Netflix bekräftar reklamfinansierad prenumeration

Permalänk
Melding Plague

Netflix bekräftar reklamfinansierad prenumeration

Netflix fortsätter sitt korståg med att göra sin streamingtjänst allt mindre attraktiv och bekräftar att reklamfinansierat tittande ska läggas till i utbudet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett bra alternativ. Morsan min skulle bli glad

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd

Känns som ett bra alternativ för de som inte vill betala fullpris.

Och den som hatar reklam fortsätter betala som vanligt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

"Netflix fortsätter sitt korståg med att göra sin streamingtjänst allt mindre attraktiv"
Är det inte tvärtom när de lägger till fler valmöjligheter utan att påverka sitt befintliga utbud? Eller missförstår jag något?

Permalänk
Medlem

-att 😬

Tack 😏
Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Hur är det dåligt med fler valmöjligheter? Om de kan nå fler med en reklamfinansierad variant så är det väl kanon. Det finns inga planer, vad jag läst, att tvinga in reklam på vanliga konton.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

perfekt nu kommer de regelbundna kisspauserna tillbaka igen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Känns som ett bra alternativ för de som inte vill betala fullpris.

Och den som hatar reklam fortsätter betala som vanligt.

Betala för reklam borde aldrig anses som ett bra alternativ. Tragiskt vart världen är på väg när man ser till mängden reklam överallt!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

För min del spelar det mindre roll, då jag ändå tycker Netflix är för dyrt.

Men för andra:

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

2-5år från nu så bekräftar de att de i alla utom kanske super premium (500kr+) kommer ha reklam för att kunna finansiera vidare "stort" utbud (som egentligen krympt konstant..)

Det är de stora problemet med när ens affärsidé mer eller mindre är beroende av konstant tillväxt, de måste till slut hitta nya inkomstkällor...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kallamamran:

Betala för reklam borde aldrig anses som ett bra alternativ. Tragiskt vart världen är på väg när man ser till mängden reklam överallt!

Därför jag aldrig skaffade Discovery+ för att betala och se reklam, bara för att se Vägens Hjältar. Skippar hellre det.

Permalänk
Skrivet av Kallamamran:

Betala för reklam borde aldrig anses som ett bra alternativ. Tragiskt vart världen är på väg när man ser till mängden reklam överallt!

Fast om dom bara inför ett tier som är billigare än befintliga och dessa kunder får istället finansiera sänkningen genom att stå ut med reklam.

Förutsatt att de gamla dyrare reklamfria alternativen är kvar, hur kan detta så va dåligt?

Bara fortsätta betala om du inte vill ha reklam precis som du gör idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Därför jag aldrig skaffade Discovery+ för att betala och se reklam, bara för att se Vägens Hjältar. Skippar hellre det.

Dock så kan du se på Vägens Hjältar utan att betala för Discovery+.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Dock så kan du se på Vägens Hjältar utan att betala för Discovery+.

Inte vad jag har hittat när jag kollade lite snabbt för någon vecka sedan

Permalänk
Medlem

Ja I så fall. Har spotify med reklam och tycker inte det är värre än om man skulle behöva betala med pengar så kan man få ett konto som inte kostar pengar så är det helt klart värt reklam.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Lämnade Netflix för ett år sen, saknar det inte, skulle gladeligen betala om det var en strömningsportal som Hulu med riktigt stort utbud

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

"Netflix fortsätter sitt korståg med att göra sin streamingtjänst allt mindre attraktiv och bekräftar att reklamfinansierat tittande ska läggas till i utbudet."

What? Det är väl bra att dom som inte har råd/inte vill betala kan få ett reklamfinansierat alternativ istället?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Jag betalar för att SLIPPA reklam så kommer fortsätta som vanligt med Netflix. Dvs. betala när det är något jag vill se, annars sägs det upp.
Skulle säga att Amazon prime och Disney+ är mina topp-streamingtjänster just nu, sett till pris/utbud.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Lämnade Netflix för ett år sen, saknar det inte, skulle gladeligen betala om det var en strömningsportal som Hulu med riktigt stort utbud

Hulus största ägare är Disney

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kabel-TV 2.0? Kommer nog locka en hel del till att ro over till andra sidan bukten.

Permalänk
Medlem

Inget fel på Netflix.
Finns sjukt mycket bra material.
Sluta gnäll. Ilandsproblem med att ha såhär mycket att välja mellan.
En fis på tvären och taket lyfter.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Inget fel på Netflix.
Finns sjukt mycket bra material.
Sluta gnäll. Ilandsproblem med att ha såhär mycket att välja mellan.
En fis på tvären och taket lyfter.

Du och jag ska mötas i duell på Korriban.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

"Netflix fortsätter sitt korståg med att göra sin streamingtjänst allt mindre attraktiv och bekräftar att reklamfinansierat tittande ska läggas till i utbudet."

What? Det är väl bra att dom som inte har råd/inte vill betala kan få ett reklamfinansierat alternativ istället?

Det är inte alls sagt att det kommer vara kostnadsfritt.

Skulle inte förvåna mig ifall de gör så att man betalar en lägre månadsavgift med reklam.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

2-5år från nu så bekräftar de att de i alla utom kanske super premium (500kr+) kommer ha reklam för att kunna finansiera vidare "stort" utbud (som egentligen krympt konstant..)

Det är de stora problemet med när ens affärsidé mer eller mindre är beroende av konstant tillväxt, de måste till slut hitta nya inkomstkällor...

Utbudet krympt? Det har ökat rejält hela tiden. Senaste åren har de också ökat utbudet på regionala filmer, t.ex. finns det nu massor av klassiska europeiska filmer. Riktigt kul för filmälskare. Men du kanske menar "utbudet av Disney-filmer"? Ja, om det är superhjältefilmer, barnfilmer och Star Wars man är ute efter, är inte Netflix den bästa tjänsten idag.

Vilken prenumerationstjänst vill inte öka sitt antal prenumeranter? Det vill alla göra. Med tanke på att de har 220 miljoner kunder och kanske drar in runt 15-17 miljarder i månaden har de en stabil bas redan. Netflix startade i början av 2000-talet som en online hyrfilmstjänst, och var senare tidigt ute på marknaden med sin streamingtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Utbudet krympt? Det har ökat rejält hela tiden. Senaste åren har de också ökat utbudet på regionala filmer, t.ex. finns det nu massor av klassiska europeiska filmer. Riktigt kul för filmälskare. Men du kanske menar "utbudet av Disney-filmer"? Ja, om det är superhjältefilmer, barnfilmer och Star Wars man är ute efter, är inte Netflix den bästa tjänsten idag.

Vilken prenumerationstjänst vill inte öka sitt antal prenumeranter? Det vill alla göra. Med tanke på att de har 220 miljoner kunder och kanske drar in runt 15-17 miljarer i månaden har de en stabil bas redan. Netflix startade i början av 2000-talet som en online hyrfilmstjänst, och var senare tidigt ute på marknaden med sin streamingtjänst.

Netflix har utbud - absolut. Deras filmer är riktigt dåliga. 6 underground, red, adam project mfl. Orkade se klart en av de tre.
Har enbart netflix för deras dokumentärer, Stranger things och better call saul i princip.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nu har vi gått hela varvet runt. När streamingtjänsterna kom hette det reklamfritt och brett utbud. Nu är vi tillbaka där vi började, den enda skillnaden mellan kabeltv och streamingtjänster är att den ena är video on demand.

Håller mig borta från videostreaming, upplever att den konsumentvänliga fasen sedan länge är över. Nu är det prishöjningar, algoritmer och splittring som gäller.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Netflix har utbud - absolut. Deras filmer är riktigt dåliga. 6 underground, red, adam project mfl. Orkade se klart en av de tre.
Har enbart netflix för deras dokumentärer, Stranger things och better call saul i princip.

Låter som ditt inlägg handlar mer om smak. Klart det finns många dåliga filmer/serier, men det gör det på andra tjänster också. Andra tjänster har sen mycket mindre utbud än Netflix, när man är klar med de populära/bra filmerna eller serierna.

Det finns inget som hindrar en från att stänga av tjänsten ett tag och börja om senare. Förutom det många andra börjat med, de släpper ett avsnitt i veckan precis som på gammal TV för att hindra en från att sträck-kolla och sen stänga av abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

2-5år från nu så bekräftar de att de i alla utom kanske super premium (500kr+) kommer ha reklam för att kunna finansiera vidare "stort" utbud (som egentligen krympt konstant..)

Det är de stora problemet med när ens affärsidé mer eller mindre är beroende av konstant tillväxt, de måste till slut hitta nya inkomstkällor...

Jag förstår att Netflix gått väldigt hårt ut och försökt expandera etc vilket såklart kräver rejäl tillväxt och ökade inkomster för att inte gå back. Men jag ser inte hur tjänsten/idéen som sådan nödvändigtvis kräver konstant tillväxt? Möjligtvis om man har dåliga licensavtal. Annars blir det inte så annorluna jämtemot en klassisk TV kanal. Någorlunda jämt flöde in, köp innehåll för en del, skapa innehåll för en del och ta en del i vinst.

Hur som helst har splittringen i streamingtjänsterna krånglat till det rejält och det här med att sitta och köpa en månad här och en månad där och aktivera och säga upp fram och tillbaka har blivit totalhaveri. Ojdå jag missade att se ett avsnitt innan månaden gick ut så får man köpa en hel månad för sista avsnittet osv osv. Att ha alla tjänsterna där intressant innehåll finns konstant är fullkomligt orimligt ekonomiskt.

Permalänk
Medlem

Om det reklamfinansierade alternativet är utan månadskostnad så kan det också vara ett bra sätt att testa på.
Är det mycket man vill se (och man har tid) så kanske det kan vara värt att ta någon betalmånad.
Är det bara något enstaka man vill se så kanske det är enklare att stå ut med reklamen om det inte är alldeles för mycket och finns det inget man vill se. Ja då blir det ju varken månadskostnad eller reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Det är inte alls sagt att det kommer vara kostnadsfritt.

Skulle inte förvåna mig ifall de gör så att man betalar en lägre månadsavgift med reklam.

Då blir det inget för min del kan jag säga. Om det är reklam och kostar pengar så får man det sämsta av två världar vilket jag tror inte kommer locka så många. Särskillt som det "andra" gratis alternativet blivit smidigare och lägre risk ju längre tiden går. Så det vill till att man betalar med sin tid istället för pengar om det andra ska kännas bökigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.