknik, övergripande, lokalt)
2. Digital Foundry (konsoler, speljämförselser, retrospel)
3. HDTVTest (TV-apparater)
4. My Life in Gaming (retrokonsoler och spel samt moderna skalningslösningar för dessa)
5. FlatpanelsHD (TV-apparater)
6. Teknikveckan (lite mer udda prylar, Sonos, elbilar, smart-hem)

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag har kört SweClockers i 20år för jag tycker att kvalitén på innehållet är strålande. Forumet är också självklart en given plats även om jag har hållt en relativt låg profil genom åren.

Glor väl en del på Youtube och sånt också för att hålla mig uppdaterad men jag har inte samma lust, tid eller "ork" som jag hade i yngre dar. Är i 40-årsåldern nu med två galna barn och annat kul!

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Jag tror du kanske missuppfattade frågan här solstrålen?

Eller är det så att du bara hänger här och förfasas av hur dåligt det är medan all info kommer från dina kollegor bara? Inte annan sajt, youtubekanal etc ?

Ny teknik, idg och då främst deras källor till sina summeringar och liknande ställen.

Sweclockers har de senaste fem åren upplevt en ständig nedgång i sin förståelse för teorin och vad som egentligen gör att valfri teknik faktiskt fungerar. Att ha problem att skilja på ström och effekt gör det inte lättare kan jag tänka.
Begreppet klockfrekvens ställer också till det i var och varannan artikel där det omnämns.

Här är exempelvis en tekniknyhet som är ganska intressant.

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.767934/ny-alexa-funkti...

Läs då speciellt originalmaterialet som det länkas till.
Jämför detta med valfri artikel om en kyllösning med tillhörande fläktar som kanske kommer att finnas på ett grafikkort som kanske släpps någon gång. Största nyheten i dessa brukar vara om det kommer att finnas en, två eller möjligen tre fläktar.

Permalänk
Medlem

google news och SweC

Permalänk
Medlem

Sweclockers såklart.

Wccftech.com (mkt i ryktesväg)

Videocardz.com (säger sig självt)

Techpowerup.com (bra samling av dagliga reviews)

https://www.youtube.com/c/MooresLawIsDead (mera rykten)

https://www.youtube.com/c/GamersNexus (detaljerade recenscioner)

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Förutom sweclockers så är det gamers nexus, hardware unboxed. Linus tech tips och diverse små kanaler. Även Louis Rossmann.

Jag har en preferens för de som vågar exponera skit som företag håller på med så det känns som en bra mix.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sweclockers är enda nyhetskälla.
Sedan typ youtubevideos här o där.

Linus Tech Tips med tillhörande kanaler följs religöst men även till viss del gamers nexus.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

guru3d.com
techpowerup

Kikar jag också på. Dessa tre räcker långt, det är ändå så mycket som jag inte behöver läsa om.

Youtube så kan jag kolla på t.ex. hardware unboxed om jag är ute efter en ny monitor
Linus kan vara kul även om de framför allt strävar efter att vara underhållande

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

feber.se, sweclockers, techpowerup, Hard forum, Gamers Nexus, Hardware unboxed, googlar på det jag söker info om och går in på valfri sida som skriver artiklar om hårdvaran osv.

Sen fudzilla, mooreslawisdead, Wccftech.com osv när jag på humöret att kolla vad som sägs i ryktesväg

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

SweClockers och Pauls Tech News.

Gillar verkligen Pauls stil. Vill INTE ha det så himla tekniskt som t.ex Anandtech gör det. Jag vill bara veta vad som är bäst för pengarna sålänge det inte gäller skärmar eller nätaggregat.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

framförallt youtube; LTT, jayztwocents, pauls hw. säkert fler.
sen sweclockers I guess.
twitter? mest sånt som dyker upp i flödet från retweets osv snarare än vad jag följer själv.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

SweC och SweD.

Är visserligen med i några andra tech forum, men det är mest för mer avancerade grejor där det helt enkelt kan vara för få i SweC som kan någe... inge youtube, fast jag har kikat enstaka gånger på LTT.

Har börjat luska en del på STH, men annars brukar jag själv börja leta när jag får för mig att jag behöver något. Det är ganska sällan jag ser något tips som jag sedan köper rakt av.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

SweC
Gamers Nexus
LMG de flesta kanalerna
JayzTwoCents
HardwareCanucks
Inets Tub

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Teknikintresset har nästan dött på senare år, så i stort sett bara SweClockers - och det mest av gammal vana.

Mobil.se ibland också. Brukade läsa där eftersom en polare jobbade på redaktionen, och trots att han lämnat för flera år sedab scrollar jag fortfarande igenom sidan någon gång i veckan.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Mycket ifrån Swec . Men även Jay2cents GamersNexus och Gamermeld på youtube 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Medlem

Inget är så överlägset som en papperstidning för att inspirera till att "råka" läsa artiklar man inte visste man var direkt intresserad av, och därmed bredda sin kunskap. Papperstidningar ger mycket större allmänbildning, som Ny Teknik för allmän teknik och Vi Bilägare för bilnyheter (och Computer Sweden innan den försvann som papperstidning).

Det mer riktade intresset handlar mest om datorer, spelrelaterade nyheter och tester. Förr hängde jag mycket på sajter som IDG, Anandtech, Tom's Hardware, Beyond3D, HardOCP, Techreport etc, men då en del av dessa ändrade inrikting, blev sämre, försvann, eller rentav straffade ut sig genom partiskhet, håller jag mig nu oftast till (i ingen särskild ordning) Sweclockers, FZ, Hardware Unboxed, Daniel Owen, Videocardz, Moore's Law is Dead, Redgamingtech, Linus Tech Tips, JayzTwoCents, Gamers Nexus, Digital Foundry samt nyheter direkt från AMD, Nvidia och Intel vid presentationer o dyl.

Permalänk
Medlem

Servethehome, toms harware å sweclockers är de jag besöker dagligen. Fragzone för spel men är lite för konsollfixerad sida för mig. gamernexus anantech nordic hardware å diverse youtube sidor tex jeff geerling 1g per vecka eller liknande.

Visa signatur

Arne Berg