Guide för köp av datorstol / kontorsstol (3000-25000:-)

Permalänk
Medlem

Ni som köpt KAB : Var köpte ni ifrån?

Permalänk
Skrivet av xinux:

Efter en period av intensiv research på internet var jag också väldigt intresserad av Steelcase.
Jag har haft en Gesture i ett halvår nu, köpt på lindelöfs. Man kan kontakta dem för provsittning.
Mina tankar efter provdag i sthlm:

Det stod mellan Gesture och Aeron, fortfarande osäker på om jag gjorde rätt val. Aeron var verkligen en trevlig upplevelse, men armstöden var värdelösa jämfört med Gesture.

Tveka inte om du har några frågor!

https://i.imgur.com/weqnKuk.jpg

Thank you for posting your review. My question is about your desk setup actually. Your monitor seems to be at the same height or maybe even higher than my monitor (I have a 32 inches wide display). How are you keeping your posture ergonomic? Aka, how do you sit while having your eye line being top of the monitor, your elbows on the desk/armrest line?

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Blev 1171 EUR med den vanliga svarta färgen + alla tillval inklusive huvudstöd, alltså drygt 12350 kr exklusive eventuella valutaavgifter. Hmm blev lite sugen! Men som sagt, borde verkligen prova själv innan jag köper :/

Dock hela 40-50 dagars leveranstid på Gesture från tyska återförsäljaren.

Could I ask for the german dealer's link?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimus2022:

Could I ask for the german dealer's link?

https://www.buerostuehle-4u.de/steelcase-gesture-mit-kopfstue...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimus2022:

Thank you for posting your review. My question is about your desk setup actually. Your monitor seems to be at the same height or maybe even higher than my monitor (I have a 32 inches wide display). How are you keeping your posture ergonomic? Aka, how do you sit while having your eye line being top of the monitor, your elbows on the desk/armrest line?

My eyes line up with the top of the the display, something like this:

I can imagine a 32" display could be hard to use set up like this if you're not very tall. Mine is 27" (2560x1440), imo the perfect size and ppi for non-scaling os

Permalänk
Medlem

Köpte Sverigestolen 814 idag. Håller i skrivande stund på att få på rätt inställningarna och vänja mig vid den.
Men verkar vara helt ok. Stabil och helt utan knirr och knarr.
Många bra inställningar och robust byggd.

- Justerbart nackstöd
- Ställbart sittdjup
- Ställbar ryggvinkel i sex lägen.
- Armstöden är reglerbara i höjd och bredd och med dyna klädd i svart läder.
- Steglös höjdjustering standardhöjd 452-573 mm
- Steglös låsning på gungfunktionen samt justerbart motstånd på gungan.